Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Europe SR+ bestellingen

This site may earn commission on affiliate links.
Iemand een idee of Tesla 7 dagen per week auto's uitlevert? Ik kan qua openingstijden hier namelijk niets over vinden. Ik stel de vraag even, omdat ik een 'verwachte' leveringsdatum van 11 augustus heb en dat is een zondag.
Het enige dat ik weet is dat het afgelopen kwartaal eindigde op een zaterdag en zondag en er werden echt de meeste auto's van het hele kwartaal geleverd op beide dagen!
 
Het enige dat ik weet is dat het afgelopen kwartaal eindigde op een zaterdag en zondag en er werden echt de meeste auto's van het hele kwartaal geleverd op beide dagen!

Dat zou goed nieuws zijn! Misschien ook wel een logische keuze van Tesla, afhankelijk van hoeveel auto's er voor Nederland op deze boot staan. Als je uit gaat van 6 auto's per vrachtauto kan ik me voorstellen dat het een logistieke nachtmerrie is om al die auto's z.s.m. in Tilburg of bij een ander distributiecentrum van Tesla te krijgen. Als dit een paar honderd auto's zijn waarbij 80% zijn auto binnen 14 dagen na binnenkomst schip kan ophalen, ben ik toch benieuwd hoe Tesla dit allemaal zo snel fikst.
 
Belachelijk: die van ons staat gewoon bij available inventory (weliswaar met trekhaak, maar die is afneembaar). Ik heb net een boze mail gestuurd, ik wil hem zsm hebben.
De afneembare trekhaak bestaat uit 2 delen, een frame dat aan de auto bevestigd wordt en een afneembaar deel. Het vaste gedeelte zit nagelvast aan de auto bevestigd en wellicht zijn er meer modificaties. Of ze dat kunnen verwijderen en zomaar in een andere auto overzetten.... De trekhaak wordt in de US gemonteerd, niet in Tilburg en is dus na verwijdering zo goed als onbruikbaar geworden voor Tesla. Ik kan me wel voorstellen dat ze dat niet doen.

Ook het achterste aeropaneel aan de onderzijde bevat een luikje voor de trekhaak, maar ik weet niet of ze dat standaard op alle auto's monteren.

Ik hoorde van een collega die zojuist een Model 3 SR+ heeft besteld en dat zijn exacte configuratie ook in de voorraad staat, alleen met de verkeerde velgen. Zelfs die kan/wil Tesla niet eens verwisselen. Dat vind ik dan weer tamelijk onbegrijpelijk.
 
Ik hoorde van een collega die zojuist een Model 3 SR+ heeft besteld en dat zijn exacte configuratie ook in de voorraad staat, alleen met de verkeerde velgen. Zelfs die kan/wil Tesla niet eens verwisselen. Dat vind ik dan weer tamelijk onbegrijpelijk.

Lijkt me qua business case vrij simpel. Niet alle auto's gaan via Tilburg. Tesla zit niet te wachten op:
- het verschepen van losse velgen naar delivery locations die 'misschien' op een auto moeten
- het op voorraad houden van diverse velgensets per delivery location; met winkeldochters tot gevolg
 
De afneembare trekhaak bestaat uit 2 delen, een frame dat aan de auto bevestigd wordt en een afneembaar deel. Het vaste gedeelte zit nagelvast aan de auto bevestigd en wellicht zijn er meer modificaties. Of ze dat kunnen verwijderen en zomaar in een andere auto overzetten.... De trekhaak wordt in de US gemonteerd, niet in Tilburg en is dus na verwijdering zo goed als onbruikbaar geworden voor Tesla. Ik kan me wel voorstellen dat ze dat niet doen.

Ook het achterste aeropaneel aan de onderzijde bevat een luikje voor de trekhaak, maar ik weet niet of ze dat standaard op alle auto's monteren.

