Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Even voorstellen...

This site may earn commission on affiliate links.
Hoi allemaal, ik ben Devlinx uit Tilburg, 46 jaar, getrouwd en 2 zoontjes (11 en 13) en ga me toevoegen aan dit geweldig informatieve forum. Ik lees al een tijdje mee en de posts en reacties hebben me erg geholpen bij het maken van mijn keuzes.

Afgelopen week heb ik een bestelling geplaatst voor waarschijnlijk een van de laatste Model X Titaniums (90D), want vrijwel direct daarna werd deze kleur uit de collectie gehaald. Heel bijzonder overigens, even een auto bestellen via internet.

Ik rijd inmiddels al behoorlijk wat jaartjes in een over-gesubsidieerde Ampera. Prima auto, maar hij gaat binnenkort wat duur worden in de bijtelling en is als gezinsauto natuurlijk niet de meest geschikte. Het proefritje met de MX hebben we dan ook maar als gezin gedaan. De jongens waren natuurlijk direct enthousiast en als fanatieke roller-coaster fans hadden ze het liefst de accu helemaal leeg geludicroust. Vrouwlief was (en is nog steeds) erg gereserveerd over die vreemd opgaande deuren en als er een meerprijs optie was voor normale deuren dan hadden we die zeker genomen. Gelukkig komt Tesla regelmatig met inventieve software updates dus wie weet :)

Nog even een paar maandjes wachten en dan zal ik in dit forum mijn ervaringen met jullie delen.

Gr Devlinx
Gefeliciteerd met de bestelling. Fijn is dat zo een auto kopen. Geen lastige verkopers. Veel mensen weten best aardig wat ze willen. Veel plezier straks met de X.
 
Zo, ik lees al ruime tijd mee, heb inmiddels al een paar posts gedaan en ik heb eindelijk het voorsteltopic gevonden.

Ik ben Peter en ik woon met vrouw en 3 jongens nu al een aantal jaren in Doetinchem.
Sinds afgelopen september rijden wij een model S: 90D, Deep Bleu Metallic, zwarte NextGen stoelen, Panoramadak, 19" Slipstream zilver, AutoPilot.
Mijn echtgenote is hoofdbestuurster en rijdt er ongeveer 75K per jaar mee. In het weekeinde mag ik ook af en toe :D

Buiten onze model S rijden we nog een Zafira. Vooral makkelijk met een trekhaak en als spelersbus (2 hockeykeepers in het gezin) en om mijn duikuitrusting te verslepen. Ikzelf ben namelijk een gepassioneerd en fanatiek duiker die minstens twee keer per week ergens onder de waterspiegel verdwijnt.
 
Zo, ik lees al ruime tijd mee, heb inmiddels al een paar posts gedaan en ik heb eindelijk het voorsteltopic gevonden.

Ik ben Peter en ik woon met vrouw en 3 jongens nu al een aantal jaren in Doetinchem.
Sinds afgelopen september rijden wij een model S: 90D, Deep Bleu Metallic, zwarte NextGen stoelen, Panoramadak, 19" Slipstream zilver, AutoPilot.
Mijn echtgenote is hoofdbestuurster en rijdt er ongeveer 75K per jaar mee. In het weekeinde mag ik ook af en toe :D

Buiten onze model S rijden we nog een Zafira. Vooral makkelijk met een trekhaak en als spelersbus (2 hockeykeepers in het gezin) en om mijn duikuitrusting te verslepen. Ikzelf ben namelijk een gepassioneerd en fanatiek duiker die minstens twee keer per week ergens onder de waterspiegel verdwijnt.
Welkom alsnog Peter! (als het water hier tropisch zou zijn dan dook ik ook vaker dan die ene week op vakantie per jaar)
 
  • Like
Reactions: ePeter
Hier hetzelfde, kon hem ook niet vinden.

Ik ben Marcel, getrouwd en 1 zoon en woon ondertussen al jaren in Berkel en Rodenrijs. Ik we bezitten op dit moment een E-Golf, IS200, Kia rio en een oldtimer 3 serie. Helaas nog geen Tesla in het rijtje maar als simpele particulier is dat op zich ook geen schaamte. Verder is het geen kwestie of er een Tesla komt maar eerder wanneer. Als de Model 3 straks uit is zal hij zeker langs ons huis komen te staan. Tot die tijd blijf ik min of meer passief meelezen. Echter vorige week wel in een Model S mogen rijden (90D facelift AP1) Aan iedereen die twijfelt doe het niet want je ben meteen verpest en je wilt niks anders meer!!
 
