Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Even voorstellen...

This site may earn commission on affiliate links.
Veel plezier met je Tesla en we zien graag daar ook een foto van voorbijkomen met een echte Tesla grijns :)

Voila,
IMG_2414.JPG

En de grijns meteen als avatar toegevoegd.
 
Morning,

Even voorstellen. Mijn naam is Erik, woon in de kop van Noord-Holand en ben in afwachting van de levering van mijn Model S 75D. Verwachtte leverdatum eind oktober / november volgens de Tesla site. mijn gekozen opties: pearl white lak, zwarte next gen stoelen, zwarte head liner, panoramadak, auto pilot, premium interieur. Daarnaast vervang ik de standaard velgen door grijze T-sportlne 19 inch turbine velgen (via Teslawielen.nl) en ben voornemens mijn ramen te laten tinten door Glascoating Someren gezien de ervaringen van mede forumleden.

Mijn huidige auto is een Volvo V60 PHEV die ik overigens heerlijk vind rijden. Zoals zovelen alles op een rijtje gezet en uiteindelijk toch de knop doorgehakt om te gaan voor de MS. Mede gezien het gedoe over de nieuwe belastingregels en ik, wederom zoals zovelen, na de proefrit verkocht was, heb ik besloten om nog in 2016 een MS aan te schaffen.
 
Goedemorgen allemaal,

Ook ik zou mij graag even willen voorstellen. Mijn naam is Maarten (een hoop naamgenoten op dit forum!), 35 jaar, woonachtig in een mooie stadje langs de Lek. Heb nooit een grote interesse gehad in auto's of automerken, heb pas een jaartje of 10 een rijbewijs, maar Tesla laat mijn hart sneller kloppen, als dat van een jongetje die technisch Lego heeft ontdekt. Als er een Tesla langsrijdt dan moet ik kijken. Het is de combinatie van Elon Musk's visie voor een duurzame, emmissieloze toekomst, het heerlijke, verstilde geluid van een elektromotor en de techniek en software op de achtergrond. Het is een visie die ik onderschrijf én graag wil ondersteunen. Daarom staat voor mij vast: mijn volgende auto wordt een Tesla.

Momenteel rijd ik een 3e generatie Prius. Een tijdje geleden was ik even bij de Toyota dealer om te kijken of het toch niet verstandig is om nog voor een paar jaar een iets grotere hybride auto te nemen tussen de huidige Prius en een 100% elektrische auto in, voor nog een paar jaar (Prius+). Dit vanwege gezinsuitbreiding. We hebben nu 2 kinderen. Volgend jaar komt er een 3e bij. Daarnaast hebben we twee middelgrote honden. Echter, toen ik over elektrische auto's begon en de verkoper daar hard tegenin ging ("Als je accupakket na een aantal jaar op is, heb je dan enig idee wat dat kost om te vervangen?" en "Weet je wat pas schoon is? Waterstof!") werd het mij toch weer duidelijk: ik wil niet voor zo een compromis wil gaan. Ik wil zo snel mogelijk stoppen met het ondersteunen van de conventionele benzine-autoindustrie.

Daarom nu, na een tijdje meelezen, en ik een account aangemaakt op die forum. Een heerlijk forum om te lezen. Dus hallo!

Ik zit met een aantal vragen/dilemma's, maar die zal ik in een andere topic plaatsen zodat dit puur een voorstel-draad blijft.

PS - wordt Tapatalk niet ondersteund door dit forum? De app zegt dat het forum offline is.

Vriendelijke groet,

Maarten
 
  • Like
Reactions: BartJ and Merijn
Welkom @HerrJones , Maarten, op het forum. Goed dat je je hier alvast inleest ter voorbereiding op je volgende wagen. Je zal je gesteund voelen door de andere forumleden; niemand die de oude fossiele industrie nog een warm hart toedraagt. Zoek gerust eens op posts over waterstof, dan zal je zien dat je terecht bent weggerent nadat die verkoper daarover begon.

Tapatalk wordt sinds een upgrade van het forum een aantal maanden geleden niet meer ondersteund.
Je kan eventueel nog Pushbullet gebruiken om meldingen van updates te krijgen maar de verdere functionaliteit is beperkt.
 
Hallo,
Hierbij ook een berichtje om mijzelf voor te stellen.
Mijn naam is Jan en ik woon met mijn vrouw en 2 kids in Drachten. Vorige week vrijdag een nieuwe Tesla S besteld....aanstaande vrijdag wordt deze geleverd. De S stond klaar in een uitvoering die mij wel aansprak; D90, Black, Next Gen Stoelen, Luchtvering, panorama dak, 21", premium van alles en nog wat. Ik rij ongeveer 60 k per jaar en ben erg benieuwd hoe mij deze nieuwe manier van rijden gaat bevallen.
Naast de S hebben we in de familie ook nog een X besteld. Deze komt in November/December.
Tot nog toe super te spreken over Tesla en in het bijzonder over de mensen met wie ik de laatste maanden te maken heb gehad. Ik wordt zelfs aanstaande vrijdag thuis opgehaald om in Tilburg de nieuwe auto op te halen. Top.
Ook nog wat uitdagingen......ik moet de aansluiting nog verzwaren en de Tesla Wall Connector laten aansluiten..waarschijnlijk de eerste weken nog even op 220 laden en wat vaker de SuperCharger in Drachten gebruiken.
Tot ziens bij een willekeurige supercharger in NL.
 
  • Like
Reactions: HWS and CO2CLEAN
Hallo,
Hierbij ook een berichtje om mijzelf voor te stellen.
Mijn naam is Jan en ik woon met mijn vrouw en 2 kids in Drachten. Vorige week vrijdag een nieuwe Tesla S besteld....aanstaande vrijdag wordt deze geleverd. De S stond klaar in een uitvoering die mij wel aansprak; D90, Black, Next Gen Stoelen, Luchtvering, panorama dak, 21", premium van alles en nog wat. Ik rij ongeveer 60 k per jaar en ben erg benieuwd hoe mij deze nieuwe manier van rijden gaat bevallen.
Naast de S hebben we in de familie ook nog een X besteld. Deze komt in November/December.
Tot nog toe super te spreken over Tesla en in het bijzonder over de mensen met wie ik de laatste maanden te maken heb gehad. Ik wordt zelfs aanstaande vrijdag thuis opgehaald om in Tilburg de nieuwe auto op te halen. Top.
Ook nog wat uitdagingen......ik moet de aansluiting nog verzwaren en de Tesla Wall Connector laten aansluiten..waarschijnlijk de eerste weken nog even op 220 laden en wat vaker de SuperCharger in Drachten gebruiken.
Tot ziens bij een willekeurige supercharger in NL.

gefeliciteerd. Er gaat niets boven wonen in een plaats met Supercharger zeg ik maar, ende groeten uit Amsterdam.
Maar waarom verzwaren? 3x25A hoofdzekering voldoet in eigenlijk alle gevallen (eventueel met maxxem oid om uit te balanceren), en daarmee blijft je vastrecht hetzelfde (=niet € 700 p/jr omhoog). Of bedoelde je gewoon van enkelfase naar 3 fase de meterkast uitbreiden/aanpassen?
 
Hopla,

eindelijk eens tijd om mij voor te stellen.
2.5 jaar geleden twijfelen, twijfelen en nog eens twijfelen. Dan toch maar geen Tesla gekocht,
maar een Lexus is 300 h. Leuke wagen, niets mis mee.
Maar nu was de microbe nog groter geworden, niet meer uit te roeien en dus heb ik een model s
besteld. Grote afstanden staan niet op het programma, al zeker niet voor het werk.
Als kinesist (fysiotherapeut voor onze noorderburen) rij ik in de week enkel rond de kerktoren.
Het wordt dus echt uitkijken naar de weekends om de Tesla samen met mijn vrouw en dochter, te ontdekken.
Nog even wachten tot eind november..

En dat wachten wordt pijnlijk. Heb namelijk mijn Lexus al verkocht en moet die twee maand overbruggen
met een peugeot 207 :D. Maar het plezier zal daarna dus te groter zijn !
 
gefeliciteerd. Er gaat niets boven wonen in een plaats met Supercharger zeg ik maar, ende groeten uit Amsterdam.
Maar waarom verzwaren? 3x25A hoofdzekering voldoet in eigenlijk alle gevallen (eventueel met maxxem oid om uit te balanceren), en daarmee blijft je vastrecht hetzelfde (=niet € 700 p/jr omhoog). Of bedoelde je gewoon van enkelfase naar 3 fase de meterkast uitbreiden/aanpassen?
Ernst, je hebt gelijk. Ik heb nu nog 1*40Amph....ik stap over naar 3*25Amph. Vast recht is in beide gevallen hetzelfde. Ik laat gelijk een extra groep plaatsen met een aparte kWh meter voor de verrekening met de zaak.
 
Hopla,

eindelijk eens tijd om mij voor te stellen.
2.5 jaar geleden twijfelen, twijfelen en nog eens twijfelen. Dan toch maar geen Tesla gekocht,
maar een Lexus is 300 h. Leuke wagen, niets mis mee.
Maar nu was de microbe nog groter geworden, niet meer uit te roeien en dus heb ik een model s
besteld. Grote afstanden staan niet op het programma, al zeker niet voor het werk.
Als kinesist (fysiotherapeut voor onze noorderburen) rij ik in de week enkel rond de kerktoren.
Het wordt dus echt uitkijken naar de weekends om de Tesla samen met mijn vrouw en dochter, te ontdekken.
Nog even wachten tot eind november..

En dat wachten wordt pijnlijk. Heb namelijk mijn Lexus al verkocht en moet die twee maand overbruggen
met een peugeot 207 :D. Maar het plezier zal daarna dus te groter zijn !
Je kunt je lopende order misschien ook wel omzetten naar een voorraad of demo auto. Heb je m sneller en is wellicht ook nog iets goedkoper.