Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Europe SR+ bestellingen

This site may earn commission on affiliate links.
ik wil mijn levering van de M3 SR+ vast even voorbereiden. Handig alvast matten te hebben. natuurlijk vind ik legio matten op google maar iemand een goede tip? Heb in de MS zacht rubber matten. Die zijn nou niet even makkelijk er in te leggen. Veel te zwaar en flixiblel. Enay tips?

ik ken je situatie niet, maar met kinderen en bezoekjes aan de manege ben ik héél blij met die matten van Tesla zelf! schoonspuiten met de hogedruk en klaar.
 

Maar zijn deze goed volgens jouw ervaring of tref je deze zelf op Google?

Trouwens vraag bij lease zeker even na wat de leasemaatschapij voor je kan betekenen. Zij willen uiteraard een hoge restwaarde van de auto en zijn wellicht bereid om de matten zelf te leveren of via hen met korting aan te schaffen.

Leaseplan levert bijvoorbeeld zelf zonder kosten voor de rijder.
 
7 sept bij justcarpets een Saxony mattenset besteld. Op de website staat een levertijd van 4 werkdagen, ik moet ze nog binnenkrijgen...

Maar zijn deze goed volgens jouw ervaring of tref je deze zelf op Google?

Trouwens vraag bij lease zeker even na wat de leasemaatschapij voor je kan betekenen. Zij willen uiteraard een hoge restwaarde van de auto en zijn wellicht bereid om de matten zelf te leveren of via hen met korting aan te schaffen.

Leaseplan levert bijvoorbeeld zelf zonder kosten voor de rijder.

Net bericht gehad dat ze morgen binnenkomen, laat wel even weten of het wat is.
 
7 sept bij justcarpets een Saxony mattenset besteld. Op de website staat een levertijd van 4 werkdagen, ik moet ze nog binnenkrijgen...
Heb deze ook en bevallen heel goed in mijn SR+. Mooie pasvorm, kleur en dikker dan de originele. Ziet er beter dan OEM uit.
Heb de frunk mat ook maar díe kon een tikkeltje groter, nu zo'n kleine cm tekort waardoor hij wat kan verschuiven.
 
Hi iedereen. Ik rijd nu ongeveer een halfjaar een Model 3 LR AWD, voor onze buitendienst ben ik aan het bekijken of de SR+ wellicht een optie is gezien ik merk dat ik maar weinig momenten de volledige accu nodig heb van mijn auto. Zijn er hier buitendienst medewerkers die ervaring hebben met de SR+ en is er wellicht iemand met een SR+ in Amsterdam die hem een dagje zou willen ruilen zodat ik echt uitvoerig kan testen wat de mogelijkheden van de SR+ zijn?

Zet je SoC laadgrens op 30% minder. (50 kWh vs 75 kWh = 1/3e minder). Dus als je normaal tot 90% gaat maak je er 60% van. Verder is de auto namelijk nagenoeg identiek. AWD/RWD maakt niet zo heel gek veel uit.

Tesla doet dit met proefritten overigens zelf ook: Ze stellen de auto (altijd LR modellen) zodat 't overeenkomt met SR+. Ze zetten chill mode aan, snelheid is beperkt, sattelitemaps zetten ze uit, FSD functies (oa. autopark) zetten ze uit, etc, etc.
 
Net bericht gehad dat ze morgen binnenkomen, laat wel even weten of het wat is.

Net binnengekregen en het zijn mooie dikke matten. Pasvorm is prima, echter is de mat in de Frunk inderdaad net een cm te klein, te zien op de tweede foto.

14DF2C53-E3A2-43FB-8B6C-8F6D8A4AE883.jpeg B77E93A7-F79C-4A1A-B318-C9EC51F1C173.jpeg D1C568D0-477E-4A6A-8771-6D18CE2A000A.jpeg
 
  • Like
Reactions: J05B
Zet je SoC laadgrens op 30% minder. (50 kWh vs 75 kWh = 1/3e minder). Dus als je normaal tot 90% gaat maak je er 60% van. Verder is de auto namelijk nagenoeg identiek. AWD/RWD maakt niet zo heel gek veel uit.

Tesla doet dit met proefritten overigens zelf ook: Ze stellen de auto (altijd LR modellen) zodat 't overeenkomt met SR+. Ze zetten chill mode aan, snelheid is beperkt, sattelitemaps zetten ze uit, FSD functies (oa. autopark) zetten ze uit, etc, etc.

een SR+ is toch 62kWh?
 
Hmm, Wikipedia heeft het over 50 kWh voor de SR (die in US 'off-menu' te koop zou moeten zijn)
En 62 kWh voor de SR+

Kan inderdaad wel zijn dat 50 kWh de bruikbare capaciteit is.

Na 10000 km met de SR+ krijg ik er niet meer dan 50 kWh uit of in.
Wikipedia kan iedereen iets opzetten en dan sluipen er wel eens fouten in.
De SR is de SR+ batterij maar een kWh of 5 softwarematig afgeknepen.