Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Even voorstellen...

This site may earn commission on affiliate links.
Wat ben jij door een hel gegaan man. Ik durf je dan nu wel te verklappen dat mijn vrouw en ik iedere Outlander betitelen als een Foutlander. We hebben steeds meelij met de sneue types die omwille van de portemonnee in zo'n lelijk geval zijn gaan rijden. Op dit forum zijn we blij met overtuigde bekeerlingen zoals jij. ;)

Foutlamder is hier ook de standaard benaming, vanaf dag een :D
Met het bereik van van de 100D en thuis een 3 fasen lader verwacht is dat ik zo’n zelfde actieradius heb als met de foutlander zo’n 450 kilometer en dat is bijna altijd voldoende, maar met de SUC’s in Eindhoven Urmund en dadelijk Venlo zit ik echt in SUC central en zal er dan ook met plezier gebruik van maken.
 
Ook maar even voorstellen dan....

Mijn naam is Quincy, 33 jaar.

Afgelopen zaterdag heb ik, net voor het sluiten van de markt, mijn Model S 75 besteld. Uitgevoerd in Midnight Silver, verder AutoPilot als enige optie.

Op dit moment is het dagelijkse vervoersmiddel een Volkswagen Passat GTE, en die heeft me erg enthousiast gemaakt voor het elektrisch rijden. De Passat gaat er midden februari 2018 uit. De geschatte levertijd kwam op 3 a 4 maanden, dus dat zou precies moeten passen.

Qua laden zal ik voornamelijk gebruik maken van de SuC in Eindhoven, die ik iedere dag twee keer passeer.

Naast mijn vaste baan sta ik, samen met een compagnon, op het punt een nieuw merk in het leasen van elektrische auto's te lanceren. Dus de Tesla komt dan ook op een juist moment.

Dit forum is al doorgespit, en op YouTube is ook leeg gekeken dus het wachten zal lang duren, ben ik bang.
 
Ook maar even voorstellen dan....

Mijn naam is Quincy, 33 jaar.

Afgelopen zaterdag heb ik, net voor het sluiten van de markt, mijn Model S 75 besteld. Uitgevoerd in Midnight Silver, verder AutoPilot als enige optie.

Op dit moment is het dagelijkse vervoersmiddel een Volkswagen Passat GTE, en die heeft me erg enthousiast gemaakt voor het elektrisch rijden. De Passat gaat er midden februari 2018 uit. De geschatte levertijd kwam op 3 a 4 maanden, dus dat zou precies moeten passen.

Qua laden zal ik voornamelijk gebruik maken van de SuC in Eindhoven, die ik iedere dag twee keer passeer.

Naast mijn vaste baan sta ik, samen met een compagnon, op het punt een nieuw merk in het leasen van elektrische auto's te lanceren. Dus de Tesla komt dan ook op een juist moment.

Dit forum is al doorgespit, en op YouTube is ook leeg gekeken dus het wachten zal lang duren, ben ik bang.
Welkom hier Quincy en sterkte met het wachten.
Door de kwartaalcijfer fetish van Tesla wordt het dan waarschijnlijk eind december.
 
Na wat stiekeme post hier zal ik mezelf ook nog even voorstellen.

Ik ben AJ, 30 jaar en woon op dit moment in Londen met vrouw en dochter. Begin volgend jaar gaan we weer terug naar NL en heb de wilde schoenen aangetrokken en zonder proefrit een model X 75D besteld.

Ik ben hier in Londen overtuigd geraakt van elektrisch rijden met alle luchtvervuiling hier. Soms had ik na een uurtje hardlopen keelpijn van alle uitlaatgassen. Toen m'n werkgever in Nederland ook nog met een goede regeling voor elektrisch rijden kwam was de keuze snel gemaakt! Nu nog afwachten hoe parkeren in de stad gaat uitpakken met een auto zo lang en breed als een Range Rover.

Helaas krijg ik hem pas begin Februari, dus nog genoeg tijd om dit forum door te lezen!
 
