Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Even voorstellen...

This site may earn commission on affiliate links.
Ik ben al lang hier aanwezig, maar zal me toch even voorstellen.

Ik ben 60, bouwkundig ingenieur, zelfstandig procesadviseur wonen en energie. Ik woon in Steenderen in de Achterhoek. Getrouwd, 2 uitwonende volwassen kinderen. Daarnaast ben ik politiek actief in mijn gemeente. De wereld moet zo snel mogelijk fossielvrij worden.
Mijn automobiele passie was tot nu toe het merk Citroën en speciaal de DS (snoek), maar heb daarnaast ook C5, CX'en, 2CV's en BX'en gehad. Mijn vrouw rijdt nu een Fiat 500 en vroeger een Panda voor haar werk. Helaas is Citroën al lang niet meer het technologisch vooruitstrevende merk dat het in de jaren 50 en 60 was. Heb nog steeds een DS Break als hobbyauto. Ben actief in de Citroën ID/DS club Nederland.

Ben al een jaar of 8 geïnteresseerd in Tesla, vanaf de Roadster. Dat werd versterkt door de lancering van Model S. Het bleef een afstandelijke liefde, want ik wist dat ik die niet nieuw zou kunnen betalen. Tesla is wat mij betreft de opvolger van Citroën qua technologie en design. Andere EV's als Leaf en Zoe waren het echt niet, terwijl ik er al wel van overtuigd was dat de toekomst ligt in elektrisch rijden. Een aantal ritjes in een Smart-E bevielen prima, maar een range van 100 km heb je in de Achterhoek niets aan.
Tegen de tijd dat de S tweedehands interessant werd, kwam Model 3 in beeld. Dat maakte het concreter. Maar om nou ongezien € 1000 te storten daarvoor? De lancering op 31 maart 2016 maakte me enthousiast. Meteen een proefrit in een S gepland met mijn vrouw, want die moet ook tevreden zijn. Dat gaf de doorslag, op twee manieren: elektrisch Tesla rijden wordt het voor ons, maar de S vinden we te klein van binnen, te duur en te dik van buiten. Daarmee kan ik niet aankomen bij klanten. Dus een 3 gereserveerd op 22 april 2016.
Kort daarna me ook hier geregistreerd, maar ik kon hier mijn draai niet echt vinden. Dat gebeurde wel bij het forum van de Model 3 Owners Club, een dedicated forum waar veel nieuws en kennis over Model 3 te vinden is. Trevor Page is ook een fantastische bron van kennis. Kijk dus met veel plezier naar zijn video's. Raakte wat gedesillusioneerd toen bleek dat Model 3 niet in 2018 naar Europa zou komen, en het misschien wel 2020 zou kunnen worden. Gelukkig lijkt het nu wel 2019 te worden, al hangt het ervan af hoeveel S en X-eigenaren voor gaan. In april 2018 al wel in Breukelen in de 3 gezeten toen You You Xue zijn rondrit door Europa maakte.
Heb wel enige twijfel over de 3, omdat de Y misschien handiger is, vanwege meer binnenruimte, 5e deur en hogere instap (alles veronderstelling). Maar het duurt zeker nog 3 jaar voor die naar NL komt. Hopelijk wordt dat in maart 2019 duidelijk.

Goed welke Model 3?
  • Natuurlijk een LR, want ik wil vanuit de Achterhoek op één batterijlading heen en weer naar de Randstad kunnen rijden, wat ik 3 a 4 keer in de week doe. Met een MR gaat dat net niet.
  • Daarom ook EAP2, want dat haalt veel druk van het rijden. Ik geniet al jaren van CC, maar Navigate on Autopilot is natuurlijk veel mooier, zowel in druk verkeer als bij rustige wegen. Ik vraag me af of FSD binnen een aantal jaren werkend te krijgen is.
  • RWD of AWD maakt me niet uit, maar ik zou wel heel graag Smart Air Suspension hebben, ben immers gewend aan het onovertroffen comfort van de hydropneumatisch vering van Citroën. En een trekhaak als het kan, wat beide reden kan zijn voor AWD.
  • Performance vind ik overdreven. Snelheid heb je weinig aan, beter een hoog gemiddelde door meer comfort.
  • Moet ik nog even wachten? Op de betere computer van EAP3? Of op het wegvallen van de buitenspiegels in de EU in 2020? Of nu toch maar een 3 kopen en dan over 4 of 5 jaar een betere 3 of een Y? Twijfels, twijfels! Hoe dan ook zal ik waarschijnlijk pas rond maart kunnen bestellen, gezien mijn relatief late reserveringsdatum.
En dan het geld? Het wordt voor mij een extreem dure auto, al valt de TCO mee, door de lage kilometerkosten. Een goedkopere versie van de 3 is niet aan de orde, want LR en EAP2 zijn een must. De investering heb ik er voor over, want ik weet zeker dat we veel km in de 3 gaan maken. Ik schat in 35 a 40.000 per jaar. Gelukkig kan ik de 3 zakelijk rijden, wat veel scheelt.

