Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Even voorstellen...

This site may earn commission on affiliate links.
Hallo!

Ik ben Jasper, en woon samen met de familie (Toekomstige Vrouw & Baby) in Amsterdam, maar ben afkomstig uit Belgie. Na enkele maanden lurken en info verzamelen, enkele weken geleden een CPO Model S 85 uit 2014 gekocht. Vandaag telefoontje uit Tilburg gekregen dat ie afgewerkt is en vanaf volgende week daar zal staan voor delivery, net op tijd om dienst te doen als onze trouwwagen op 7 Oktober.

Hier de specs:
85 kWh Model S
Rode multicoat lak
Volledig glazen panoramisch dak
19" velgen
Stoelen van zwart Performance leer
Lacewood decor
Wit, Alcantara headliner
Tech Pakket
Luchtvering
Ultra High Fidelity geluidspakket

En natuurlijk het gratis Superchargen bij alle CPO's. Lang getwijfeld over de CPO, we hadden immers eigenlijk besloten een nieuwe gezinswagen aan te kopen, maar dan was Tesla buiten het budget gebleven. Na de voor- en nadelen op een rijtje te zetten was ik overtuigd en na terugkomst van vakantie met 2 koffers, kinderwagen (in beschermende zak), 2 rugzakken , autostoeltje (+bijbehorende baby) en 2 volwassen in een Model S-taxi te fitten, zonder zelfs de frunk te gebruiken was ook Mevrouw overtuigd.

Alvast bedankt voor de vele tips die hier te lezen zijn! Ik hoop snel ook een bijdrage te kunnen leveren.

Was de CPO toevallig van 1 van de leden hier? 7TTG69

Welkom aan boord Jasper !
Mooie combinatie ;)

Xavier
 
CPO? Classic Previous Owned? Of?


Certified Pre Owned.... met (voor zover mij bekend) opnieuw 80kkm garantie door Tesla... dus zo gek nog niet.

Klopt inderdaad, Certified Pre Owned met 80k extra garantie. Teller stond op 67k.

Hi Jasper,

Ik heb ook een CPO besteld eind augustus maar helaas nog niet afgeleverd. Levertijd is 4-8 weken volgens Tesla.
Hoe lang heeft het bij jou geduurd als ik vragen mag?

Besteld 23/8, moet wel zeggen dat ik veelal zelf gebeld heb om status-updates en ook had aangegeven dat ik tussen 7/10 & 21/10 niet kon ophalen ivm huwelijk & huwelijksreis, misschien daarom net iets sneller? Had inderdaad ook 4-8 weken te horen gekregen.
 
Klopt inderdaad, Certified Pre Owned met 80k extra garantie. Teller stond op 67k.



Besteld 23/8, moet wel zeggen dat ik veelal zelf gebeld heb om status-updates en ook had aangegeven dat ik tussen 7/10 & 21/10 niet kon ophalen ivm huwelijk & huwelijksreis, misschien daarom net iets sneller? Had inderdaad ook 4-8 weken te horen gekregen.

Ik heb 30/8 besteld dus hopelijk krijg ik volgende week een belletje. Ik bel ze ook elke week, maar elke keer zeggen ze dat ze nog niks weten :-(
 
Laat ik mij ook even voorstellen dan :)

Ik ben Frans, woon bovenin Nederland in een klein plaatsje vlakbij Dokkum en heb deze week heb ik op de Tesla website op de bestelknop geklikt voor een Pre Owned Model S 85D uit 2015. Na lang wikken en wegen, spreadsheets maken en dit forum doorlezen uiteindelijk besloten het toch maar gewoon te doen. Ben al een paar jaar bezig mijn huis over te schakelen van gas naar elektriciteit (sinds januari geen gasverbruik meer) en daar past natuurlijk eigenlijk geen dieselauto meer bij :)

De specs zijn:

85 kWh Model S All-Wheel Drive Dual Motor
Tesla Multi-coat Red
Glazen panorama dak
21" Zilveren Turbine velgen
Stoelen van zwart leer
Glanzend Obeche hout
Wit, Alcantara headline
Onbeperkt Superchargen
Duolader
Tech pakket met Autopilot
Intelligente luchtvering
Ultra High Fidelity geluidspakket
Winterpakket
Beveiligingspakket

Misschien komen ze iemand hier bekend voor? :)

Ik hoef natuurlijk (relatief) niet zo lang te wachten maar oh, oh, als je eenmaal de knoop hebt doorgehakt duren zelfs een paar weken nog lang :)
 
Laat ik mij ook even voorstellen dan :)

Ik ben Frans, woon bovenin Nederland in een klein plaatsje vlakbij Dokkum en heb deze week heb ik op de Tesla website op de bestelknop geklikt voor een Pre Owned Model S 85D uit 2015. Na lang wikken en wegen, spreadsheets maken en dit forum doorlezen uiteindelijk besloten het toch maar gewoon te doen. Ben al een paar jaar bezig mijn huis over te schakelen van gas naar elektriciteit (sinds januari geen gasverbruik meer) en daar past natuurlijk eigenlijk geen dieselauto meer bij :)

