Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Even voorstellen...

This site may earn commission on affiliate links.
Gaat dat dan om de laadpalen ansich of het benodigd vermogen?
Wellicht een keer een folder overr loadbalancing bij ze achterlaten.
Als staalmannen zijn ze wellicht niet zo goed op de hoogte van de mogelijkheden in electrotechniek :)
Naar het schijnt verbruiken ze 1/6e van het totale elektriciteitsverbruik van België. Onze druppeltjes zullen er wel nog bij kunnen. Hebben een eigen centrale waar ze ook afvalgassen verbranden.
Maar ze zijn ook groen, want ze hebben ook windmolens (8 dacht ik) ;-).
 
Hallo laat ik mij ook even voorstellen.

Mijn naam is Marco Quist en ik zwerf nu een maand of drie over dit forum op zoek naar allerlei informatie sinds ik besmet ben geraakt met het Tesla virus.
Die besmetting is ontstaan toen ik met een kennis meereed in zijn Tesla MS75 en hij mij zeer overtuigend vertelde over de kosten van Tesla rijden vergeleken met de A4 die hij daarvoor reed.

Ik ben altijd al (zeer) geïnteresseerd geweest in alles wat met auto’s te maken heeft en probeer de ontwikkelingen bij te houden en weet redelijk wat van de techniek.
Zelf heb ik af en toe leuke auto’s gereden, zoals de eerste Audi TT toen die uitkwam in 1999. Op een verloren zaterdagmiddag zag ik een demo TT bij de lokale dealer staan en kreeg gelijk de sleutels mee voor een proefritje. Gelijk verkocht! Maar meestal rijd ik zelf in hele modale gezinsauto’s, zoals een Mondeo de laatste jaren.

Die auto’s zijn door “de zaak” gekocht, meestal jong tweedehands of demo exemplaren. Die zaak is een software en IT consultancy bedrijf waar ik samen met drie anderen DGA van ben. Wij hanteren intern een autokosten-verreken model om de verschillen in automobiele behoefte tussen de partners te vereffenen. Een van de partners is tevreden met een 7 jaar oude Mazda 3 (maar rijdt dan ook alleen zakelijk en minder dan 10000 per jaar), terwijl ik zelf graag in een goede/mooie auto rijd (35000 tot 50000 per jaar, ook privé met gezin met 3 tieners).

Maar goed, ik ben dus besmet geraakt met het Tesla virus en ben nu allerlei informatie aan het verzamelen om te kunnen bepalen of het rijden in een MS financieel haalbaar is, maar ook praktisch haalbaar is met een gezin met 3 tiener meiden. En bij die zoektocht is dit forum van grote waarde.

Mijn uitgangspunt is voorlopig aanschaf van een zo standaard (dus “goedkoop”) mogelijke MS, met een zo gunstig mogelijke bijtelling (dus geen tweedehands vanaf dec 2013) en levering ergens tweede helft dit jaar.
Maar ja, dan kom je er achter dat je vanwege de dakdragers eigenlijk een zonnedak nodig hebt. En dat AP ook wel leuk (en nuttig) is. En dat zwart eigenlijk ook niet de mooiste kleur is voor lak en interieur…. En als je daaraan gaat toegeven, dan zou de prijs ineens toch wel fors hoger worden.

Kortom, ik ben er nog niet uit en zal waarschijnlijk nog wel wat uurtjes op dit forum rondhangen.
 
Hallo laat ik mij ook even voorstellen.

Mijn naam is Marco Quist en ik zwerf nu een maand of drie over dit forum op zoek naar allerlei informatie sinds ik besmet ben geraakt met het Tesla virus.
Die besmetting is ontstaan toen ik met een kennis meereed in zijn Tesla MS75 en hij mij zeer overtuigend vertelde over de kosten van Tesla rijden vergeleken met de A4 die hij daarvoor reed.

Ik ben altijd al (zeer) geïnteresseerd geweest in alles wat met auto’s te maken heeft en probeer de ontwikkelingen bij te houden en weet redelijk wat van de techniek.
Zelf heb ik af en toe leuke auto’s gereden, zoals de eerste Audi TT toen die uitkwam in 1999. Op een verloren zaterdagmiddag zag ik een demo TT bij de lokale dealer staan en kreeg gelijk de sleutels mee voor een proefritje. Gelijk verkocht! Maar meestal rijd ik zelf in hele modale gezinsauto’s, zoals een Mondeo de laatste jaren.

