Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Europe SR+ bestellingen

This site may earn commission on affiliate links.
Wil je eens een foto posten van je setting?
Kun je foto posten van je equalizer instellingen?

Wow wat een enthousiasme! Let wel: ik luister graag naar metal, dus heb t nu zo ingesteld dat dát lekker klinkt. Hier is de foto:

IMG_9913.jpg
 
Ik heb een paar keer gehad dat ie onverwacht een beetje remt, zeg maar met de hoeveelheid dat je normaal doet als iemand ineens invoegt voor je neus. Dus niet heel hard. Heb nog nooit gehad dat ie heel hard remt, maar ik heb dat verhaal wel vaker gehoord.
Volgens mij noemen zij dat Phantom Braking. Erg irritant voor een bijrijder, dan is dat reden om het helemaal niet te gebruiken. Als ik in mijn eentje rij dat gebruik ik hem wel. Maar als het vaker gebeurt dan 3x achter elkaar op de snelweg... dan schakel ik hem uit tot een volgende rit.
 
Ik heb deze ook gekocht, in de aanbieding bij coolblue. 500gb, denk dat dat wel voldoende is.
500gb is overkill voor dashcam. Heb zelf 128gb maar ook dat is overkill. Het voordeel is dat de schijf/kaart minder slijt en dat je daardoor een langer werkende/ betrouwbare kaart hebt. Maar voor opslag zelf is het niet nodig.
- de dashcam neemt telkens maar max 1 uur op en herschrijft zichzelf weer (buffer van circa 2 gb)
- de rest kan je gebruiken om je eigen beelden op te slaan óf voor Sentry. Theoretisch kan je dan heel veel opslaan bij een grote schrijf maar... in praktijk wil je dat met enige regelmaat bekijken/opschonen. Je wil niet uren aan beeldmateriaal in 1x willen bekijken of doorheen scrollen. Dus ik bekijk het per melding en delete het daarna (geen reden nog gehad gelukkig om het te bewaren).
 
500gb is overkill voor dashcam. Heb zelf 128gb maar ook dat is overkill. Het voordeel is dat de schijf/kaart minder slijt en dat je daardoor een langer werkende/ betrouwbare kaart hebt. Maar voor opslag zelf is het niet nodig.
- de dashcam neemt telkens maar max 1 uur op en herschrijft zichzelf weer (buffer van circa 2 gb)
- de rest kan je gebruiken om je eigen beelden op te slaan óf voor Sentry. Theoretisch kan je dan heel veel opslaan bij een grote schrijf maar... in praktijk wil je dat met enige regelmaat bekijken/opschonen. Je wil niet uren aan beeldmateriaal in 1x willen bekijken of doorheen scrollen. Dus ik bekijk het per melding en delete het daarna (geen reden nog gehad gelukkig om het te bewaren).

Ah, dankjewel voor de info. Ik heb er nu een 8 Gb USB stick in zitten en dat is dus eigenlijk al voldoende? Lijkt mij zelf wel handig om misschien grappige situaties apart op te slaan op diezelfde schijf. Ik zag trouwens twee mapjes staan op de USB stick: RecentClips en SavedClips. Wanneer komt iets in de SavedClips folder? Heb je enig idee?
 
in SavedClips:
- alle Sentry gebeurtenissen
- telkens als je een tikje op de dashcam-icoon geeft, wordt 10 minuten beeld bewaard in deze folder. Handig na bv een ongeval, dam worden de beelden niet overschreven.

8 GB is wat aan de krappe kant op het moment dat de Sentry-mode veel gebeurtenissen wegschrijft. De schijf is dan zo vol en dan zit je zonder Dashcam....
 
in SavedClips:
- alle Sentry gebeurtenissen
- telkens als je een tikje op de dashcam-icoon geeft, wordt 10 minuten beeld bewaard in deze folder. Handig na bv een ongeval, dam worden de beelden niet overschreven.

8 GB is wat aan de krappe kant op het moment dat de Sentry-mode veel gebeurtenissen wegschrijft. De schijf is dan zo vol en dan zit je zonder Dashcam....
Gotcha! Thanks. Ik ga wel voor een 250 of 500 gb samsung schijfje dan!
 
Ik bekijk de events als daar aanleiding toe is ;) Dus als iemand zijn wagen nogal strak langs de mijne heeft gezet, even checken hoe die met zijn deuren is omgegaan... En bij schade, maar dat is nog niet gebeurd. Ik ben te lui om ze weg te gooien, er staat nu ca. 50 GB op de schijf. Een mobiele harde schijf kost vrijwel niets. Rond de €40,= voor een TB.
 
Ik bekijk de events als daar aanleiding toe is ;) Dus als iemand zijn wagen nogal strak langs de mijne heeft gezet, even checken hoe die met zijn deuren is omgegaan... En bij schade, maar dat is nog niet gebeurd. Ik ben te lui om ze weg te gooien, er staat nu ca. 50 GB op de schijf. Een mobiele harde schijf kost vrijwel niets. Rond de €40,= voor een TB.

Die 500gb ssd van Samsung koste me 80 euro. Voordeel is dat deze super klein is (en snel) zodat deze netjes in de jeda USB hub past.