Ik hoorde van een collega die zojuist een Model 3 SR+ heeft besteld en dat zijn exacte configuratie ook in de voorraad staat, alleen met de verkeerde velgen. Zelfs die kan/wil Tesla niet eens verwisselen. Dat vind ik dan weer tamelijk onbegrijpelijk.
ik bedoel dat ik het niet erg vind als er een trekhaak onder zit. Wil ik zelfs voor betalen. Trekhaak is niet mooi, maar omdat hij te verwijderen is, is dat geen punt. Als we de auto nou eindelijk maar eens krijgen. We willen onze cabrio verkopen, maar na de zomer is niet het beste moment...
 
Belachelijk: die van ons staat gewoon bij available inventory (weliswaar met trekhaak, maar die is afneembaar). Ik heb net een boze mail gestuurd, ik wil hem zsm hebben.
Ik begrijp er ook niks meer van, we hebben ruim drie jaar een reservatie en in april al besteld.
En vrijwel iedereen die na ons bestelde heeft al een vin.
Als het van die trekhaak afhangt dat ze ons dan opbellen en tenminste vragen of we geen willen met.
Eerst kwam het door het witte interieur dat ze niet konden leveren, nu omdat we geen trekhaak besteld hebben en wat zal het met de volgende levering zijn!
Ik zit al ruim een maand zonder auto!
Wel raar dat er geen enkele SR+ in inventory staat in België.

Eit: Ik heb ook een mail gestuurd naar mijn contactpersoon en zal er desnoods de trekhaak bijnemen.
 
Last edited:
Belachelijk: die van ons staat gewoon bij available inventory (weliswaar met trekhaak, maar die is afneembaar). Ik heb net een boze mail gestuurd, ik wil hem zsm hebben.
Ik begrijp er ook niks meer van, we hebben ruim drie jaar een reservatie en in april al besteld.
En vrijwel iedereen die na ons bestelde heeft al een vin.
Als het van die trekhaak afhangt dat ze ons dan opbellen en tenminste vragen of we geen willen met.
Eerst kwam het door het witte interieur dat ze niet konden leveren, nu omdat we geen trekhaak besteld hebben en wat zal het met de volgende levering zijn!
Ik zit al ruim een maand zonder auto!
Wel raar dat er geen enkele SR+ in inventory staat in België.

Eit: Ik heb ook een mail gestuurd naar mijn contactpersoon en zal er desnoods de trekhaak bijnemen.

Ik begrijp jullie gevoel helemaal! Jullie en ik zijn de laatste 3 mensen die in April besteld hebben op de lijst die nog geen VIN hebben.

Mijn configuratie staat er ook tussen, bijna dan. Het heeft inderdaad ook een trekhaak en de auto heeft geen FSD. Dat is het enige verschil. Ik vraag me af of ik kan kiezen voor die voorraad-auto, maar dan inclusief FSD (voor de prijs van wat ik ervoor betaald heb, niet de nieuwe hogere prijs).

Maar wie weet hoeven wij nog maar een week of twee geduld te hebben voor wij onze VIN hebben! Fingers crossed!
 
Ik begrijp jullie gevoel helemaal! Jullie en ik zijn de laatste 3 mensen die in April besteld hebben op de lijst die nog geen VIN hebben.

Mijn configuratie staat er ook tussen, bijna dan. Het heeft inderdaad ook een trekhaak en de auto heeft geen FSD. Dat is het enige verschil. Ik vraag me af of ik kan kiezen voor die voorraad-auto, maar dan inclusief FSD (voor de prijs van wat ik ervoor betaald heb, niet de nieuwe hogere prijs).

Maar wie weet hoeven wij nog maar een week of twee geduld te hebben voor wij onze VIN hebben! Fingers crossed!
Ik reken er niet meer op, anders hadden we onze VIN al gehad want de overschot staat al op de inventory lijsten.
 
Ik ben vanmorgen bij Tesla Rotterdam langs geweest om het voor te leggen (omdat ik telefonisch niemand te pakken kreeg), en hij kon zien dat de auto op de dag dat ik op vakantie ging klaar voor aflevering zou zijn. Hij heeft nu in het systeem aangepast dat de aflevering pas kon op de dag dat ik terug kom van vakantie. Mijn VIN/auto gaat nu niet naar een ander omdat ik hem niet binnen 7 dagen op kan halen. Het kan dus allemaal wel, en een machtiging is dus niet nodig (moet er niet aan denken iemand op te zadelen met eventuele problemen, en hem/haar minitieus de auto te laten checken op beschadigingen/missende onderdelen).