Die auto’s zijn door “de zaak” gekocht, meestal jong tweedehands of demo exemplaren. Die zaak is een software en IT consultancy bedrijf waar ik samen met drie anderen DGA van ben. Wij hanteren intern een autokosten-verreken model om de verschillen in automobiele behoefte tussen de partners te vereffenen. Een van de partners is tevreden met een 7 jaar oude Mazda 3 (maar rijdt dan ook alleen zakelijk en minder dan 10000 per jaar), terwijl ik zelf graag in een goede/mooie auto rijd (35000 tot 50000 per jaar, ook privé met gezin met 3 tieners).

Maar goed, ik ben dus besmet geraakt met het Tesla virus en ben nu allerlei informatie aan het verzamelen om te kunnen bepalen of het rijden in een MS financieel haalbaar is, maar ook praktisch haalbaar is met een gezin met 3 tiener meiden. En bij die zoektocht is dit forum van grote waarde.

Mijn uitgangspunt is voorlopig aanschaf van een zo standaard (dus “goedkoop”) mogelijke MS, met een zo gunstig mogelijke bijtelling (dus geen tweedehands vanaf dec 2013) en levering ergens tweede helft dit jaar.
Maar ja, dan kom je er achter dat je vanwege de dakdragers eigenlijk een zonnedak nodig hebt. En dat AP ook wel leuk (en nuttig) is. En dat zwart eigenlijk ook niet de mooiste kleur is voor lak en interieur…. En als je daaraan gaat toegeven, dan zou de prijs ineens toch wel fors hoger worden.

Kortom, ik ben er nog niet uit en zal waarschijnlijk nog wel wat uurtjes op dit forum rondhangen.
Haaaaaaaaa, de twijfelfase. 'k Heb er ook een tijdje in rondgewaard :D

Welkom!
 
Hallo laat ik mij ook even voorstellen.

Mijn naam is Marco Quist en ik zwerf nu een maand of drie over dit forum op zoek naar allerlei informatie sinds ik besmet ben geraakt met het Tesla virus.
Die besmetting is ontstaan toen ik met een kennis meereed in zijn Tesla MS75 en hij mij zeer overtuigend vertelde over de kosten van Tesla rijden vergeleken met de A4 die hij daarvoor reed.

Ik ben altijd al (zeer) geïnteresseerd geweest in alles wat met auto’s te maken heeft en probeer de ontwikkelingen bij te houden en weet redelijk wat van de techniek.
Zelf heb ik af en toe leuke auto’s gereden, zoals de eerste Audi TT toen die uitkwam in 1999. Op een verloren zaterdagmiddag zag ik een demo TT bij de lokale dealer staan en kreeg gelijk de sleutels mee voor een proefritje. Gelijk verkocht! Maar meestal rijd ik zelf in hele modale gezinsauto’s, zoals een Mondeo de laatste jaren.

Die auto’s zijn door “de zaak” gekocht, meestal jong tweedehands of demo exemplaren. Die zaak is een software en IT consultancy bedrijf waar ik samen met drie anderen DGA van ben. Wij hanteren intern een autokosten-verreken model om de verschillen in automobiele behoefte tussen de partners te vereffenen. Een van de partners is tevreden met een 7 jaar oude Mazda 3 (maar rijdt dan ook alleen zakelijk en minder dan 10000 per jaar), terwijl ik zelf graag in een goede/mooie auto rijd (35000 tot 50000 per jaar, ook privé met gezin met 3 tieners).

Maar goed, ik ben dus besmet geraakt met het Tesla virus en ben nu allerlei informatie aan het verzamelen om te kunnen bepalen of het rijden in een MS financieel haalbaar is, maar ook praktisch haalbaar is met een gezin met 3 tiener meiden. En bij die zoektocht is dit forum van grote waarde.

Mijn uitgangspunt is voorlopig aanschaf van een zo standaard (dus “goedkoop”) mogelijke MS, met een zo gunstig mogelijke bijtelling (dus geen tweedehands vanaf dec 2013) en levering ergens tweede helft dit jaar.
Maar ja, dan kom je er achter dat je vanwege de dakdragers eigenlijk een zonnedak nodig hebt. En dat AP ook wel leuk (en nuttig) is. En dat zwart eigenlijk ook niet de mooiste kleur is voor lak en interieur…. En als je daaraan gaat toegeven, dan zou de prijs ineens toch wel fors hoger worden.

Kortom, ik ben er nog niet uit en zal waarschijnlijk nog wel wat uurtjes op dit forum rondhangen.

Het argument van de dakdragers mag je al schrappen : SeaSucker
AP kan je achteraf nog aanschaffen.
Het kleur wordt moeilijk ;-)
Succes.
 
