Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

EV parkeerplaats(en) in gebruik door ICE of goed gehandhaafd? Acties?

This site may earn commission on affiliate links.
Hier in Leiden ook een onhandige situatie die heel logisch lijkt, maar voor een elektrische rijder tot frustraties lijdt:

Bij een plek voor deelauto's (autodate parkeerplek) is een laadpaal gezet omdat het hier om een elektrische deelauto gaat. De laadpaal heeft twee aansluitpunten en staat ook als zodanig in de app. Echter is de parkeerplek links naast de paal alleen voor Autodate en mag je daar dus niet laden en aan de andere kant naast de paal gewoon openbaar en mag daar dus ook een ICE parkeren. Handig als dat gebeurt, want dat zie je dus niet in de app als je naar een beschikbare paal zoekt...

Ik belde net met de gemeente en die zagen de extra aansluiting op de paal als een bonus voor elektrische rijders. Ik ga ervan uit (en zo kwam het gesprek ook wel over) dat het echt 100% positief bedoeld was om die extra aansluiting beschikbaar te stellen voor andere elektrische auto's, maar zonder onderbordje heb je natuurlijk niks aan die plek...

In Den Haag vaak hetzelfde probleem. Wanneer een laadpaal (altijd dubbele versie) wordt aangevraagd wordt in eerste instantie maar één plek afgekruist. Pas als er meer vraag komt of de plek intensief gebruikt wordt, kruist men ook de tweede plek af. Hierdoor is de beschikbaarheid in apps eigenlijk nooit bruikbaar tenzij je zeker weet dat het om een dubbel afgekruiste plek gaat.
In parkeerdrukke gebieden komt daar nog bij dat de laadplekken maar tot 19 of 22u gereserveerd zijn voor laden. Daarna heb je dus ook niets meer aan beschikbaarheidsinfo in de app.
 
Misschien moeten we hier eens een gecontroleerde actie met pers doen.
Concreet een volledig tankstation (in samenspraak met de eigenaar) - eens volledig bezetten met elektrische wagens - niet zozeer als pest gedrag - maar om het even onder de loupe te brengen samen met Pers/TV
 
hopelijk heb je de afkortingen "ICE" en " EV/PHEV" vervangen, of ze horen het in Keulen donderen;)
Geachte heer


Als er voertuigen foutief geparkeerd staan kunt u ons steeds bellen op ons gratis nummer 0800 123 12 (dag en nacht), dan kunnen wij een patrouille ter plaatse sturen om nazicht te doen.


Met vriendelijke groeten


De Blauwe Lijn

Informatie- en communicatiecentrum

Lokale Politie Antwerpen


U kunt ons dag en nacht bereiken op het gratis nummer 0800 123 12.
 
Hoezo? De eigenaar van de auto moet toch het sleepbedrijf betalen om zijn auto terug te krijgen?

Ik denk het niet.
Als ik het juist heb kan je op privé terrein niet verkeerd parkeren volgens de verkeersregels. Je kan daar enkel ongewenst staan voor de eigenaar.
Als jij als eigenaar deze wagen wil laten wegslepen ben je zelf verantwoordelijk voor kosten en risico bij het slepen, je kan hoogstens (vriendelijk) aan de persoon die verkeerd parkeert vragen om de kosten terug te betalen.

Ik heb dit probleem ook eens horen vertrellen maar dan iemand die een vreemde auto op zijn oprit had staan. Dat was privé terrein, dus politie kon niet veel doen.
 
Eens een kleine vraag.
Omdat ik nog maar recent om dit forum zit zijn er enkele threads dit te veel geschiedenis hebben om helemaal door te nemen.

Zo merk ik dat bij de eerste posts van deze thread er sprake was van 'standaard' papiertjes en/of stickers om te gebruiken. Echter de link naar TNM werkt niet meer.
Mogelijk dat er in de volgende 20 pagina's een vernieuwde link staat, maar heeft iemand toevallig een idee welke er recent gebruikt worden?
 
Hoezo? De eigenaar van de auto moet toch het sleepbedrijf betalen om zijn auto terug te krijgen?
Nee hoor, jij belt het sleepbedrijf en bent hun opdrachtgever. Jij zal dus moeten betalen. (lijkt me vanuit het oogpunt van de sleepdienst ook niet meer dan logisch).
Je kan het dan alleen maar proberen terug te krijgen als je via de gerechtelijke weg gaat, maarja ....

Waar ons bedrijf zich vroeger bevond hadden we enkele parkeerplaatsen gehuurd naast de openbare weg. Paar keer geblokkeerd geweest door wagens die zich onze privéparking toe-eigenden. Politie kon niets doen. Wij enkel laten wegslepen op onze kosten.
 
Blijkbaar wil Marianne Zwagerman graag ook bij autoprogramma's uitgenodigd worden om haar exposure te verhogen...

13254486_10209562446280025_5025768824693784488_n.jpg