Ik ben in ieder geval blij dat ik er even achteraan ben gegaan, anders had ik wel een probleem gehad als ik de eerste dag van mijn vakantie een smsje had gehad dat ik binnen 7 dagen mijn auto op moet halen.
Het zoveelste voorbeeld dat alles kan, maar dat het volledig is of ze ook willen.
 
Yes! VIN

GELEVERD
@arne-nl (17.05) Blauw / Zwart / Aero / AP / Trekhaak / NL / 20 juni om 13:00
@adjego (12.04) Blauw / Zwart / Aero / AP / 20 juni om 16:30
@Mr G (12.04) Wit / Zwart/ Aero /AP / 20 juni om 19.30 (planning was 21 juni 10 uur) (bezorgd via Tesla Direct programma)
@Mel85 (21.05) Blauw / Zwart / Aero / AP/ Trekhaak / 21 juni om 10:30
@Sjaakklg (12.04) Midnight silver / Zwart / Aero / AP / 21 juni om 10:30
@HeNRGi (10.05) Zwart / Zwart / Aero / AP (HW2.5) / NL / 21 juni om 12:30
@bartvanraalte (02.05) Zwart / Zwart / Aero / AP / 21 juni om 18:30 (planning was 13:00) (bezorgd via Tesla Direct programma)
@Jumpers (13.05) Zwart / Zwart / Aero / AP/trekhaak/21 juni om 19:00 (planning was 12:00) via tesla direct.
@SnowLeopard (12.04) Wit / Zwart / Aero / AP / Trekhaak / NL / 22 juni om 14:00 uur
@ELVY (08.05) Blauw / Zwart / Aero / AP / 24 juni om 17:00
@Firehuntah (08.05) Blauw / Zwart / Aero / AP / Trekhaak / 25 juni om 10:30
@cambreVer! (25.04) Zwart / Zwart / Aero / AP / 21 juni om 9:30 verzet door Tesla naar 25 juni 12u30 Gent.
@futzie (24.04) Zwart / Zwart / Aero / FSD / 21 juni om 15:30 verzet door tesla naar 25 juni om 14:00 (België)
@DigiDaan (23.05) Rood / Zwart / Aero / AP / Trekhaak / NL / 26 juni om 10:00 (via Tesla Direct)
@Louter365 (16.04) Midnight silver / Zwart / Aero / AP / HW2.5 / 26 juni tesla direct
@Gjerinho (30.04) Midnight Silver / Zwart / Aero / AP / NL Aan huis 27 juni 12:00 tesla delivery.
@jeffrey.o (18.06) Midnight silver / Zwart / 19 inch / NL / 27 juni 18:00
@Djerro123 (23.05) Midnight silver / Zwart / Aero / AP / NL / 28 juni om 12:30 Tilburg
@Martificial (01.05) Wit / Zwart / Aero / AP 28 juni 14:30u Tilburg
@Thuc (10.05) Wit / Zwart / Aero / AP 28 juni 18:30u Tilburg
@Maicol (03.06) Midnight Silver / Zwart / Aero / AP / 29 juni 11:00 Tilburg
@DodgyBob (10.05) Wit / Zwart / Aero / FSD / Trekhaak / NL / 29 juni 18:00 Tilburg
@Danny1410 (12.04) Blauw / Zwart / Aero / AP / NL / 29 juni (thuis bezorgd via Tesla Direct programma)
@Annoyingmouse (08.05) Wit / Zwart / Aero / AP / 29 juni
@Fransieee (25.05) Zwart / Zwart / Aero / AP / Trekhaak / NL (25 juni)
@nvdw (02.05) Zwart / Zwart / Aero / AP / BE / 27 juni om 12:30 > 29 juni om 15:30 Gent
@Strini (27.05) Midnight Silver / Zwart / Aero / AP / NL / 28 juni 17:30 Tilburg
@Fransieee (25.05) Zwart / Zwart / Aero / AP / Trekhaak / NL 28 juni om 16:00 Groningen
@Bartholomeus (10.05) Blauw / Zwart / 19 inch / AP 30 juni
@Stinow (08.05) Blauw / Zwart / Aero / AP / Trekhaak / BE / 2 juli om 17:00 Gent
@Kris73 (06.05) Blauw / Zwart / Aero / AP / Trekhaak / 25 juni
@Farlake (13.05) Midnight silver / Zwart / Aero / AP / 24 juni
@IvoS (01.05) Wit/ Zwart / Aero / AP / NL / 28 juni
@m3sp (12.04) Blauw / Zwart / Aero / AP
@Javiero (23.04) Blauw / Zwart / 19 inch / AP / 27 Juni om 14:30
@koener (14.04) Blauw / Zwart / Aero / AP / 24 juni via Tesla direct programma
@Tombv (07.06) Zwart/ Zwart / Aero / AP / NL / 27 juni in Tilburg
@wiven (28.05) Midnight silver / Zwart / Aero / AP / BE / 12 juli 12:30 Gent
@Robson (22.05) Midnight silver / Zwart / Aero / AP / 18 juli 11:30 Tilburg