Hallo laat ik mij ook even voorstellen.

Mijn naam is Marco Quist en ik zwerf nu een maand of drie over dit forum op zoek naar allerlei informatie sinds ik besmet ben geraakt met het Tesla virus.
Die besmetting is ontstaan toen ik met een kennis meereed in zijn Tesla MS75 en hij mij zeer overtuigend vertelde over de kosten van Tesla rijden vergeleken met de A4 die hij daarvoor reed.

Ik ben altijd al (zeer) geïnteresseerd geweest in alles wat met auto’s te maken heeft en probeer de ontwikkelingen bij te houden en weet redelijk wat van de techniek.
Zelf heb ik af en toe leuke auto’s gereden, zoals de eerste Audi TT toen die uitkwam in 1999. Op een verloren zaterdagmiddag zag ik een demo TT bij de lokale dealer staan en kreeg gelijk de sleutels mee voor een proefritje. Gelijk verkocht! Maar meestal rijd ik zelf in hele modale gezinsauto’s, zoals een Mondeo de laatste jaren.

Die auto’s zijn door “de zaak” gekocht, meestal jong tweedehands of demo exemplaren. Die zaak is een software en IT consultancy bedrijf waar ik samen met drie anderen DGA van ben. Wij hanteren intern een autokosten-verreken model om de verschillen in automobiele behoefte tussen de partners te vereffenen. Een van de partners is tevreden met een 7 jaar oude Mazda 3 (maar rijdt dan ook alleen zakelijk en minder dan 10000 per jaar), terwijl ik zelf graag in een goede/mooie auto rijd (35000 tot 50000 per jaar, ook privé met gezin met 3 tieners).

Maar goed, ik ben dus besmet geraakt met het Tesla virus en ben nu allerlei informatie aan het verzamelen om te kunnen bepalen of het rijden in een MS financieel haalbaar is, maar ook praktisch haalbaar is met een gezin met 3 tiener meiden. En bij die zoektocht is dit forum van grote waarde.

Mijn uitgangspunt is voorlopig aanschaf van een zo standaard (dus “goedkoop”) mogelijke MS, met een zo gunstig mogelijke bijtelling (dus geen tweedehands vanaf dec 2013) en levering ergens tweede helft dit jaar.
Maar ja, dan kom je er achter dat je vanwege de dakdragers eigenlijk een zonnedak nodig hebt. En dat AP ook wel leuk (en nuttig) is. En dat zwart eigenlijk ook niet de mooiste kleur is voor lak en interieur…. En als je daaraan gaat toegeven, dan zou de prijs ineens toch wel fors hoger worden.

Kortom, ik ben er nog niet uit en zal waarschijnlijk nog wel wat uurtjes op dit forum rondhangen.

Mooi verhaal! En herkenbaar:)

Ik ben eigenlijk een petrolhead met bijpassende garage... (Ik heb en hou er nog wel een paar benzinestokers bij:))

Begin 2014 kwam ik in aanraking met de model S en ik was eigenlijk gelijk verkocht. Het gevoel dat het rijden gaf was zo premium, zo vooruitstrevend en zo snel;-). Toch heeft het jaren geduurd voordat ik er aan ging. Enerzijds omdat ik net daarvoor een ICE had gekocht, anderzijds omdat ik, net als zoveel nederlanders, een beetje moest wennen. Maar de kogel is bij mij door de kerk; Ik heb de mijne in november besteld en hoop hem de tweede helft van februari te ontvangen...

Ik hoop dat je het financieel voor elkaar kunt krijgen, maar qua praktische haalbaarheid zou ik mij geen zorgen maken... Veel succes toegewenst in je keuze:)
 
  • Like
Reactions: Steven
Dank allemaal voor de reacties. Ik voel me welkom

Omwille van de opties heb ik een demowagen gekocht. Prijs van een naakte nieuwe.

Ja, dat is zeker het overwegen waard. Of zelfs een occasion met een eerste registratie van vóór december 2013.

Het argument van de dakdragers mag je al schrappen : SeaSucker
AP kan je achteraf nog aanschaffen.
Het kleur wordt moeilijk ;-)
Succes.

Die SeaSucker ziet er leuk uit, maar zou je daarmee een aantal fietsen op het glas durven vastzetten om daarmee naar Frankrijk te rijden? Een trekhaak voor een fietsdrager zou nog beter zijn. Daarvan heb ik ook al voorbeelden gezien.