Hallo allemaal, graag wil ik me ook voorstellen op dit forum (het was even zoeken). Ik ben Hans, 32 jaar en werkzaam als zelfstandig consultant. Momenteel nog aan het dieselen met een BMW 1-serie, maar vanaf begin maart trotse bestuurder van een Deep Blue Metallic 90D met Next generation stoelen, premium pakket, carbon afwerking, panoramadak en 19" (zonder luchtvering). Bij deze al dank voor alle Nederlandstalige forum-leden, want jullie hebben me al flink op weg geholpen, met zowel aankooptips als tips rondom het aanleggen van de laadinfrastructuur.
 
  • Like
Reactions: CO2CLEAN
Hallo allemaal, graag wil ik me ook voorstellen op dit forum (het was even zoeken). Ik ben Hans, 32 jaar en werkzaam als zelfstandig consultant. Momenteel nog aan het dieselen met een BMW 1-serie, maar vanaf begin maart trotse bestuurder van een Deep Blue Metallic 90D met Next generation stoelen, premium pakket, carbon afwerking, panoramadak en 19" (zonder luchtvering). Bij deze al dank voor alle Nederlandstalige forum-leden, want jullie hebben me al flink op weg geholpen, met zowel aankooptips als tips rondom het aanleggen van de laadinfrastructuur.

Welkom aan boord Hans !
Nog een paar weken en het Tesla avontuur kan voor jou ook beginnen… . :)

Xavier
 
Hier hetzelfde, kon hem ook niet vinden.

Ik ben Marcel, getrouwd en 1 zoon en woon ondertussen al jaren in Berkel en Rodenrijs. Ik we bezitten op dit moment een E-Golf, IS200, Kia rio en een oldtimer 3 serie. Helaas nog geen Tesla in het rijtje maar als simpele particulier is dat op zich ook geen schaamte. Verder is het geen kwestie of er een Tesla komt maar eerder wanneer. Als de Model 3 straks uit is zal hij zeker langs ons huis komen te staan. Tot die tijd blijf ik min of meer passief meelezen. Echter vorige week wel in een Model S mogen rijden (90D facelift AP1) Aan iedereen die twijfelt doe het niet want je ben meteen verpest en je wilt niks anders meer!!
binnenkort rijdt er een witte in Berkel!
 
  • Like
Reactions: Gtech
Ik zal me dan ook even voorstellen. Reinier Donkersloot. Ik ben 35 jaar, getrouwd en heb 1 zoontje van 3 jaar die uitkijkt naar pappa zijn sportauto met televisie (zo noemt hij het scherm voorin). Ik heb gekozen voor de model S 75 in de pearl white variant. Premium pakket, open dak, AP en Carbon inleg. Wachten duurt heel erg lang, maar begin maart mag ik eindelijk gaan rijden!
 
  • Like
Reactions: CO2CLEAN
Beste Allen,
Als nieuweling even voorstellen op dit forum. Ik ben Wim uit Edegem (België). Vandaag de sprong gewaagd en Tesla Model X 100d besteld. Na enkele testritten met vrouw en de kids, werd de gezinsdruk te groot. (Mooi excuus om te bestelling te verantwoorden .... ;)).
Levering voorzien juni. Heb vandaag vastgelegd, gezien prijsstijging van 3% zou worden doorgevoerd vanaf morgen ... benieuwd of dit klopt.
Wachten zal lang duren, maar de tijd kan gebruikt worden om laadinfrastructuur en dergelijke uit te zoeken en te installeren thuis. Ongetwijfeld ga ik op dit forum hieromtrent de nodige tips en tricks vinden.
 
Oh wow...zit ik al ruim een maand het forum vol te spammen, blijkt er een voorstel topic te zijn...n00b :eek:.

Ik ben Arjen (NL). Werkzaam in de IT. Wonend in een rijtjes huis samen met 2.5 jaar oude zoon en mijn vrouw. Sinds een kort ritje in een Leaf van een kennis een aantal jaar geleden wist ik dat ik EV wilde gaan rijden...ooit. Inmiddels sta ik een klein jaar in de wachtrij (gok ongeveer als 280.000-300.000 ste reservering gedaan) voor een Model 3. Ter vervanging van onze huidige auto die op benzine en een ongezonde hoeveelheid olie rijdt (hoort bij moderne motoren blijkbaar :().