MET AFSPRAAK:
@XeRiOn (22.05) Wit / Zwart / Aero / AP / NL / 28 juni om 13:30 Tilburg
@Rhaymondo (01.05) Midnight Silver / Zwart / Aero / NL / 17 juli Tilburg
@Jxxst (08.05) Zwart / Wit / Aero / AP / NL / 12 augustus 11:30 Tilburg

MET VIN:
@Louter365 (16.04) Midnight silver / Zwart / Aero / AP
@Chris01 (21.04) Zwart / Zwart / Aero / AP
@YBoon (02.05) Rood / Zwart / 19 inch / AP
@Robin@87 (17.06) Pearl White / Zwart / 19 inch / AP / NL
@L@urens (17.06) Wit / Wit / Aero + Winter Aero / Trekhaak / NL (VIN in source: 380xxx)
@KokW (20.05) Blauw / Zwart / Aero / AP / NL
@Marieke (11.05) Blauw / Zwart / 19 inch / AP / Trekhaak / NL
@daed (06.06) Midnight silver / Zwart / Aero / AP / Trekhaak / NL
@KoenvanH (14.07) Rood / Zwart / Aero / AP / NL (VIN was 17.07 zichtbaar)
@Stekker (05.07) Zwart / Zwart / Aero / AP / NL (VIN was 23.07 zichtbaar)
@Chilly_B (22.05) Zwart / Zwart / Aero / AP / NL (VIN was 23.07 zichtbaar)
@Sarlo (27.06) Zwart / Zwart / Aero / AP / NL (VIN was 23.07 zichtbaar)
@Rigter (14/6) blauw / zwart / Aero / AP / trekhaak / NL
@gelden (12.04) Midnight silver / Wit / Aero / AP


ZONDER VIN:
@TomVanZummeren (13.04) Blauw / Wit / 19 inch / FSD
@Hayden (24.04) Wit / Wit / Aero / AP
@Giosan (13.05) Zwart / Zwart / Aero / AP
@Maicol (03-06) Midnight silver / Zwart / Aero / AP
@Bboccel (03.06) Black / Zwart / 19 inch / AP
@J05B (05.06) Wit / Wit. / 19 inch / AP
@MerCy (05.06) Rood / Zwart / Aero / AP
@EpicR (17.06) Rood / Zwart / 19 inch / Trekhaak/ AP / NL
@Wackmack (26.06) Black / Zwart / Aero/ NL
@thrust15 (27.06) Zwart / Zwart / Aero / AP / NL
@Sj-trekhaak (12/7) Midnight Silver / zwart / Aero / AP / trekhaak / NL
@sebasriaanlee (18/70) Blauw / Wit / 19 inch / AP / NL
 
  • Like
Reactions: Hayden