Ik hoop dat je het financieel voor elkaar kunt krijgen, maar qua praktische haalbaarheid zou ik mij geen zorgen maken... Veel succes toegewenst in je keuze:)

Voor de financiële kant moet ik nog eens goed gaan zitten. Heeft iemand misschien een goede Excel om TCO voor BV plus de privé kant te berekenen?

3 tienermeiden op de achterbank is niet heel ruim in een S, zeker als ze wat langer zijn. De bank is vrij laag namelijk. Heb je ook een X overwogen?

Gelukkig zijn mijn meiden niet zo groot en ikzelf vind een X te groot (beetje "lomp" - sorry). Natuurlijk moeten er nog proefritten gemaakt worden met z'n vijven en dan zal moeten blijken wat zij van de S vinden. En ze moeten er van overtuigd worden dat er echt wel voldoende bagageruimte is voor de vakanties waardoor de dakkoffer thuis kan blijven (zie mijn punt over de dure opties zoal het panoramadak).
 
Maar dat waren echt plezierige berekeningen in 2013 Hendrik
Ondertussen kunnen verschillende Teslarijders al bevestigen dat de cijfers zelfs nog wat positiever zijn uitgevallen, doordat de afschrijving aanzienlijk gunstiger is gebleken. De voordelen zijn nu minder groot, maar nog altijd is het goedkoper dan het rijden van een ICE uit de hogere middenklasse.
 
Dag Allen,

Hoogste tijd om mij ook even voor te stellen:

Sinds oktober tevreden eigenaar van een MS. Helaas na 2,5 week plezier een vrij stevige aanrijding gehad op de snelweg.
Totale schade ruim 20k en nog veel erger de MS ruim 11 weken kwijt.
Dat was wel een grote tegenvaller, de levertijd van de onderdelen. Dit zouden ze bij Tesla echt beter moeten regelen.
Overigens ook vrij veel issues gehad tijdens het aankoopproces, maar daar heb ik wel meer mensen over gehoord.

Gelukkig nu sinds een week of 3 de auto weer terug, en rijd met plezier elke dag van Groningen naar Zwolle en terug.
De MS was net op tijd voor de wintersport reis naar Val Thorens, die erg ontspannen is verlopen. Vrijwel altijd de enige bij de chargers overigens. Mochten mensen nog Pewag sneeuwkettingen willen lenen voor de 19" wielen, stuur me maar een PM.

Ik merkte dat ik toch steeds meer nuttige tips van het forum ging halen (bijvoorbeeld voor een geplande vakantie naar Noorwegen in juni), dus hoogste tijd om me eens voor te stellen en wat actiever deel te nemen op het forum.

Keep up the good work :)
 
Hallo laat ik mij ook even voorstellen.

Mijn naam is Marco Quist en ik zwerf nu een maand of drie over dit forum op zoek naar allerlei informatie sinds ik besmet ben geraakt met het Tesla virus.
Die besmetting is ontstaan toen ik met een kennis meereed in zijn Tesla MS75 en hij mij zeer overtuigend vertelde over de kosten van Tesla rijden vergeleken met de A4 die hij daarvoor reed.

Ik ben altijd al (zeer) geïnteresseerd geweest in alles wat met auto’s te maken heeft en probeer de ontwikkelingen bij te houden en weet redelijk wat van de techniek.
Zelf heb ik af en toe leuke auto’s gereden, zoals de eerste Audi TT toen die uitkwam in 1999. Op een verloren zaterdagmiddag zag ik een demo TT bij de lokale dealer staan en kreeg gelijk de sleutels mee voor een proefritje. Gelijk verkocht! Maar meestal rijd ik zelf in hele modale gezinsauto’s, zoals een Mondeo de laatste jaren.

Die auto’s zijn door “de zaak” gekocht, meestal jong tweedehands of demo exemplaren. Die zaak is een software en IT consultancy bedrijf waar ik samen met drie anderen DGA van ben. Wij hanteren intern een autokosten-verreken model om de verschillen in automobiele behoefte tussen de partners te vereffenen. Een van de partners is tevreden met een 7 jaar oude Mazda 3 (maar rijdt dan ook alleen zakelijk en minder dan 10000 per jaar), terwijl ik zelf graag in een goede/mooie auto rijd (35000 tot 50000 per jaar, ook privé met gezin met 3 tieners).

Maar goed, ik ben dus besmet geraakt met het Tesla virus en ben nu allerlei informatie aan het verzamelen om te kunnen bepalen of het rijden in een MS financieel haalbaar is, maar ook praktisch haalbaar is met een gezin met 3 tiener meiden. En bij die zoektocht is dit forum van grote waarde.

