Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Even voorstellen...

This site may earn commission on affiliate links.
Toch maar weer een hernieuwde introductie. Na een periode Tesla model S, vorig jaar overgestapt op de X. Vanwege de verkoop van mijn bedrijf heb ik de X in Maart achtergelaten....dat deed zeer, maar ik keek er wel naar uit om iets nieuws uit te zoeken. Dus vanaf Maart stond er een mooie BMW 5 touring voor de deur. Wat een ontzettend fijne auto is dat. Erg zuinig, comfortabel en ik betrapte mij er op dat ik alleen echt heimwee had naar de Tesla als ik bij de benzinepomp stond! Maar een twee weken geleden werd de BMW door een paar vriendelijke bezoekers volledig gestript van instrumentenpaneel, stuurwiel, navigatie, centerconsole en airbags. Blijkbaar was er een professionele bende actief in het Noorden want in dezelfde nacht werden er nog een 3-tal BMW's hier in de buurt volledige gestript! De lol was er toen wel af. Vooral toen ik er werd geattendeerd door een aantal vrienden dat dit regelmatig voorkomt en dat de kans dat ze weer terug komen levensgroot is.View attachment 416519

Dus viel mijn oog op de model 3. Een aantal keren samengesteld en afgelopen maandag een proefrit in Groningen. Fijne auto. Wel wat klein, vooral als je een BMW Touring, S en X gewend bent. Dinsdag contact met Groningen en op het moment dat ik wou bestellen kreeg ik de mail van Tesla binnen met de inventory aanbieding. Om nu een lang verhaal kort te maken.....binnen 5 minuten toch een Tesla model X besteld met meer dan 40k korting. Wel met de voorwaarde dat de fiscale waarde nog zou moeten worden aangepast door Tesla ivm de bijtelling.
View attachment 416518
Dus vanaf volgende week weer in een Tesla X en de BMW staat bij een bevriende dealer te koop.


Ook in Leeuwarden waren ze actief
 

Attachments

  • 19FC0756-09DB-448B-BDC3-6EA0981D1558.jpeg
    19FC0756-09DB-448B-BDC3-6EA0981D1558.jpeg
    491.5 KB · Views: 90
Hi,

Ik ben Michiel, 47 jaar en sinds een maandje in het bezit van een M3 AWD LR. In eerste instantie zwart met witte bekleding, inmiddels laten wrappen in Dark Satin Grey. Ik was in het bezit van een Citroën Grand Picasso. Super handige auto, zeker met 3 kinderen. Maar ja, ik zit voor 99% alleen in die auto....dus nu voor mezelf gekozen. Ik stap elke dag met een grote glimlach in deze auto. Net met mijn zoon een weekendje naar Normandië geweest met de Tesla, wat een feest. Zelfs laden is leuk. Grappig feitje, ik bestelde de Tesla op 25 april en ik had hem 9 mei. Dat ging dus sneller dan ik had voorzien, dus nog geen laadpunt e.d. geregeld. Gelukkig wel 7500km gratis laden bij Superchargers. Wel al een keer voor een service geweest, wat kleine puntjes verholpen. Deur niet goed in lijn, richtingaanwijzer werkt niet goed en de laadklep sluit niet 100% (binnen spec.... jaja). Baal wel dat ik net te laat was voor de trekhaak.

Very nice! Waar heb je die rode remklauwen laten doen? P.S. je moet nog wel even centercaps voor de wielen bestellen ;)
 
Very nice! Waar heb je die rode remklauwen laten doen? P.S. je moet nog wel even centercaps voor de wielen bestellen ;)[/QUOTE
Very nice! Waar heb je die rode remklauwen laten doen? P.S. je moet nog wel even centercaps voor de wielen bestellen ;)

Centercaps zitten er inmiddels op! Ik heb de wrap en de remklauwen laten doen bij Wrap & go in Den Haag. Goed bedrijf, doen erg veel Tesla's.
 
Hi,

Op 27-05 is voor mij via Lease Maatschappij een M3 LR RWD 18" black/black met trekhaak en FSD besteld. Opleverdatum staat voor 14 oktober vanwege looptijd huidige lease auto. Mijn twee zoontjes vinden de Tesla de allerbeste keuze mijn vrouw, die regelmatig mijn lease auto gebruikt, vindt de keuze voor de M3 echter niks. Zij had liever de nieuwe Toyota RAV4 Hybride gezien. Hopelijk gaat ze straks inzien dat de M3 echt een geweldige auto is.