Tijdens het wachten probeer ik me nuttig te maken door zo goed ik kan, informatie over EV's te verspreiden en op de hoogte te blijven van de ontwikkelingen. Hier op het forum is een hoop te vinden. Vooral de praktijkervaring van Tesla eigenaren is super waardevol. "The proof op the pudding, etc". Dus ben ik ook volger van Bjorn Nyland (en Kmanauto, James Cooke) ;).

Ik ben van plan ergens dit jaar te onderzoeken of en hoe de gemeente wil/kan faciliteren bij het zoeken naar een zo eenvoudig mogelijke thuislaad-situatie (lader zelf kopen voor aan mijn gevel, dan kabeltje over de stoep naar de auto. Hopelijk kan/mag ik een parkeerplaats huren). Ik verwacht geen succes en laat de komst ook zeker niet hiervan afhangen. Wie niet waagt, enz...
 
  • Like
Reactions: CO2CLEAN and HWS
Beste Allen,
Als nieuweling even voorstellen op dit forum. Ik ben Wim uit Edegem (België). Vandaag de sprong gewaagd en Tesla Model X 100d besteld. Na enkele testritten met vrouw en de kids, werd de gezinsdruk te groot. (Mooi excuus om te bestelling te verantwoorden .... ;)).
Levering voorzien juni. Heb vandaag vastgelegd, gezien prijsstijging van 3% zou worden doorgevoerd vanaf morgen ... benieuwd of dit klopt.
Wachten zal lang duren, maar de tijd kan gebruikt worden om laadinfrastructuur en dergelijke uit te zoeken en te installeren thuis. Ongetwijfeld ga ik op dit forum hieromtrent de nodige tips en tricks vinden.


Welkom aan boord Wim !
Sterkte met je wachttijd tot juni. Zal veel vergen van bloed, zweet en zenuwen, maar wij zijn er ook doorgeraakt. ;)
 
Dit draadje weer eens opgeduikeld. Als je veel over Tesla noemt en roemt krijgen mensen het idee dat je daar werkt. Op Fb heb ik dit al even rechtgezet deze week, overigens kreeg ik toen ik zei wat ik wel deed een mooie "gaap-emoij". Zegt al veel.

Wat mij als ondernemer intrigeert is de aanpak die Tesla zelf hanteert. Het kan niet ontkent worden dat de marketing ondanks het ontbreken van een budget (advertenties etc.) succesvol is.
Hoewel de vergelijking onderuit gaat als een dronken pokemonzoeker op een mistige groenezeephelling probeer ik toch wat van wat ik zie over te nemen. Zoals het stimuleren (en belonen) van gebruikers van onze dienst om mogelijk nieuwe gebruikers via een demo en een peptalk onze kant op te krijgen. Dat resulteert dan in mailtjes als deze:

"Goedemorgen Hans,

Dank je wel voor de email en het aanbod.

Fijn dat je ziet dat ik mijn best doe om het product iLetsel ook bij anderen (starters en gevestigde partijen) aan te bevelen. Volgens mij heb je er al 2 betalende klanten aan over gehouden. Ik doe dat graag want het is gewoon een goed systeem.

Ik kan daarom akkoord gaan met het voorstel en maak ook graag gebruik van het aanbod om er een 2 jaren afspraak van te maken."

Daarnaast vind ik het idee van een masterplan, gebaseerd op een missie, wel sterk en heb dat ook voor mijn organisatie gedaan. Het is trouwens iets waar reusachtig veel tijd in gaat zitten, paar keer heel laat doorgewerkt en dan voornamelijk bezig geweest met schrappen van tekst.
Maar nu het er staat is het ook voor mij een mooi naslagwerk, voorkomt het een steeds terugkerende uitleg, gaat het rond in de branche en geloof het of niet, er staan zelfs een paar tamelijk disruptive topics in (wat je natuurlijk in een branche als deze al snel hebt).
Beetje apart wellicht maar ik wilde dit ook eens delen.

Mijn Masterplan
 
Last edited: