Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Even voorstellen...

This site may earn commission on affiliate links.
Ik snap het niet, heeft de 70D meer capaciteit dan de 90D? Kunnen jullie als profis na al die jaren mij dit msschien uitleggen?
Nee hoor, zoals @Hans Noordsij al zei: hoe meer kWh's in de tank, hoe verder je rijdt.
En de 90 S heeft, en daar duidde ik op, wel minder bruikbare kWh dan Tesla op de site zette: ong 86kwh minus nog een anti brick buffer om de accu te beschermen, terwijl de S 70 juist iets meer had dan 70kwh.

De exacte getallen zijn vaker gepubliceerd, ooit gemeten door een whizzkid kid wk057.
 
Ik snap het niet, heeft de 70D meer capaciteit dan de 90D? Kunnen jullie als profis na al die jaren mij dit msschien uitleggen?

  • Original 60 – ~61 kWh total capacity, ~58.5 kWh usable.
  • 85/P85/85D/P85D – ~81.5 kWh total capacity, ~77.5 kWh usable
  • 90D/P90D – ~85.8 kWh total capacity, 81.8 kWh usable
  • Original 70 – ~71.2 kWh total capacity, 68.8 kWh usable
  • 75/75D – 75 kWh total capacity, 72.6 kWh usable
  • Software limited 60/60D – 62.4 kWh usable
  • Software limited 70/70D – 65.9 kWh usable
 
Sinds gisteren de blije eigenaar van een Model S 75, Midnight grey met autopilot.
Was van plan een Model 3 aan te schaffen, maar de 0,4% financiering gecombineerd met een Inventory aanbieding heeft me over de streep getrokken.

Fantastische auto, sinds gisteren 440km geklokt, helaas nog firmware 17.16.35 en autopliot is nog niet actief :-(
Komende week staat een kleine 900 km op het programma, dus dat komt vast goed.
 
  • Like
Reactions: CO2CLEAN
Sinds gisteren de blije eigenaar van een Model S 75, Midnight grey met autopilot.
Was van plan een Model 3 aan te schaffen, maar de 0,4% financiering gecombineerd met een Inventory aanbieding heeft me over de streep getrokken.

Fantastische auto, sinds gisteren 440km geklokt, helaas nog firmware 17.16.35 en autopliot is nog niet actief :-(
Komende week staat een kleine 900 km op het programma, dus dat komt vast goed.

Welkom! mooie auto en als je kans ziet zien we graag een foto :) Veel rijplezier!
 
Hallo allemaal,

Ik lees al een maandje mee maar nu stel ik me ook maar eens voor. Ik ben Hilbert, woon met vrouw en twee dochters in een dorpje onder de rook van Rotterdam. Aangezien de Volvo (en ik) na 10 jaar aan iets anders toe zijn heb ik op 29 mei een MX100D besteld. Een Obsidian black metallic en verder vrij basic, ap2 en het towpakket. Levering was eerst august/early september maar op my tesla staat nu ineens eind july/august. Is dat enig sinds betrouwbaar of nog steeds een slag in de lucht?

Nog een vraagje zit er nog een (of meer) 12V. sigarettenaansteker aansluiting(en) in de MX en zo ja waar?
 
  • Like
Reactions: CO2CLEAN
Hallo, mijn vrouw en ik zijn z.g. Pensionaris, na 14 jaar in Spanje te hebben gewoond (Altea en omgeving) wonen we nu 3 jaar in Duitsland in Endingen aan de wondermooie Kaiserstuhl. Gisteren hebben we een Model 3 gereserveerd.
We hopen hem eind 2019, begin 2020 in ontvangst te nemen.

De volgende uitvoering hebben we in gedachte:

Kleur binnen en buiten wit, velgen zwart, 75kw accu, AP geen idee, we wachten af.

Groetjes uit Endingen am Kaiserstuhl,

Harry
 
Hallo, mijn vrouw en ik zijn z.g. Pensionaris, na 14 jaar in Spanje te hebben gewoond (Altea en omgeving) wonen we nu 3 jaar in Duitsland in Endingen aan de wondermooie Kaiserstuhl. Gisteren hebben we een Model 3 gereserveerd.
We hopen hem eind 2019, begin 2020 in ontvangst te nemen.

De volgende uitvoering hebben we in gedachte:

Kleur binnen en buiten wit, velgen zwart, 75kw accu, AP geen idee, we wachten af.

Groetjes uit Endingen am Kaiserstuhl,

Harry
Welkom Harry,
veel leesplezier hier tijdens het wachten...;)
 
Beste allen, wat een leuk forum. Zeer waardevol voor een 'newbie'. Mijn naam is Remko en ik woon met mijn vrouw en drie kinderen in Oud-Beijerland. Sinds een paar weken ben ik in het bezit van een hele fijne MS85, uit het Tesla Pre-Owned programma. Het is de uitvoering in de avatar. Een hele mooi donkerblauwe kleur (bijna zwart).

