Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

EV parkeerplaats(en) in gebruik door ICE of goed gehandhaafd? Acties?

This site may earn commission on affiliate links.
Gisterochtend op Schiphol: een Foutlander: lekker vooraan parkeren, inpluggen en niet laden. Van de Volvo weet ik het niet zeker.
Heb even overwogen om de paal met mijn eigen kaart te activeren, maar heb ondanks dat ik baal van dat asociale gedrag het toch maar niet gedaan.
Trouwens, toen ik later weer terug liep naar de auto, was er ook een Tesla bijgekomen. En die stond dus wèl keurig te laden!
 

Attachments

  • IMG_0739q4.jpg
    IMG_0739q4.jpg
    127.1 KB · Views: 703
Ik heb thuis ook een Ev-Box
Groene ring is "beschikbaar voor laden"
gele ring" gelocked" en of vol of gepland voor laden.
Blauwe ring "actief aan het laden.
rode ring "storing met verbinding enladen is gestopt"
Ik vermoed dat de Foutlander wel degelijk heeft staan laden maar inmiddels vol was.


Gisterochtend op Schiphol: een Foutlander: lekker vooraan parkeren, inpluggen en niet laden. Van de Volvo weet ik het niet zeker.
Heb even overwogen om de paal met mijn eigen kaart te activeren, maar heb ondanks dat ik baal!
 
Gisterochtend op Schiphol: een Foutlander: lekker vooraan parkeren, inpluggen en niet laden. Van de Volvo weet ik het niet zeker.
Heb even overwogen om de paal met mijn eigen kaart te activeren, maar heb ondanks dat ik baal van dat asociale gedrag het toch maar niet gedaan.
Trouwens, toen ik later weer terug liep naar de auto, was er ook een Tesla bijgekomen. En die stond dus wèl keurig te laden!

Ik wil hier toch mijn eigen recente ervaring even aan toevoegen. Ik was gaan laden aan een ICU Eve lader bij een klant. Deze kent dezelfde 4 statussen als EV-Box (beschikbaar, actief laden, klaar/klaar om te starten, foutmelding). Ik heb mijn auto aan de lader gezet en deze is keurig gaan laden. Na anderhalf uur ontving een melding op de Tesla app dat het laden onderbroken was. Toen ik een paar uur later in staat was om te kijken was de status van de paal 'beschikbaar' en kon ik de kabel er ook zo uittrekken. Sessie was kennelijk afgebroken (stroomstoring?). Het was een gratis lader, maar een (willekeurige) rf-id pas was wel noodzakelijk om het laden te starten en te stoppen.

Nu, voor een buitenstaander (en de meesten van ons, inclusief mijzelf) was dit een typische "lekker vooraan parkeren en niet eens laden, grrrr" . Niet gezegd dat dit bij de andere gevallen in dit draadje dezelfde situatie zou zijn natuurlijk, maar om zomaar iemand kabel te locken door de sessie te starten zou ik (nu zeker) niet zo snel gaan doen.....
 
Ik wil hier toch mijn eigen recente ervaring even aan toevoegen. Ik was gaan laden aan een ICU Eve lader bij een klant. Deze kent dezelfde 4 statussen als EV-Box (beschikbaar, actief laden, klaar/klaar om te starten, foutmelding). Ik heb mijn auto aan de lader gezet en deze is keurig gaan laden. Na anderhalf uur ontving een melding op de Tesla app dat het laden onderbroken was. Toen ik een paar uur later in staat was om te kijken was de status van de paal 'beschikbaar' en kon ik de kabel er ook zo uittrekken. Sessie was kennelijk afgebroken (stroomstoring?). Het was een gratis lader, maar een (willekeurige) rf-id pas was wel noodzakelijk om het laden te starten en te stoppen.

Nu, voor een buitenstaander (en de meesten van ons, inclusief mijzelf) was dit een typische "lekker vooraan parkeren en niet eens laden, grrrr" . Niet gezegd dat dit bij de andere gevallen in dit draadje dezelfde situatie zou zijn natuurlijk, maar om zomaar iemand kabel te locken door de sessie te starten zou ik (nu zeker) niet zo snel gaan doen.....

+1
Is mij ook al een paar keer overkomen.
En ook al is het 99% waarschijnlijk dat iemand bewust niet laadt, je wil niet dat je net diegene die pech had met een laadpaal storing vastzet.
 
Gisteren in Nijvel even bijgeladen, en ik was er alleen; de ganse parking was méér dan volzet, inclusief mensen die additionele parkeerplaatsen "uitvonden", maar alle 8 Tesla-stalls waren vrij. Borden zijn nu wel veel duidelijker ("positief intimiderend") dan vroeger, maar wellicht heeft Vandervalk ook wat aan opvoeding gedaan (misschien met de stickers van Frank :)?). Ik vond het zelfs bijna gênant te gaan parkeren terwijl ik anderen rondjes zag rijden; in zo'n situatie (alle plaatsen vrij) zou ik er best mee kunnen leven dat iemand een stall ICE'd als ie maar op minder dan 100m is en z'n GSM-nummer meegeeft onder de voorruit...