Een eerst post behoort een 'voorstel post' te zijn vind ik, dus bij deze :)
Ik ben Zeff, 33 jaar en woon samen met mijn vriendin in Amsterdam. Nog geen kids. Na jaren het hele jaar door, door weer en wind, op de motor te hebben gereden begon ik het winterrijden afgelopen winter een beetje zat te worden. Ik zat erover te denken om weer een auto te gaan kopen, want die had ik inmiddels al een aantal jaar niet meer (niet te geloven he;)). Maar het bleef meer bij erover denken dan daadwerkelijk iets doen. Totdat ik eind mei een ernstig motorongeluk op de snelweg meemaakte. Met 100-110 km per uur onderuit gegaan, 3 weken in het ziekenhuis gelegen maar inmiddels weer na een aantal maanden flink revalideren weer back in the game. Dit gebeuren heeft de boel aardig versneld, want mijn vriendin wil liever niet meer dat ik motor rij, begrijpelijk. Dus ik wilde het meteen goed doen. Bij mijn rijtje droomauto's stond de Tesla toch aardig hoog dus ervoor gegaan. Sterk het "je leeft maar 1 keer" gevoel hebbende:oops:

Uit voorraad een Model S P100D besteld. Binnenkort levering:).
Midnight silver
Zwart leren bekleding (voor de vegan)
Zwart interieur met carbon accent
Zonnedak
21 inch turbine velgen (donkergrijs)
Full options

Nog geen winterbanden en velgen gekocht, maar wel voornemens.

Forum wel al heel veel bekeken en dus mijn dank voor alle adviezen waarvan jullie niet eens wisten dat ik er zoveel aan had. Nog wel veel vragen denk ik, maar dat komt wel goed.
 
Een eerst post behoort een 'voorstel post' te zijn vind ik, dus bij deze :)
Ik ben Zeff, 33 jaar en woon samen met mijn vriendin in Amsterdam. Nog geen kids. Na jaren het hele jaar door, door weer en wind, op de motor te hebben gereden begon ik het winterrijden afgelopen winter een beetje zat te worden. Ik zat erover te denken om weer een auto te gaan kopen, want die had ik inmiddels al een aantal jaar niet meer (niet te geloven he;)). Maar het bleef meer bij erover denken dan daadwerkelijk iets doen. Totdat ik eind mei een ernstig motorongeluk op de snelweg meemaakte. Met 100-110 km per uur onderuit gegaan, 3 weken in het ziekenhuis gelegen maar inmiddels weer na een aantal maanden flink revalideren weer back in the game. Dit gebeuren heeft de boel aardig versneld, want mijn vriendin wil liever niet meer dat ik motor rij, begrijpelijk. Dus ik wilde het meteen goed doen. Bij mijn rijtje droomauto's stond de Tesla toch aardig hoog dus ervoor gegaan. Sterk het "je leeft maar 1 keer" gevoel hebbende:oops:

Uit voorraad een Model S P100D besteld. Binnenkort levering:).
Midnight silver
Zwart leren bekleding (voor de vegan)
Zwart interieur met carbon accent
Zonnedak
21 inch turbine velgen (donkergrijs)
Full options

Nog geen winterbanden en velgen gekocht, maar wel voornemens.

Forum wel al heel veel bekeken en dus mijn dank voor alle adviezen waarvan jullie niet eens wisten dat ik er zoveel aan had. Nog wel veel vragen denk ik, maar dat komt wel goed.
Welkom Zefla,
Zo, dat is een wel heel smakelijke auto! Proficiat.
 
Een eerst post behoort een 'voorstel post' te zijn vind ik, dus bij deze :)
Ik ben Zeff, 33 jaar en woon samen met mijn vriendin in Amsterdam. Nog geen kids. Na jaren het hele jaar door, door weer en wind, op de motor te hebben gereden begon ik het winterrijden afgelopen winter een beetje zat te worden. Ik zat erover te denken om weer een auto te gaan kopen, want die had ik inmiddels al een aantal jaar niet meer (niet te geloven he;)). Maar het bleef meer bij erover denken dan daadwerkelijk iets doen. Totdat ik eind mei een ernstig motorongeluk op de snelweg meemaakte. Met 100-110 km per uur onderuit gegaan, 3 weken in het ziekenhuis gelegen maar inmiddels weer na een aantal maanden flink revalideren weer back in the game. Dit gebeuren heeft de boel aardig versneld, want mijn vriendin wil liever niet meer dat ik motor rij, begrijpelijk. Dus ik wilde het meteen goed doen. Bij mijn rijtje droomauto's stond de Tesla toch aardig hoog dus ervoor gegaan. Sterk het "je leeft maar 1 keer" gevoel hebbende:oops:

Uit voorraad een Model S P100D besteld. Binnenkort levering:).
Midnight silver
Zwart leren bekleding (voor de vegan)
Zwart interieur met carbon accent
Zonnedak
21 inch turbine velgen (donkergrijs)
Full options

Nog geen winterbanden en velgen gekocht, maar wel voornemens.

Forum wel al heel veel bekeken en dus mijn dank voor alle adviezen waarvan jullie niet eens wisten dat ik er zoveel aan had. Nog wel veel vragen denk ik, maar dat komt wel goed.
Welkom Zeff, fijn dat je versteld bent van je ongeluk. Je hebt een prachtige auto gekozen om weer te starten. Veel lees plezier op dit forum.
 
Qua acceleratie zul je niet of nauwelijks onder doen voor een motor, Zeff. Dus ik hoop dat je daar niet met weemoed aan terug hoeft te denken. Van de kwetsbaarheid van een motor naar een van de veiligste auto’s, een goede stap. Je zult het motorrijden vast nog eens missen, maar helemaal als je kinderen mocht krijgen in de toekomst zul je nog wel eens terugdenken aan je ongeluk. Brrr, akelig idee.
Gefeliciteerd met je aankoop en welkom hier!
 
Ik volg dit forum nu al een tijdje - eerst passief, de laatste weken wat meer actief - en realiseerde me dat ik mezelf nog niet echt voorgesteld had. Vandaag is daar het juiste moment voor, want ik heb m'n X90D in ontvangst genomen. Aanvankelijk wilde ik wachten op de Model 3, maar eind 2018 vond ik toch wel erg lang duren. Toen ik over de 0,4% rente-actie las ben ik gaan rekenen (en discussiëren op dit forum, waar heel fijn werd meegedacht, waarvoor dank).

Toen overwoog ik een nieuwe X75D te bestellen (aanvankelijk een S75, maar het werd een X onder invloed van de WAF). Toen begon ik me echter af te vragen of de range toch niet wat krap was, zeker in vergelijking met een S75 (en in winterse condities). Op sommige dagen rij ik namelijk 300km op een dag en heb ik weinig tijd en gelegenheid om te SuCen.

Toen kwam er ineens een X90D (met korting) in beeld die ook nog eens op voorraad was. Amper twee weken later rij ik er sinds vanmiddag in. Bizar...

Ondanks de regen van vanmiddag was de reis naar huis fantastisch. Het enige vreemde is dat de auto volgens de RDW zwart is, terwijl hij in werkelijkheid wit is. Foutje van de RDW volgens Telsa en dat maakte verder niet uit. Kan iemand dat bevestigen?

Waar ik alleen tegenop zie is het betreden van parkeergarages in de komende weken. Die vind ik met mijn Volvo S80 (vandaag verkocht trouwens) al wat krap in de bochten en bij de entree, laat staan met een X. Met een nieuwe auto is dat sowieso wennen, maar helemaal met zo'n brede Amerikaan.
 
@Yero gefeliciteerd met je nieuwe wagen! Je gaat er veel lol mee hebben.
Voor wat betreft het RDW, die maken er een beetje een rommeltje van. Check online via www.rdw.nl even de gegevens. Meestal staat het daar wel goed. Bij mij was er een soortgelijk geval, alleen betrof het niet de kleur maar het type:cool:. Volgens de info die de verzekeraar op basis van de meldcode doorkreeg had ik een X90D, keken we samen op de website van het RDW stond er bij het kenteken gewoon de goeie uitvoering, een X100D.

Met betrekking tot de parkeergarages. Dat is inderdaad wel een spannend dingetje. Je merkt toch dat veel parkeergarages niet helemaal zijn berekend op het formaat van de X. Een aantal die ik ken waarmee ik met mijn vorige auto al moeite had, die vermijd ik nu met de X.
 
  • Like
Reactions: Yero
Voor wat betreft het RDW, die maken er een beetje een rommeltje van. Check online via www.rdw.nl even de gegevens. Meestal staat het daar wel goed.[..]
Bij de RDW staat de kleur zwart. Volgens Tesla maakt dat niet uit, maar ik vraag me af of dit geen consequenties heeft bij verkoop (of misschien zelfs bij verzekeringskwesties).
Met betrekking tot de parkeergarages. Dat is inderdaad wel een spannend dingetje. Je merkt toch dat veel parkeergarages niet helemaal zijn berekend op het formaat van de X. Een aantal die ik ken waarmee ik met mijn vorige auto al moeite had, die vermijd ik nu met de X.
Dinsdag ga ik een krappe parkeergarage bij een opdrachtgever testen. Daar moet ik binnen staan. Het gaat om een redelijk nieuw gebouw overigens, maar de entree is niet extreem ruim (maar ik neem aan ruimer dan 2m) en met name de bocht om er uit te rijden is vrij onmogelijk met een grote auto zodat je twee keer moet steken (om met je druppel bij de paal te kunnen). Ik moet het toch een keertje proberen vrees ik.
 
Hallo allemaal,

Na heel wat (interessant) leeswerk hier, is het hoog tijd om me netjes voor te stellen. Dus account aangemaakt en dan eerste post in dit topic.

Ik ben sinds 2 weken in het bezit van een Model S 100D. Begin van het jaar is mijn zoektocht naar een nieuwe wagen gestart. Ik kom van een BMW X5 3.0d Xdrive. Veel andere (hybride) wagens bekeken en geprobeerd. Maar de eerste waarmee ik een testrit deed was een Tesla Model S. Sindsdien kreeg ik deze niet meer uit mijn hoofd. Eerste week van september de knoop doorgehakt en gekozen voor Tesla. Afspraak gemaakt in Aartselaar om de wagen te bestellen. Weet niet of het toeval is maar de einde kwartaal kortingen waren er. Ik heb er eentje uit de inventory stock gekozen: Model S 100D, deep blue metallic, eigenlijk full option behalve de 21" velgen (die zaten er niet op). 22 september kon ik de wagen afhalen in Aartselaar.

Ondertussen al een 1.700 km op de teller. Ik ben een tevreden chauffeur :). In tegenstelling tot de vorige wagen veel positieve commentaren mogen ontvangen en uiteraard ook de gebruikelijke cliché vragen (Hoe ver kun je rijden met een opgeladen batterij? Wat als je accu leeg is?...) Supercharger op de weg van werk naar huis (Urmond) dus dat is ideaal en gaat prima.

Volgende week wel even met de wagen teruggaan: bij snelheden vanaf +/- 90km komt er een trilling op het stuur (zie ook topic "tekortkomingen"). Ben benieuwd.
 
Hallo Allemaal,

Wat kan een keuze in eens snel gaan. Zo droom je al jaren om met een Tesla te rijden en neem je vorige week het besluit om eens in de showroom te gaan kijken. Binnen 1 week ben ik de trotse eigenaar van een Model X 100D in de kleur Blauw met witte bekleding. Ik heb daarvoor mij Volvo V60 plug in aan de kant gezet. Dit was trouwens ook echt een fantastische auto.

Leuk jullie ervaringen te lezen. Ik zit helaas in een wat verkeerde hoek qua Superchargers en met mijn 1F 16A aansluiting thuis wordt het ook nog spannend. Vlak in de buurt is wel een 11KW lader om te zorgen dat ik, indien nodig, de volgende dag goed kan vertrekken. Op kantoor hebben we een ICU op 3F en dat gaat dus wel een stuk beter. Inmiddels ook besloten om met deze auto tijdens de kerstvakantie op wintersport te gaan. Skies blijven thuis en even wat meer tijd reserveren om er te komen. Gelukkig zit er in Flachau een Supercharger. Nog op zoek naar winterbanden, sneeuwkettingen etc voor deze auto. Op zoek naar tips dus.
 