Ik ben enorm onder de indruk van de rijbelevenis van de Tesla en kan me niet meer voorstellen dat ik ooit weer in een ICE ga rijden.

Komende zomer met vakantie met de Tesla. Dat is nieuw en dus even spannend. Maar we gaan niet ver en mij is verzekerd dat ik me geen zorgen hoef te maken. Ik probeer toch nog ergens een CHAdeMO adapter te lenen voor de gemoedsrust.

Er zijn nog behoorlijk wat topics af te speuren op dit forum!

Groet, Remko
 
Beste allen, wat een leuk forum. Zeer waardevol voor een 'newbie'. Mijn naam is Remko en ik woon met mijn vrouw en drie kinderen in Oud-Beijerland. Sinds een paar weken ben ik in het bezit van een hele fijne MS85, uit het Tesla Pre-Owned programma. Het is de uitvoering in de avatar. Een hele mooi donkerblauwe kleur (bijna zwart).

Ik ben enorm onder de indruk van de rijbelevenis van de Tesla en kan me niet meer voorstellen dat ik ooit weer in een ICE ga rijden.

Komende zomer met vakantie met de Tesla. Dat is nieuw en dus even spannend. Maar we gaan niet ver en mij is verzekerd dat ik me geen zorgen hoef te maken. Ik probeer toch nog ergens een CHAdeMO adapter te lenen voor de gemoedsrust.

Er zijn nog behoorlijk wat topics af te speuren op dit forum!

Groet, Remko
Welkom en gefeliciteerd met de mooiste kleur S uit het Classic spectrum!
 
  • Like
Reactions: Remko0708
Hoi - struin al een paar maanden hier rond. Dus wel tijd voor een kleine introductie.

Sinds een maand model X100D rijder. Midnight silver (klinkt toch veel beter en ziet er ook veel beter uit dan donker grijs). Six seater.
Familie (vriendin, 3 kids 12/13jr) wilde een grotere auto en toen mijn voorkeur uitging naar een Tesla waren de kinderen direct enthousiast - alleen voor de model X dan, dat dan wel. Er moest nog wel wat vergeleken worden met Zweedse en Duitse automakers en een kleine interieur discussie volgde.

Voor mij was het innovatieve, eigenzinnig tegen de stroom in (auto industrie en lobby) en duurzame karakter voor Tesla keuze een no-brainer. En financieel goed haalbaar door de voordeeltjes en helemaal als zelfstandige. Ik werk als consultant / interim-project-studie manager in de geneesmiddelontwikkeling vooral bij kleine (startende) life science bedrijven. Ook vaak innovatief en vernieuwend dus.

De auto bevalt iedereen goed. Ik vind ook dat het interieur en andere uiterlijkheden ook goed zijn geworden. Misschien nog niet perfect, maar zeker niet meer zo matig als ik uit een aantal oudere posts opmaak. Rijden is fantastisch en het mooie is met de updates wordt het beter en niet minder zoals met al die eerdere ICE auto's. Ook opa/oma's zeer te spreken over de degelijkheid: Safety first voor de klein kinderen denken zij ;-)

Binnenkort op vakantie naar Italië. Dat wordt lekker genieten !!
 
Hallo iedereen,
Samen met mijn partner wonen we in de streek van Brugge en sinds een week zijn we trotse eigenaar van een S75 uit stock (LT +/- 2weken). Model 3 hebben we een goeie maand geleden gereserveerd.
Ondertussen van alles en nog wat opgestoken vanop dit forum. Maar vooral het onderdeel "thuis laden" vond ik erg nuttig.
Zeker omdat het onze eerste EV is, was dit toch onbekend terrein.

Gr,
Olivier
 
Ik kom nu pas dit topic tegen.... :oops: snel maar even voorstellen!

Ik ben Robin, en woon samen met mijn vrouw en twee dochters (5 en 6 jaar) in Zoetermeer. Ik werk al jaren als zelfstandig consultant en help daarbij bedrijven om bedrijfsapplicaties (SAP ERP software) samen met gebruikers zo gebruik(er)svriendelijk mogelijk te maken.

Ik heb een pearl white Model S 90D besteld -- toevallig zag ik vandaag dat ie nu de status 'in productie' heeft -- en hoop haar augustus, begin september aan het gezin te kunnen toevoegen.

Al mijn vorige / huidige auto's zijn altijd subtiel bestickerd geweest met mijn bedrijfslogo, maar bij de Model S zat ik toch enigszins te twijfelen of ik dat wel moest doen... uiteindelijk heeft de foto van Hans Noordsij één pagina terug me over de streep getrokken; het zal prachtig staan!

Voorlopig nog 2 maanden wachten........... ;)
 
  • Like
Reactions: CO2CLEAN