Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Europe SR+ bestellingen

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb weer eens gebeld. In de maand oktober geen leveringen voor NL.

Eind oktober zou ik bericht moeten krijgen van Tesla omdat ze dan weer VIN's gaan koppelen. Als ik de eerste week van november nog niks heb gehoord moet ik weer bellen.

Wat me vooral irriteerd is dat de verantwoordelijkheid bij de klant ligt. Waarom moet ik Tesla bellen steeds terug bellen terwijl zij degene zijn die hier het probleem moeten oplossen. Regel het gewoon en bel mij als het geregeld is.

Besef je wel dat ze steeds bellen je eigen keuze is omdat je graag op de hoogte gehouden wil worden over de voortgang. Ik ken dat, ik deed precies hetzelfde, zéker toen ik na 5 maanden tijd nog steeds geen update over mijn bestelling had gekregen (besteld in April). Maar uiteindelijk blijkt dat steeds bellen helemaal niets uithaalt. Wachten is het enige wat je kunt doen, en dus "Regel het gewoon en bel mij als het geregeld is." is wel degelijk wat ze doen.

Mijn tip: houd ook de voorraadmodellen in de gaten. Ik heb zelf uiteindelijk mijn bestelling geannuleerd en ben gegaan voor een voorraadmodel van bijna exact de configuratie die ik wilde, want het wachten duurde me veel te lang. Er staat op dit moment maar één auto in de voorraad maar er worden er regelmatig tientallen toegevoegd dus elke dag even kijken is de moeite waard:

New & Used Electric Cars | Tesla
 
  • Like
Reactions: KokW
Besef je wel dat ze steeds bellen je eigen keuze is omdat je graag op de hoogte gehouden wil worden over de voortgang. Ik ken dat, ik deed precies hetzelfde, zéker toen ik na 5 maanden tijd nog steeds geen update over mijn bestelling had gekregen (besteld in April). Maar uiteindelijk blijkt dat steeds bellen helemaal niets uithaalt. Wachten is het enige wat je kunt doen, en dus "Regel het gewoon en bel mij als het geregeld is." is wel degelijk wat ze doen.

Mijn tip: houd ook de voorraadmodellen in de gaten. Ik heb zelf uiteindelijk mijn bestelling geannuleerd en ben gegaan voor een voorraadmodel van bijna exact de configuratie die ik wilde, want het wachten duurde me veel te lang. Er staat op dit moment maar één auto in de voorraad maar er worden er regelmatig tientallen toegevoegd dus elke dag even kijken is de moeite waard:

New & Used Electric Cars | Tesla

Ik ben het niet helemaal met je eens. Ze adviseren mij zelfs te bellen als ik begin november nog geen sms heb gehad. Er is dus niemand die zal controleren of die order van 5 maanden geleden nou eindelijk is opgepakt.

Een voorraad model pakken is volgens de leasemaatschappij niet mogelijk. Anders had ik dit zeker overwogen.
 
Ik ben het niet helemaal met je eens. Ze adviseren mij zelfs te bellen als ik begin november nog geen sms heb gehad. Er is dus niemand die zal controleren of die order van 5 maanden geleden nou eindelijk is opgepakt.

Een voorraad model pakken is volgens de leasemaatschappij niet mogelijk. Anders had ik dit zeker overwogen.

Ow via lease... ja dat is lastig dan waarschijnlijk. Maar het is een feit dat het vaak flink rommelig verloopt daar, vooral in de communicatie. Maar ik had wel het idee dat uiteindelijk iedereen z'n auto wel geleverd kreeg, maar niet dus?
 
Holy *sugar*! Tesla software v10 is echt te gek! Helemaal voor mensen die alleen de partial premium optie hebben. Want vanaf nu is er de browser, Spotify, Netflix en YouTube die allemaal gebruik maken van de ingebouwde LTE verbinding van de auto!!

Wel staat er in de release notes dat dit tijdelijk is. Maar ik vraag me af wat er dan gebeurt als ze het weer uitzetten... krijg ik dan de optie om een maandelijks bedrag te betalen o.i.d. om het te kunnen houden? Anders is het gewoon gemeen!
Ik kan bij de update, wel via de ingebouwde LTE verbinding wel gebruik maken de ingebouwde browser. Maar niks in de de theatermode: wel een tabblad onder entertainment, maar helaas helemaal leeg. Heb jij nog steeds Netflix etc? En heb jij ook karaoke? Die heb ik namelijk ook niet. Jammer.
 
Ik kan bij de update, wel via de ingebouwde LTE verbinding wel gebruik maken de ingebouwde browser. Maar niks in de de theatermode: wel een tabblad onder entertainment, maar helaas helemaal leeg. Heb jij nog steeds Netflix etc? En heb jij ook karaoke? Die heb ik namelijk ook niet. Jammer.
Ik heb karaoke tijdens het rijden maar netflix en youtube enkel in P zoals voorzien trouwens.
Spotify heb ik ook maar moet wel zelf je account aanmaken net zoals Netflix.
Browser werkt ook tijdens het rijden.
 
Ik kan bij de update, wel via de ingebouwde LTE verbinding wel gebruik maken de ingebouwde browser. Maar niks in de de theatermode: wel een tabblad onder entertainment, maar helaas helemaal leeg. Heb jij nog steeds Netflix etc? En heb jij ook karaoke? Die heb ik namelijk ook niet. Jammer.
Probleem hadden we ook op onze M3P, uiteindelijk de auto naam veranderd naar Patsy waardoor er een eastereg geactiveerd werd daarna waren alle opties ineens zichtbaar.
 
Het lijkt erop dat de easteregg dingen blokkeert ( wat natuurlijk niet de bedoeling is ) , kwam er bij toeval achter :)

Je kunt daarna de naam gewoon weer terugzetten, alles blijft nu werken.
Ja heb ik gedaan. Alles werkt, behalve karaoke laadt niet in. Nog een keer terug naar patsy hielp daar niet voor helaas (kreeg wel weer de enorme voet en scheet die blijkbaar bij de naam Patsy horen :))
 
Goede vraag, mijn exacte configuratie zit er tussen, dus hopelijk wordt er snel ook wat gekoppeld aan mijn bestelling
Same here, tesla gisteren gebeld en nogal chagrijnige medewerker aan de lijn met de opmerking deze kan niet gekoppeld worden en had je maar een voorraad model moeten bestellen..... deze voorraad is er overigens nog niet maar komt dit jaar nog. Was eerst direct leverbaar en nu snel leverbaar.
Was ook nog niks gekoppeld aan mijn account. Order van 14/7
 
Ow via lease... ja dat is lastig dan waarschijnlijk. Maar het is een feit dat het vaak flink rommelig verloopt daar, vooral in de communicatie. Maar ik had wel het idee dat uiteindelijk iedereen z'n auto wel geleverd kreeg, maar niet dus?

Nope nog steeds niet. Vorige week stonden er ineens 5 in de inventory met exact mijn config. Gebeld om te vragen hoe dit kan en of ik niet het voorraad model kan krijgen. Morgen gaan ze me terugbellen. Inmiddels staan de autos niet meer online... waarschijnlijk gewoon verkocht.