De specs zijn:

85 kWh Model S All-Wheel Drive Dual Motor
Tesla Multi-coat Red
Glazen panorama dak
21" Zilveren Turbine velgen
Stoelen van zwart leer
Glanzend Obeche hout
Wit, Alcantara headline
Onbeperkt Superchargen
Duolader
Tech pakket met Autopilot
Intelligente luchtvering
Ultra High Fidelity geluidspakket
Winterpakket
Beveiligingspakket

Misschien komen ze iemand hier bekend voor? :)

Ik hoef natuurlijk (relatief) niet zo lang te wachten maar oh, oh, als je eenmaal de knoop hebt doorgehakt duren zelfs een paar weken nog lang :)
Welkom! En gefeliciteerd!
Weet dat ook weken errug lang kunnen duren. Gelukkig kun je de tijd doden op het forum :)
 
Roel hier.
Ik ben een nieuw forumlid want heb afgelopen dinsdag een nieuw 'inventory'-exemplaar aangeschaft. Mijn vrouw en ik zaten op de achterbank van een showroom-model S, drukten op wat knoppen en daar kwam de mooi vormgegeven bekerhouder uit de middenconsole gegeleden. Dat stond ons wel aan en hebben het aanbod om ook op de voorstoelen plaats te nemen vriendelijk afgeslagen. We hebben dus nog geen meter in een Tesla gereden.
De eerste rit zal al volgende week zijn, want in de mooie deal is begrepen dat de model S voor het eind van het kwartaal ook moet zijn uitgeleverd. Ben benieuwd.
Ik zal op dit forum de zoekfunctie vaak benutten en jullie daarnaast vast lastig vallen met zo'n 'daar is ie weer'-vraag :)
 
Roel hier.
Ik ben een nieuw forumlid want heb afgelopen dinsdag een nieuw 'inventory'-exemplaar aangeschaft. Mijn vrouw en ik zaten op de achterbank van een showroom-model S, drukten op wat knoppen en daar kwam de mooi vormgegeven bekerhouder uit de middenconsole gegeleden. Dat stond ons wel aan en hebben het aanbod om ook op de voorstoelen plaats te nemen vriendelijk afgeslagen. We hebben dus nog geen meter in een Tesla gereden.
De eerste rit zal al volgende week zijn, want in de mooie deal is begrepen dat de model S voor het eind van het kwartaal ook moet zijn uitgeleverd. Ben benieuwd.
Ik zal op dit forum de zoekfunctie vaak benutten en jullie daarnaast vast lastig vallen met zo'n 'daar is ie weer'-vraag :)

Nou als jullie de achterbank al fantastisch vonden zitten, dan wordt het straks extra genieten op de voorstoelen. Ik had na wel een testrit toch maar es achterin plaatsgenomen, maar vond de bank maar wat krapjes zitten voor volwassenen. Dit heeft mij toen niet weerhouden toen (2 mnd geleden) ook voor een nieuwe inventory model S te gaan die een maand later klaar stond.

Veel voorpret toegewenst in ieder geval!
 
@PrimaTMan, haha, we zeiden dan ook tegen elkaar dat dit de eerste en vast ook de laatste keer was dat we achter in een Tesla zouden zitten. In de huidige auto heb ik in 7 jaar ook maar 1 keer achterin gezeten.

Het tempo van afleveren gaat nu toch wel rap. Meteen maar druk in de weer gegaan om iemand te vinden die een betonnen poer kan storten voor de Tesla laadpaal en een installateur die nog volgende week in de meterkast een extra groep met Maxem en KwH-teller kan aanleggen. Die jongens zitten niet om werk te springen, dus dat vraagt hogere communicatiekunst.
 
Het tempo van afleveren gaat nu toch wel rap. Meteen maar druk in de weer gegaan om iemand te vinden die een betonnen poer kan storten voor de Tesla laadpaal en een installateur die nog volgende week in de meterkast een extra groep met Maxem en KwH-teller kan aanleggen. Die jongens zitten niet om werk te springen, dus dat vraagt hogere communicatiekunst.

Handig dat je aan het eind van een kwartaal zit dus :) Ik heb de indruk nog niet dat dat ook geld voor de used S die ik besteld heb deze week. Hoewel ik net wel een mailtje kreeg van het afleveringsteam. In de mail staat "Bekijk de verwachte leverperiode in My Tesla" maar als ik daar kijk zie ik nergens iets staan dus dat zal wel betekenen "geduld". Waar in my Tesla zie jij een afleverdatum staan dan?
 
  • Like
Reactions: Maarten
Ik zal mij ook even voorstellen ( en deze week nog een foto plaatsen )

Richard 46 Jaar jong en verwacht mijn Model S 100D met alle opties (muv autonoom rijden) eind november begin december.
We hebben 2 weken geleden besloten om de outalnders van 2013 een jaartje eerder rust te geven

Een voorraad model X 75D besteld ( welke ondertussen sinds Donderdag in gebruik is ) en een Zwarte Model S.

De gunstige aanbiedingen voor het einde van Q3 en de 0,4% rente hebben de beslissing makkelijk gemaakt.
Ondertussen duurt het wachten te lang, en heb het forum al behoorlijk doorgenomen.