Welkom! Wat betreft de EAP 3 computer, die komt vanaf ~Q1 2019 standaard in de auto dus tegen de tijd dat je de Model 3 kunt bestellen zit hij er standaard in.
Als het mogelijk is voor je dan zou ik altijd zo snel mogelijk de Model 3 kopen en na 4-5 jaar een betere. Dan help je jezelf niet alleen aan steeds weer een betere auto, maar je helpt anderen ook om 2e hands elektrisch rijden betaalbaarder te maken :)
 
Hallo,

Graag zou ik mij oook willen voorstellen. Ik ben Lauri en woon in Heroen, Noord Brabant, Mijn vriend heeft sinds een paar maanden een model S en ik sta sinds dag 1 ingeschreven voor een model 3. Na hem gisteren dan eindelijk in Nederland te hebben gezien ( uiteraard hadden we de amerikaanse auto van You You al gezien / gereden) nog enthousiaster geworden,
 
  • Like
Reactions: CO2CLEAN
Hallo mede Tesla liefhebbers,

Mijn vrouw en ik zijn enthousiast over de Tesla Model S en willen onze eerste ervaringen gaan delen op dit forum. Daarbij zullen we gebruik maken van de bak aan ervaring die al op dit forum aanwezig is. Op moment van aanmelden zijn we echt nog newbies, we hebben zelfs nog nooit in een Tesla Model S gereden. Dus we hebben allereerst maar eens een proefrit geregeld (update: wel eens in een Model X taxi gereden in Oslo, zie avatar).

Daarna willen we één aanschaffen, wat zowel ons reiscomfort moet verhogen, als ook financiëel uit moet kunnen. Idee is dat de wagen minder jaarlijkse kosten moet hebben dan mijn huidige leasewagen, qua afschrijving en zonder op onderhoud te besparen. Dat is een beetje de sport natuurlijk!

Momenteel houden we het aanbod van S 85 in de gaten en zijn erg benieuwd naar de volgende zaken:
  • Luchtvering
  • Nextgen stoelen
  • Hepa filter system
  • Autopilot
  • Kleur blauw
Verder weten we het nog niet, dus.. to be continued! :)

Oja, stukje motorvoertuig historie van de afgelopen 20 jaar.


Auto's:
Skoda Kodiaq 1.4 << VW Golf 7 1.4 Station << BMW E92 2.0d << Volvo 850 2,5i 10v << Golf7 1.6tdi, 3d << Polo Bluemotion 1.2tdi, 6R, 3d << Polo Bluemotion 1.2tdi, 9N3, 3d << Veelal MB 200D kms werk en privé << Civic 1.5s, 3d

Motoren:
Motorloos! << BMW r1100gs << Yamaha FZ750
 
Last edited:
Hallo mede Tesla liefhebbers,

Mijn vrouw en ik zijn enthousiast over de Tesla Model S en willen onze eerste ervaringen gaan delen op dit forum. Daarbij zullen we gebruik maken van de bak aan ervaring die al op dit forum aanwezig is. Op moment van aanmelden zijn we echt nog newbies, we hebben zelfs nog nooit in een Tesla Model S gereden. Dus we hebben allereerst maar eens een proefrit geregeld (update: wel eens in een Model X taxi gereden in Oslo, zie avatar).

Daarna willen we één aanschaffen, wat zowel ons reiscomfort moet verhogen, als ook financiëel uit moet kunnen. Idee is dat de wagen minder jaarlijkse kosten moet hebben dan mijn huidige leasewagen, qua afschrijving en zonder op onderhoud te besparen. Dat is een beetje de sport natuurlijk!

Momenteel houden we het aanbod van S 85 in de gaten en zijn erg benieuwd naar de volgende zaken:
  • Luchtvering
  • Nextgen stoelen
  • Hepa filter system
  • Autopilot
  • Kleur blauw
Verder weten we het nog niet, dus.. to be continued! :)

Oja, stukje motorvoertuig historie van de afgelopen 20 jaar.


Auto's:
Skoda Kodiaq 1.4 << VW Golf 7 1.4 Station << BMW E92 2.0d << Volvo 850 2,5i 10v << Golf7 1.6tdi, 3d << Polo Bluemotion 1.2tdi, 6R, 3d << Polo Bluemotion 1.2tdi, 9N3, 3d << Veelal MB 200D kms werk en privé << Civic 1.5s, 3d


Motoren:
Motorloos! << BMW r1100gs << Yamaha FZ750
misschien weet je het niet maar bij mij is de tekst wit op een witte achetrgrond en dus niet te lezen ;-) totdat je de tekst selecteert..
 
  • Like
Reactions: Michel3
Hallo mijn naam is Ilja Knemeijer en woon in Vianen, Heb jaren geleden een reservering gemaakt voor een Model 3 en vorige week eindelijk de mail van Tesla gekregen dat ik hem mocht gaan configureren, Dit heb ik afgelopen zondag gedaan. Ik heb de AWD LR model in het zwart met zwart interieur en de 19 inch velgen besteld.

