Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Europe SR+ bestellingen

This site may earn commission on affiliate links.
Als je een levering verwacht hou ook even je Tesla account in de gaten. In mijn geval geen sms gehad maar op mn account wel te zien dat ik hem 1 november mag ophalen. Vervolgens Tesla gebeld en nu is de levering bevestigd.

Overigens was het de lease LM die mij informeerde dat er een lever datum zichtbaar is. Zelf zou ik het niet gezien hebben...
 
Als je een levering verwacht hou ook even je Tesla account in de gaten. In mijn geval geen sms gehad maar op mn account wel te zien dat ik hem 1 november mag ophalen. Vervolgens Tesla gebeld en nu is de levering bevestigd.

Overigens was het de lease LM die mij informeerde dat er een lever datum zichtbaar is. Zelf zou ik het niet gezien hebben...

Waar zie je dat dan in je Tesla account?
 
Waar zie je dat dan in je Tesla account?

doorklikken naar 'beheren'

In mijn geval gaat het om lease en heb je geen inzage in je eigen gegevens. Wat bleek.. mn telefoonnummer was verkeerd doorgegeven en daarom geen SMS. Gelukkig keek de leasemaatschappij zelf ook mee en merkte de leverdatum op. Vervolgens gebeld met tesla en alles is nu afgehandeld.

Het kan dus nooit kwaad om zelf de voortgang te blijven volgen ;)
 
  • Like
Reactions: RefleCs
doorklikken naar 'beheren'

In mijn geval gaat het om lease en heb je geen inzage in je eigen gegevens. Wat bleek.. mn telefoonnummer was verkeerd doorgegeven en daarom geen SMS. Gelukkig keek de leasemaatschappij zelf ook mee en merkte de leverdatum op. Vervolgens gebeld met tesla en alles is nu afgehandeld.

Het kan dus nooit kwaad om zelf de voortgang te blijven volgen ;)

Hier al toe aan toetsenbord nr. 7 i.v.m. versleten F5 knop :p

De communicatie gaan niet super inderdaad maar ik wacht het rustig af :) Ik heb eerdere mails netjes ontvangen dus dat zit in ieder geval goed. Ik zal de LM nog even vragen of ze wat vernomen hebben of kunnen zien.
 
Wacht nu al sinds juli op een SR/W/W/18"/TREKH. Zeker exotisch model want nog steeds geen vin of iets. 17/9 liep mijn restrictie af. Iemand deze configuratie al gekregen?

vrij eenvoudig; je “wacht” misschien sinds juli maar door die restrictie beschouwde Tesla dit pas sedert begin september als een bestelling. Op dat moment waren alle leveringen voor het derde kwartaal reeds in de Benelux of onderweg, en bijgevolg was het merendeel van die wagens gekoppeld aan andere bestellingen.

Daardoor moet je wachten op de levering/boten van dit kwartaal. Die koppelingen zijn nog maar net begonnen, dus nog een beetje geduld en het komt orde.
 
vrij eenvoudig; je “wacht” misschien sinds juli maar door die restrictie beschouwde Tesla dit pas sedert begin september als een bestelling. Op dat moment waren alle leveringen voor het derde kwartaal reeds in de Benelux of onderweg, en bijgevolg was het merendeel van die wagens gekoppeld aan andere bestellingen.

Daardoor moet je wachten op de levering/boten van dit kwartaal. Die koppelingen zijn nog maar net begonnen, dus nog een beetje geduld en het komt orde.

Is dit zo? Ik hoor hier verschillende verhalen hierover. Ik dacht dat het zo zat: VIN loopt 17/9 af, Tesla kijkt 2 weken van te voren (dus vanaf 5/9) of de configuratie beschikbaar is, zo ja dan krijgt hij deze auto. Maar als iemand op 4/9 dezelfde auto heeft besteld, dan krijgt de persoon die op 4/9 besteld heeft, voorrang op de persoon die restrictie heeft tot 17/9.
Een ander voorbeeld. Iemand heeft op 6/9 besteld en de ander heeft restrictie tot 17/9. Theoretisch gezien zat de persoon die restrictie heeft de auto eerder krijgen. Volgens mij kijkt Tesla altijd naar de besteldatum en pas daarna of er een restrictie is. Er wordt beweerd dat ze dus 2 weken voordat de restrictiedatum voorbij is ze beginnen met "zoeken" naar een auto.
Dit is natuurlijk allemaal theoretisch gezien en met Tesla weet je het nooit :).
 
Is dit zo? Ik hoor hier verschillende verhalen hierover. Ik dacht dat het zo zat: VIN loopt 17/9 af, Tesla kijkt 2 weken van te voren (dus vanaf 5/9) of de configuratie beschikbaar is, zo ja dan krijgt hij deze auto. Maar als iemand op 4/9 dezelfde auto heeft besteld, dan krijgt de persoon die op 4/9 besteld heeft, voorrang op de persoon die restrictie heeft tot 17/9.
Een ander voorbeeld. Iemand heeft op 6/9 besteld en de ander heeft restrictie tot 17/9. Theoretisch gezien zat de persoon die restrictie heeft de auto eerder krijgen. Volgens mij kijkt Tesla altijd naar de besteldatum en pas daarna of er een restrictie is. Er wordt beweerd dat ze dus 2 weken voordat de restrictiedatum voorbij is ze beginnen met "zoeken" naar een auto.
Dit is natuurlijk allemaal theoretisch gezien en met Tesla weet je het nooit :).