Voor het bestellen nog een bekende gebeld die al sinds 2013 een model S rijd om zijn advies te vragen maar die was behoorlijk duidelijk, DOEN!

Op dit moment rij ik ongeveer 40.000 KM per jaar, voor de outlander reed ik een BMW 5 serie touring welke ik nog dagelijks mis, maar ik verwacht dat gevoel met de Tesla kwijt te raken

Richard
 
Ik zal mij ook even voorstellen ( en deze week nog een foto plaatsen )

Richard 46 Jaar jong en verwacht mijn Model S 100D met alle opties (muv autonoom rijden) eind november begin december.
We hebben 2 weken geleden besloten om de outalnders van 2013 een jaartje eerder rust te geven

Een voorraad model X 75D besteld ( welke ondertussen sinds Donderdag in gebruik is ) en een Zwarte Model S.

De gunstige aanbiedingen voor het einde van Q3 en de 0,4% rente hebben de beslissing makkelijk gemaakt.
Ondertussen duurt het wachten te lang, en heb het forum al behoorlijk doorgenomen.

Voor het bestellen nog een bekende gebeld die al sinds 2013 een model S rijd om zijn advies te vragen maar die was behoorlijk duidelijk, DOEN!

Op dit moment rij ik ongeveer 40.000 KM per jaar, voor de outlander reed ik een BMW 5 serie touring welke ik nog dagelijks mis, maar ik verwacht dat gevoel met de Tesla kwijt te raken

Richard

Met het outletcenter in Roermond om de hoek ( met 40 laadpunten ) en binnenkort 3 SuCs binnen een straal van 40KM
Zal het laden buiten de deur prima geregeld zijn
 
Ik zal mij ook even voorstellen ( en deze week nog een foto plaatsen )

Richard 46 Jaar jong en verwacht mijn Model S 100D met alle opties (muv autonoom rijden) eind november begin december.
We hebben 2 weken geleden besloten om de outalnders van 2013 een jaartje eerder rust te geven

Een voorraad model X 75D besteld ( welke ondertussen sinds Donderdag in gebruik is ) en een Zwarte Model S.

De gunstige aanbiedingen voor het einde van Q3 en de 0,4% rente hebben de beslissing makkelijk gemaakt.
Ondertussen duurt het wachten te lang, en heb het forum al behoorlijk doorgenomen.

Voor het bestellen nog een bekende gebeld die al sinds 2013 een model S rijd om zijn advies te vragen maar die was behoorlijk duidelijk, DOEN!

Op dit moment rij ik ongeveer 40.000 KM per jaar, voor de outlander reed ik een BMW 5 serie touring welke ik nog dagelijks mis, maar ik verwacht dat gevoel met de Tesla kwijt te raken

Richard
De BMW vergeet je na de eerste kilometer.......;) hè Hendrik?
 
  • Like
Reactions: Riestad
Op dit moment rij ik ongeveer 40.000 KM per jaar, voor de outlander reed ik een BMW 5 serie touring welke ik nog dagelijks mis, maar ik verwacht dat gevoel met de Tesla kwijt te raken
Deze (ook) 46-jarige ging in november 2013 van een BMW 5 touring naar een model S. De S leek me natuurlijk te gek, maar toch deed ik de 5-serie met veel pijn in het hart weg. Nu vier jaar later kan ik zeggen dat ik de BMW nog geen nano-seconde heb gemist. Tuurlijk, als je een keer stevig met je knie of elleboog tegen de middenconsole aanstoot dan zul je de robuustheid en afwerking van BMW nog wel eens missen, en de navigatie in de S is niet geweldig, maar qua power, stilte, de software updates, de “iPad” en zoveel meer garandeer ik je dat je nooit anders meer wilt.
 
  • Like
Reactions: Riestad
Deze (ook) 46-jarige ging in november 2013 van een BMW 5 touring naar een model S. De S leek me natuurlijk te gek, maar toch deed ik de 5-serie met veel pijn in het hart weg. Nu vier jaar later kan ik zeggen dat ik de BMW nog geen nano-seconde heb gemist. Tuurlijk, als je een keer stevig met je knie of elleboog tegen de middenconsole aanstoot dan zul je de robuustheid en afwerking van BMW nog wel eens missen, en de navigatie in de S is niet geweldig, maar qua power, stilte, de software updates, de “iPad” en zoveel meer garandeer ik je dat je nooit anders meer wilt.
Ik ben er zelf uit wel zeker van, en na 160.000 km in een outlander is het dubbel zo plezierig!
 
Ik ben er zelf uit wel zeker van, en na 160.000 km in een outlander is het dubbel zo plezierig!
Wat ben jij door een hel gegaan man. Ik durf je dan nu wel te verklappen dat mijn vrouw en ik iedere Outlander betitelen als een Foutlander. We hebben steeds meelij met de sneue types die omwille van de portemonnee in zo'n lelijk geval zijn gaan rijden. Op dit forum zijn we blij met overtuigde bekeerlingen zoals jij. ;)