Ik wil hier toch mijn eigen recente ervaring even aan toevoegen. Ik was gaan laden aan een ICU Eve lader bij een klant. Deze kent dezelfde 4 statussen als EV-Box (beschikbaar, actief laden, klaar/klaar om te starten, foutmelding). Ik heb mijn auto aan de lader gezet en deze is keurig gaan laden. Na anderhalf uur ontving een melding op de Tesla app dat het laden onderbroken was. Toen ik een paar uur later in staat was om te kijken was de status van de paal 'beschikbaar' en kon ik de kabel er ook zo uittrekken. Sessie was kennelijk afgebroken (stroomstoring?). Het was een gratis lader, maar een (willekeurige) rf-id pas was wel noodzakelijk om het laden te starten en te stoppen.
Nu, voor een buitenstaander (en de meesten van ons, inclusief mijzelf) was dit een typische "lekker vooraan parkeren en niet eens laden, grrrr" . Niet gezegd dat dit bij de andere gevallen in dit draadje dezelfde situatie zou zijn natuurlijk, maar om zomaar iemand kabel te locken door de sessie te starten zou ik (nu zeker) niet zo snel gaan doen.....