Ik moet wel zeggen ik kom van een oer degelijke Skoda Octavia combi met heel veel praktische laadruimte en op vakanties was die ruimte samen met een skibox wel heel fijn. En met de Diesel behoorlijk wat kilometers en soms snel tanken en door. Dit alles maakt dat ik er nog weleens door mijn gedachte schiet hoe gaat dat straks met de M3 en kan ik wel wennen aan de nieuwe manier van reizen met wat meer rust en pauzes waarbij ik er niet aan moet denken dat door de populariteit er ook nog eens een kans is op wachtrijen bij de SuC's. Ik hoop het niet want dan krijg ik 4 jaar lang "I told you so" te horen van mijn vrouw.

Ondertussen bezig met verzamelen van hier en daar wat spullen zoals frunk en trunk aanpassingen, kaarthoudertje, draadloze Qi lader etc. Tevens samen met mijn werkgever aan het inventariseren wat de mooiste laadpaal opties is. Ik neig naar een Fivari maar ben er nog niet uit. Eerst de stap van 1 fase naar 3 fase en er komt toch meer bij kijken dan ik van te voren had verwacht maar ik heb nog even de tijd dus ook wel leuk om het verder uit te zoeken.

Meest spannende is nu de situatie dat Tesla heeft afgeroepen geen LR RWD modellen meer te gaan produceren voor Europa en daarmee de bestellingen voor de RWD's te stoppen. Daarnaast zijn er geruchten dat ook lopende bestellingen zoals die van mij wellicht niet meer uitgeleverd gaan worden. Is het een stunt om een mooie eind sprint voor Q2 te realiseren of is het volledig waar en mag ik opnieuw een bestelling gaan plaatsen voor de duurdere AWD. De actie heeft er in ieder geval voor gezorgd dat de voorraad die enkele dagen geleden nog heel flink was nu enorm geslonken is. Alle RWD modellen zijn weg en nu zal de voorraad van de AWD modellen ook wel flink gaan slinken. Van de financiële balans gezien Well Done. Als toekomstige berijder is het wel gaar eerst binnen hele korte tijd verschillende prijs aanpassingen, eerst geen AP standaard op RWD toen toch wel weer en dan nu dit weer.

Al met al gaan we zien waar ik in oktober hier in omgeving Haarlem rond ga rijden.
 
Hoi Allemaal

Zo’n 2 weken geleden is mijn M3 LR-AWD besteld (Wit, 19” en Zwarte bekleding) de verwachte levering zal, volgens de lease-mij, ergens midden juli zijn. Momenteel rij ik een Outlander die op het verbruik en wat andere kleinigheden na eigenlijk best prima is bevallen. Na de kortste proefrit ooit heb ik vrijwel direct besloten om een de Model 3 te gaan rijden en het is dus afwachten of ik de juiste keuze wel heb gemaakt. Het gemak van de ruimte die ik nu heb is wel heel prettig en praktisch en daar zal ik wel inleveren.

Andere auto’s die ik heb overwogen waren de Mazda 6, CX5 een Honda CRV of wederom een Outlander. Ik rij overigens graag japans vanwege de hoge betrouwbaarheid en teleurstellingen met de gevestigde Duitse orde. We gaan zien hoe betrouwbaar de Tesla gaat zijn…

De rijbeleving en echt eens iets compleet anders gaan rijden waren dit keer doorslaggevend.

De aangepaste kabel voor 't thuis oplaadpunt (11KW) is al binnen. En verder heb ik een set Model 3 tassen besteld van Car-bags

Bij de Outlander werd een laadkabel (publiek laden) meegeleverd is dit bij de Model 3 ook het geval?

Suggesties voor must-have-accessoires zijn welkom.


Groeten,
Peter
 
Sinds 6 juni j.l. in bezit van de Model 3. Hiervoor diverse auto's gereden, prive gestart met een Peugeot 106, Peugeot 206 HDi en daarna zakelijk een Honda Civic Hybrid gehad. Sinds 2014 elektrisch gereden met een Renault Zoe Intens (met 43kW snellaadmogelijkheid, en 22kWh accu-pack). Na ruim 1 jaar gewacht te hebben op een upgrade van de accu, de knoop doorgehakt en voor de Model 3 gevallen. Ik heb deze privé aangeschaft, en kan thuis laden (nu nog met 1 fase, 16A) en maak gebruik van o.a. 21 zonnestroompanelen.

Tevens wel eens gereden in auto's als Renault Fluence en Tesla Roadster, maar dat was incidenteel een keer lenen.
Verder hier vrijgezel, 44 jaar jong, werkzaam in IT als consultant QA/testing en geaccrediteerd trainer/docent.
 
Hi,

Ik ben Cindy, 25 jaar, getrouwd, geen kinderen, werkzaam als ICT Consultant in de randstad.
Net overgestapt van werkgever, dus het was weer tijd voor een nieuwe lease auto.
Begonnen in een Toyota Aygo, nieuwe VW Up (op aardgas), Seat Ibiza station en de laatste vier jaar in een Ford Fiesta Titanium Lease 1.5 (14%) mogen vertoeven, veel plezier van gehad!

Mijn keuze ging sowieso uit naar een full elektrische auto, met aan het begin een grote voorkeur naar de Kia Niro EV, omdat de Tesla buiten bereik leek. Na te horen dat daar 12-15 maanden levertijd op zat, samen met de leasecoördinator gesproken over de mogelijkheden voor een Tesla Model 3 (de standaard + range was net een week op de Nederlandse sites te vinden).

Uiteindelijk de Tesla Model 3 SR+ rood / zwart / aero / AP mogen bestellen begin juni. Nu in afwachting van de leverdatum.
 
Hello,
Ik ben Geoff en ik heb afgelopen week mijn zwarte dual motor Long Range in ontvangst genomen. Ben er super blij mee.
Mijn BMW 320d mag nu na 327K km op pensioen
Ik rij beroepshalve ongeveer 45K km per jaar en ik hoop dat het probleemloze km gaan worden. Mijn model 3 lijkt voorlopig geen rare probleempjes te hebben. (er staan wel nog maar 500km op de teller)
 
Hoi Allemaal

Zo’n 2 weken geleden is mijn M3 LR-AWD besteld (Wit, 19” en Zwarte bekleding) de verwachte levering zal, volgens de lease-mij, ergens midden juli zijn. Momenteel rij ik een Outlander die op het verbruik en wat andere kleinigheden na eigenlijk best prima is bevallen. Na de kortste proefrit ooit heb ik vrijwel direct besloten om een de Model 3 te gaan rijden en het is dus afwachten of ik de juiste keuze wel heb gemaakt. Het gemak van de ruimte die ik nu heb is wel heel prettig en praktisch en daar zal ik wel inleveren.

Andere auto’s die ik heb overwogen waren de Mazda 6, CX5 een Honda CRV of wederom een Outlander. Ik rij overigens graag japans vanwege de hoge betrouwbaarheid en teleurstellingen met de gevestigde Duitse orde. We gaan zien hoe betrouwbaar de Tesla gaat zijn…

De rijbeleving en echt eens iets compleet anders gaan rijden waren dit keer doorslaggevend.

De aangepaste kabel voor 't thuis oplaadpunt (11KW) is al binnen. En verder heb ik een set Model 3 tassen besteld van Car-bags

Bij de Outlander werd een laadkabel (publiek laden) meegeleverd is dit bij de Model 3 ook het geval?

Suggesties voor must-have-accessoires zijn welkom.


Groeten,
Peter
Mennekes en UMC voor gewoon en blauw stopcontact zitten erbij.
 
Ik volg Tesla al sinds de oprichting op internet.
Vanaf begin februari rijd ik in een prachtig 2e handsje rond.
Type 75D in het ROOD en tot heden maar enkele kleine ongemakken met de linker buiten spiegel en de rugverstelling van de bestuurdersstoel gehad. Netjes onder garantie verholpen. TOP dus!!

Inmiddels naar volle tevredenheid ruim 10.000 KM rond getoerd.
Max. laden inmiddels kortstondig verschillende malen rond de 117 -118 KW voorbij zien komen. Ook langere tijden van boven de 100 KW zijn momenteel steeds vaker voorkomend.
Rijdt in versie 2019.20.1
Accupakket van 350V 75KW
 
Hallo allemaal,

Ik ben Remco ook wel EpicR. De naam Epic heb ik sinds 2004 in gebruik voor bijna alles. Ik had toen een mountainbike van Specialized die Epic heette.

Ik ben 42 jaar en woon nu nog in Ouderkerk aan de Amstel maar over een paar maanden ga ik/we verhuizen naar Schaijk. Voor mij terug naar de roots voor de rest een nieuw stukje Nederland.

Ik heb interesse in innovatie en techniek. Zo heb ik ook een VANMOOF Electrified S2. Een zeer innovatieve elektrische fiets.

Voor mijn werk, ik werk in de keramische industrie, rij ik aardig wat door Nederland.

Vandaag heb ik de Tesla Model 3 besteld in SR+ uitvoering. Mijn voorkeur was de LR-RWD maarja die wordt dus niet meer gemaakt. De LR-AWD zit helaas boven budget.

Maar goed uiteindelijk dus gekozen voor de SR+ in rood met 19” sportvelgen en trekhaak. Het interieur krijgt een Opal kleurige leder refit.

Laadpunt is van Newmotion.
 
Hi,

Jochem wonende te Overijse.

Al jaren volg ik Tesla op de voet. Ik kwam voor het eerst in aanraking met Tesla in real-life op een van mij business trips naar Noorwegen. Het was liefde op eerste gezicht . Daarnaast werkt het volledige plaatje met spacex en Mars te koloniseren als stimulatie om ook een stukje van deze reis uit te maken. In maart heb ik dan mijn bestelling geplaatst van een model3 performance. In tussen is de twc geïnstalleerd, liggen de gadgets klaar en komen de zonnepanelen eraan. Be prepared!

Ik volg het forum hier al een tijdje dus kijk er naar uit om ook wat nuttigs bij te dragen.

Groeten,
J
 
Hallo iedereen,

Ik ben Tim uit Leuven.

Ik ben geduldig aan het wachten geweest tot de Model 3 in Europa beschikbaar ging worden. Maar nu net van werk veranderd en een Model 3 LR AWD mogen bestellen als bedrijfswagen. Levering zou over een paar weken zijn. Het is een blauwe geworden met de 18" wielen en FSD (als het werk toch betaald).

Ik ben ook al jaar en dag fan van alles wat met ruimtevaart te maken heeft dus volg ook Elon zijn werk bij SpaceX.

Verder hier op het forum al veel interresants gelezen en vond het dus tijd om me te registeren.

Nu nog hopen dat die SuC in Leuven er snel komt!

Groeten,
Tim
 
Hier Jaap uit Bennekom.

Ben ondernemer in de ICT (Business analyse) en maak veel kilometers. Rijd nu in een Audi A4 Avant (2.0 TDI). Dieselen dus.

Houd van nieuwe technologie en daarom vind ik Tesla en wat ze doen met autotechnologie erg interessant. Zakelijk gezien is de aanschaf van een elektrische auto bovendien interessant. Geen BPM, BTW terugvragen, MIA korting, lage bijtelling en mogelijkheid tot afschrijven. Daarnaast geen motorrijtuigenbelasting meer en minder kosten (brandstof, onderhoud).

Eind mei een 'off-the-menu' een LR RWD besteld (Midnight silver metallic, aero wielen). Afgelopen vrijdag bericht dat 'ie niet meer komt. Toen direct sales gebeld en een zwarte LR RWD besteld. Wel de upgrade naar de 19" erbij gekregen (korting).

Aanstaande maandag kan ik de auto ophalen in Tilburg. Zonnepanelen zijn ook in bestelling, laadpaal voor de oprit moet ik ook nog bestellen. Eerst maar de 7.500km supercharger gebruiken.

Veel zin in de levering! :)
 
Ben Riël, uit Born. Heb een IT bedrijf in Eindhoven.

Sinds Tesla een hoop jaar geleden startte met het verkopen van auto's had ik een doelstelling om in ieder geval Tesla te gaan rijden. Nu, de rekensom gemaakt en het gaat lukken, volgende week haal ik mijn Pearlwhite AWD LR / AP / FSD / 18 op en hoop er een hoop lol van te hebben! Ik geloof sterk in het concept, de manier waarop Tesla een auto wil zijn en de manier van het autonoom rijden. Ik houd een paar Tesla aandelen bij daarvoor, mijn verwachting is dat er grote stappen gemaakt gaan worden, als je de eigenschappen van machine learning, het enthousiasme over de auto, het exponentieel karakter en de goede verkoop bij elkaar op telt. Wellicht dat Musk het licht nog ziet en hier in Born een paar Tesla's in elkaar gaat schroeven ;)