Mijn uitgangspunt is voorlopig aanschaf van een zo standaard (dus “goedkoop”) mogelijke MS, met een zo gunstig mogelijke bijtelling (dus geen tweedehands vanaf dec 2013) en levering ergens tweede helft dit jaar.
Maar ja, dan kom je er achter dat je vanwege de dakdragers eigenlijk een zonnedak nodig hebt. En dat AP ook wel leuk (en nuttig) is. En dat zwart eigenlijk ook niet de mooiste kleur is voor lak en interieur…. En als je daaraan gaat toegeven, dan zou de prijs ineens toch wel fors hoger worden.

Kortom, ik ben er nog niet uit en zal waarschijnlijk nog wel wat uurtjes op dit forum rondhangen.

Welkom hier!
Als ik het goed begrijp ben je met de huidige bedrijfsauto flexibel, zonder leaseontract. Dat is een reden om het Tesla moment naar voren te trekken. Elke maand doorrijden in een auto van stel € 40.000 kost je netto € 400 p/mnd in privé. Dat is elke maand netto € 250 méér dan een Tesla van 90K. Wat pak en beet ook € 500 loonkosten is. En dit de eerstkomende 60 maanden... Dan zijn de operationele kosten van de S bij 35-50000km/jr ook al lager dan een nieuwe 40K+ auto (want verwaarloosbare brandstofkosten).

Ik zou er niet mee wachten, dat levert je niks op :)
 
Welkom hier!
Als ik het goed begrijp ben je met de huidige bedrijfsauto flexibel, zonder leaseontract. Dat is een reden om het Tesla moment naar voren te trekken. Elke maand doorrijden in een auto van stel € 40.000 kost je netto € 400 p/mnd in privé. Dat is elke maand netto € 250 méér dan een Tesla van 90K. Wat pak en beet ook € 500 loonkosten is. En dit de eerstkomende 60 maanden... Dan zijn de operationele kosten van de S bij 35-50000km/jr ook al lager dan een nieuwe 40K+ auto (want verwaarloosbare brandstofkosten).

Ik zou er niet mee wachten, dat levert je niks op :)

Klopt allemaal, alleen bestaan de autokosten niet alleen uit bijtelling en operationele kosten. De afschrijving van een MS is tot nu toe misschien procentueel wel meegevallen tov sommige ICE's, maar in absolute bedragen toch fors t.o.v. een ICE van €40k.
 
Klopt allemaal, alleen bestaan de autokosten niet alleen uit bijtelling en operationele kosten. De afschrijving van een MS is tot nu toe misschien procentueel wel meegevallen tov sommige ICE's, maar in absolute bedragen toch fors t.o.v. een ICE van €40k.
Eens.
Daarnaast: de autobrief 2 bevat niet alleen de aankondiging dat de voordelen in bijtelling worden afgebouwd, maar ook de voordelen mbt wegenbelasting. En die zijn fors! Een auto van 1800 kilo (m3) of 2100kg (s) zal fors belast kunnen worden. Op zich terecht, want asfalt slijt nu eenmaal.
 
Kun je iets meer van jezelf vertellen?
Tevreden eigenaar van een MS, daar kennen we er hier meer van. :rolleyes:

Nou vooruit ;):
Ik heet Peter. Woon dus in de prachtige stad Groningen. Qua werk houd ik me vooral bezig met het aansturen van software implementaties, en daarnaast wat nevenactiviteiten om me van de straat te houden.
Hiervoor 4 jaar een V60 PHEV gereden. Getwijfeld over een 2e hands ICE, maar die kon toch niet op tegen de rekensom van de MS (voor ZZP-er).

Had verwacht me af en toe wel druk te maken om de range of laadpunten, maar eigenlijk totaal geen last van. Zijn er trouwens ook mensen die het accu percentage al eens op 0 gehad hebben? In de rit naar Frankrijk zo nu en dan wel de 2% aangetikt, maar ben eigenlijk wel benieuwd wat er gebeurd wanneer je op 0 komt, hoeveel marge zit er dan nog in?

Het enige waar ik me meer zorgen om maak dan met de ICE is schade. Zoals gemeld een stevige aanrijding gehad, en nadat ik de MS eindelijk terug had, binnen 1,5 week wederom een aanrijding. Gelukkig een kleintje: aangereden van achter in de wasstraat, nog mooier: door de sterke arm der wet :rolleyes:.

Sindsdien merk ik toch iets oplettender te zijn op alle weggebruikers om me heen, maar wie weet ebt die zorg vanzelf weer weg.
 
  • Like
Reactions: Maarten