Er wordt/werd ook melding gemaakt dat ze pas 1 week voor die leveringsrestrictie beginnen te zoeken. Of het dus 1 of 2 weken daarvoor is, kan ik evenmin garanderen, maar wie voor die datum besteld heeft staat boven jou op de wachtlijst. In ieder geval was jouw datum vroeg genoeg om nog onder de gegarandeerde leveringen te vallen. Welke boot het is en wanneer de levering juist plaatsvinden is afhankelijk van het aantal bestellingen met dezelfde configuratie die boven jou staan, en het aantal van deze configuraties op de boten. Waarschijnlijk brengt de Sint jou een mooi geschenk mee. ;)
 
Om de focus een beetje van de wachttijd te halen;
20191027_105521.jpg
20191027_105529.jpg
;):)
 

Attachments

  • 20191025_100510.jpg
    20191025_100510.jpg
    411.2 KB · Views: 39
Ik heb trouwens op 20-10 besteld en kreeg op 25-10 een mailtje met "Gefeliciteerd met de aanschaf van uw Tesla. Wij zijn verheugd u mee te delen dat uw levering binnenkort zal plaatsvinden."

Is dat een standaard mailtje dat iedereen krijgt of betekent het wel echt iets?
 
Voor de wachters.......
Ik heb mijn Tesla SR+ op 12 april besteld. Dat was de eerste dag dat die beschikbaar kwam en op de website verscheen. Op 22 juni is die geleverd, een van de eersten in Nederland.
En intussen zitten er 16.000 km op de teller.

Een genot. Dat is de auto. Ik rij de auto prive en per dag leg ik met Woon-Werk verkeer 140 km af. Ik heb nog geen minuut spijt. Integendeel. De auto wordt alleen maar beter. YouTube en Netflix is intussen toegevoegd, maar belangrijker, goede updates die de AutoPilot sterk verbeteren. En er komt alweer een nieuwe update aan waar de laadsnelheid (nu 100KW van 0-50%) omhoog wordt gebracht.

Lange afstanden rijden is prima. Ben naar het Otztal geweest (Oostenrijk, bijna 900 km). 3 stops onderweg, 1,25 uur aan de lader. Verbruik nog geen 15,0 kWh/100 km, kruissnelheid 125 km/u. Totaal 10 uur over gedaan inclusief laadtijd.

Goede keus.
Voor nu nog veel voorpret, straks veel rijplezier.
 
Last edited:
Voor de wachters.......
Ik heb mijn Tesla SR+ op 12 april besteld. Dat was de eerste dag dat die beschikbaar kwam en op de website verscheen. Op 22 juni is die geleverd, een van de eersten in Nederland.
En intussen zitten er 16.000 km op de teller.

Een genot. Dat is de auto. Ik rij de auto prive en per dag leg ik met Woon-Werk verkeer 140 km af. Ik heb nog geen minuut spijt. Integendeel. De auto wordt alleen maar beter.

Goed om te horen! Maar wat reed je hiervoor? Als je van een Matiz kwam is elke andere auto een genot om te rijden :rolleyes:
 
Voor de wachters.......
Ik heb mijn Tesla SR+ op 12 april besteld. Dat was de eerste dag dat die beschikbaar kwam en op de website verscheen. Op 22 juni is die geleverd, een van de eersten in Nederland.
En intussen zitten er 16.000 km op de teller.

Een genot. Dat is de auto. Ik rij de auto prive en per dag leg ik met Woon-Werk verkeer 140 km af. Ik heb nog geen minuut spijt. Integendeel. De auto wordt alleen maar beter. YouTube en Netflix is intussen toegevoegd, maar belangrijker, goede updates die de AutoPilot sterk verbeteren. En er komt alweer een nieuwe update aan waar de laadsnelheid (nu 100KW van 0-50%) omhoog wordt gebracht.

Lange afstanden rijden is prima. Ben naar het Otztal geweest (Oostenrijk, bijna 900 km). 3 stops onderweg, 1,25 uur aan de lader. Verbruik nog geen 15,0 kWh/100 km, kruissnelheid 125 km/u. Totaal 10 uur over gedaan inclusief laadtijd.

Goede keus.
Voor nu nog veel voorpret, straks veel rijplezier.
Herkenbaar na 4000km hier.
Momenteel op vakantie met de auto en in een trip van 500km slechts 1 keer 20 minuten moeten bijladen.
Aangekomen met 45% overschot.
Woon-werk bij mij 100km dus geen enkel probleem voor dagelijks gebruik.
Wat wel confronterend is met de kleinere batterij is wanneer je eens verschillende ritten op één dag na elkaar moet doen zonder tijd om bij te laden. Laatst nog meegemaakt, kwam thuis van mijn werk (100km), noodgeval met mijn moeder (nog eens 100km), nog een afspraak in Kortrijk later die dag en ik kwam thuis met 6% (voor een newbie best wel spannend). Ik kon wel makkelijk bijgeladen hebben aan de suc in Kortrijk maar wilde snel naar huis.
Laadsnelheid is voldoende voor mij, diende slechts 20 minuten te laden aan de suc maar de koffie smaakte en die 20 minuten waren zo voorbij. Was ik met mijn ICE dan had ik op hetzelfde moment evenveel rusttijd genomen. O en ik stond nog eens tweemaal 50 minuten in de file maar met AP is dat een droom. Ik kom uit een Audi en ging na zo'n lange rit geradbraakt zijn maar met de M3 was ik nog fit.
 
  • Like
Reactions: Yoshi