Hallo allemaal,

Ook ik lurk al een tijdje op dit forum, maar was tot op heden te lui om een account aan te maken. Woonachtig in Leidschendam en in augustus heb ik een MS 75D in mijn mandje gedaan en is het wachten begonnen. Levering volgens MyTesla is eind oktober, november. Nu zo'n twee maanden later begint het toch wel een beetje te kriebelen en mag 'ie wat mij betreft wel arriveren. Ik heb gekozen voor een solid black (ik rij nu in een Defender die ik twee keer per jaar was..) , zonder AP (controlfreak) maar met het vegan leer pakket. Alles even duister als mijn persoonlijkheid ;-) De Defender zal overigens niet wijken, ik verkoop mijn vriendin haar Volvo gewoon zodra de Tesla er is :) Dat dilemma ook weer opgelost.

Deze week de knoop doorgehakt voor een bodyfence + modesta behandeling omdat ik begreep dat de laklaag toch niet helemaal je-van-het zou zijn. En ik heb zowaar een chademo adapter aangeschaft omdat ik met kerst naar familie in Fins Lapland ga en daar bovenin de hoeveelheid superchargers net als de temperatuur suboptimaal is. We gaan zien hoe vaak we hem daadwerkelijk nodig gaan hebben.
 
Hoi allemaal,

Als 48-jarige Wim ben ik sinds enige tijd op zoek naar de "ideale" auto voor mij. Budgettair zit ik rond de 50.000, meestal koop ik tweedehands. De (voor sommigen) gekende BMW's 335d, 530gt, enz... zijn allemaal de revue gepasseerd de voorbije jaren.

Om fiscale redenen (te hoog voordeel alle aard), ben ik terug naar een 2-liter diesel gegaan. Dat ding rijdt dus gewoon niet lekker, en is in verhouding heel duur in aankoop en onderhoud (voor wat je krijgt). Het ergste voor mij: te weinig vermogen. En het blijft verouderde technologie. Een klein maar veelzeggende voorbeeld: de app waze werkt beter dan de GPS in mijn huidige duitser van bouwjaar 2015...

Na heel wat zoekwerk uitgekomen bij Tesla. Tesla lijkt mij alles te kunnen bieden wat ik zoek: vermogen, comfort, groene energie, updates tijdens bezit, voldoende actieradius, binnen budget, fantastische achterliggende filosofie, enz... Yep, ik ben momenteel meer dan enthousiast!

Ik sta sinds juli op de lijst voor een Model 3.

Nu komt het volgende dilemma opdoemen: een tweedehands S of een nieuwe 3?
Blijkbaar is tweedehands S interessant vanaf autopilot hardware aanwezig? Qua prijs komt dat ook min of meer binnen het budget. En de garantie die Tesla geeft is niet mis.

Enfin, ik heb nog wat tijd om het allemaal uit te zoeken (misschien geef ik mezelf niet veel tijd mee, maar dat is een andere discussie ;-) ), ik hoop dat dit forum me hierbij kan helpen.

Vriendelijke, enthousiaste groeten, Wim
 
Hallo allemaal,

Ook ik lurk al een tijdje op dit forum, maar was tot op heden te lui om een account aan te maken. Woonachtig in Leidschendam en in augustus heb ik een MS 75D in mijn mandje gedaan en is het wachten begonnen. Levering volgens MyTesla is eind oktober, november. Nu zo'n twee maanden later begint het toch wel een beetje te kriebelen en mag 'ie wat mij betreft wel arriveren. Ik heb gekozen voor een solid black (ik rij nu in een Defender die ik twee keer per jaar was..) , zonder AP (controlfreak) maar met het vegan leer pakket. Alles even duister als mijn persoonlijkheid ;-) De Defender zal overigens niet wijken, ik verkoop mijn vriendin haar Volvo gewoon zodra de Tesla er is :) Dat dilemma ook weer opgelost.

Deze week de knoop doorgehakt voor een bodyfence + modesta behandeling omdat ik begreep dat de laklaag toch niet helemaal je-van-het zou zijn. En ik heb zowaar een chademo adapter aangeschaft omdat ik met kerst naar familie in Fins Lapland ga en daar bovenin de hoeveelheid superchargers net als de temperatuur suboptimaal is. We gaan zien hoe vaak we hem daadwerkelijk nodig gaan hebben.

tervetuloa ! :)