Ik wil hem nog wel laten wrappen en de achter ramen laten tinten.

Ik zie dat ik nog veel moet lezen hier :)

Groeten,
Ilja
 
Hallo iedereen,

Mijn naam is Geoffrey, 41 jaar, getrouwd, vader en ICT'er. Hiervoor heb ik altijd Mitsubishi gereden, en sinds mijn auto hiervoor, de Outlander PHEV was ik overtuigd van elektrisch rijden. Nu, vier jaar later, de trotse bezitter van een nieuwe zwarte Model S 75D. Wat een ervaring en een lekkere auto om in te rijden. Ondanks dat ik mijzelf via dit forum en video's op YouTube aardig wegwijs heb gemaakt met de model S, merk ik dat er nog een hoop te ontdekken valt. Ik kijk in ieder geval uit naar morgen als ik weer de Tesla de weg op kan :)
 
Hallo allemaal,

Ik ben Paul Visser en sinds 17september de trotse en tevreden bestuurder van een MS 75D. Achteraf wel spijt dat ik niet een 100D heb besteld vanwege de extra range. In the mean time zeer tevreden met mijn auto, en tot nu toe zonder enige gebreken.

Zelf ook voor de 100D gekozen, momenteel al 3 weken een loaner 90D, in het verleden ook 2 weken een X75D gehad, voor mij absoluut de investering waard, alleen al het starten van het laden met 115KW en dit vasthouden tot 70% is een verademing op vakanties.
 
Goedemorgen,

ik ben Bram uit Leuven en heb gisteren een midnight silver M3 AWD besteld. Ben minstens even enthousiast om jullie boeiende community van techneuten en Tesla fans te vervoegen als over de wagen zelf. Heb jaren lang de foto van de Model S op de background van mijn computer gehad en schreef er ook een stukje over eind 2013. Ondertussen heb ik gespaard en kan ik niet wachten tot de levering.

Ik ben geïnteresseerd om Tesla contacten te leggen in het Leuvense en daarbuiten om elkaar te helpen en meer mensen te interesseren voor Tesla en hun stoutmoedige missie.
 
  • Like
Reactions: Right_Said_Fred
Hallo,

Na lange tijd 'lurken' op het forum en bijna 3 jaar wachten sinds de reservering, was gisteren eindelijk het moment daar dat ik mijn Model 3 AWD midnight silver kon bestellen bij de leasemaatschappij. Mijn is Jorn, kom uit Amsterdam en kan niet wachten om de trotste 'eigenaar' te zijn van mijn eerste EV. Minstens enthousiast om mij te kunnen voegen bij een zeer fijne groep van Tesla-eigenaren en TMC forum-leden! :D Hoewel het in eerste instantie mij best wel geeky / fanboy-ish lijkt (nog nooit met zoiets meegedaan..) zou ik graag met Amsterdamse Model 3 eigenaren en enthousiasts contact willen houden en een meet-up organiseren!
 
Hallo, ik ben Bart en kom uit Breda. Sinds deze week de trotse eigenaar van een zwarte model s. Mijn 2 kinderen vinden hem geweldig.
Ik was aan het twijfelen, maar toen de tesla medewerker een tijd geleden mij belde dat er een nieuwe supercharger was “bij mij om de hoek” was de kogel door de kerk. Ideaal laden zo.
Wat een rijgenot en wat een vooruitgang.
Welkom Bart!
Opvallend, dat een tesla medewerker een potentiele tesla koper er op wijst dat er een supercharger om de hoek van (ik neem aan je woning) is.... Ik hoor op dit forum ook andere geluiden.
 
Hallo, ik ben Bart en kom uit Breda. Sinds deze week de trotse eigenaar van een zwarte model s. Mijn 2 kinderen vinden hem geweldig.

Ik was aan het twijfelen, maar toen de tesla medewerker een tijd geleden mij belde dat er een nieuwe supercharger was “bij mij om de hoek” was de kogel door de kerk. Ideaal laden zo.

Wat een rijgenot en wat een vooruitgang.

Welkom. Die Supercharger ga je niet nodig hebben, tenzij je zelf geen oprit met laadpaal hebt natuurlijk. Je zult merken dat een Teslarijder eigenlijk vooral behoefte heeft aan Superchargers over de grens of aan de andere kant van het land.
 
  • Like
Reactions: Wim S.
Hallo, ik ben Bart en kom uit Breda. Sinds deze week de trotse eigenaar van een zwarte model s. Mijn 2 kinderen vinden hem geweldig.

Ik was aan het twijfelen, maar toen de tesla medewerker een tijd geleden mij belde dat er een nieuwe supercharger was “bij mij om de hoek” was de kogel door de kerk. Ideaal laden zo.

Wat een rijgenot en wat een vooruitgang.
Welkom!
Misschien moeten we de BTC oprichten