Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Even voorstellen...

This site may earn commission on affiliate links.
Goedemiddag!

Vorig najaar een dagje Model S rijden kado gekregen van een vriend. Vond het al langer interessante auto's en al heel mijn leven geboeid door techniek, maar sinds die dag is het wel gaan kriebelen. Veel informatie op het forum hier gelezen (waarvoor dank), de trouwe BMW 535D verkocht in december en sinds afgelopen vrijdag eigenaar (lees: blij als een kleine jongen) van een 2016 Model X P90D.

Eigenlijk begint het echte uitzoeken nu pas; welke laadpaal, welke laadpas, de settings in het display, de app (auto staat nog in de app van de vorige eigenaar!). Als 'techy' leuk om uit te zoeken!

Groet,
Douwe
 
Hoi, ik ben Paul en ik heb gisteren een gebruikte Tesla S60 gekocht uit 2013. Kan hem morgen of overmorgen ophalen. Een 60 is mogelijk niet de meest verstandige keuze, maar hij was daarom ook iets voordeliger dan gemiddeld.
Ik hoop dat ik er aan kan wennen, ik rij nu nog in een Range Rover TDV8, en het is wel een enorme stap terug qua luxe en comfort. De Range Rover trekt ook een stuk vlotter en is denk ik ook stiller en zit vééééél beter.
Maar ik wil graag wat milieubewuster bezig zijn, en ook qua kosten is de Tesla een stuk gunstiger. Thuis en op de zaak wil ik zo snel mogelijk flink wat zonnepanelen monteren.
Ik rij hem privé, want met de huidige bijtellingsregeling van 7 + 22 % is een Tesla uit 2013 denk ik zakelijk niet interessant, ik ga maar kilometers declareren denk ik.
De Range Rover is ook privé, want daarvan is de bijtelling al helemaal niet leuk.
Zijn er hier veel mensen die hun Tesla privé rijden?
 
Ik zal me ook maar even voorstellen, ik hoop dat ik niet te lang van stof ben ;-)

Michel, 47 jaar, wonend in Sittard, Zuid Limburg.

ICT’er van beroep, van origine elektronicus, vrij snel in de harde kant van ICT terecht gekomen (hardware/infrastructuur) en na een aantal verschillende rollen tegenwoordig vooral actief op het snijvlak tussen business en IT.

Los van mijn interesse in electrisch rijden beschouw ik mezelf als een petrol head.

Van 1995 t/m 2013 heb geleased gereden, Renault, BMW, Audi, VW en daarbij altijd gebruik gemaakt van de mogelijkheid om tegen bijbetaling boven standaard leasebudget te mogen leasen.

De opkomst van Tesla heb ik met veel interesse en enthousiasme gevolgd, maar achtte ik gedurende lange tijd voor mezelf financieel niet haalbaar.

Ik ben EV rijder sinds 2014 toen ik een Renault Twizy als “funcar voor erbij” kocht.
In 2015 heb ik mijn BMW 3 serie (oudje, E46) en de Twizy ingeruild op een Renault ZOE. (Demo auto)
In 2016 heb ik een baan geaccepteerd waarbij ik naar verwachting zo’n 30.000 km / jr aan woon/werk verkeer zou rijden, in die tijd vroeg de Renault Bank bij dergelijke kilometrages de hoofdprijs voor verplichtte accuhuur en daarop heb ik besloten de ZOE in te ruilen op een jong gebruikte 1e generatie Nissan Leaf.

De 1e generatie Leaf steekt m.i. technisch goed in elkaar, rijdt prettig, is “meer auto” dan de ZOE maar qua uiterlijk op z’n zachtst gezegd weinig opwindend, het was dus een overwegend rationele aankoop.

Om in dubbele ontkenningen te spreken, ik ben ondanks het beperkte bereik nog nooit ergens niet gekomen, maar het kost soms wat meer tijd en planning.

Inmiddels is het begin 2019 en zien we dat grotere accu’s steeds meer common good beginnen te worden en dat gebruikte Tesla’s voor meer mensen betaalbaar worden, hierbij doel ik vooral op mensen die ze niet zakelijk kunnen rijden.

Afgelopen weken heb ik het occasion deel van de Tesla website in de gaten gehouden en een paar modellen voorbij zien komen waarvan ik dacht “die had ik voor dat geld ook wel willen kopen, maar laat ik maar even wachten tot mijn auto verkocht is”

Vorig weekend heb ik de daad bij het woord gevoegd en de Leaf op autoscout 24 te koop gezet.

Ik heb slechts 2 reacties gehad, maar ben met één van de geïnteresseerden tot een mooie overeenkomst kunnen komen, waarbij ik meer heb kunnen krijgen dat ik bij inruil zou krijgen en de koper een beduidend betere prijs had in vergelijking met aanschaf bij een dealer of een garagebedrijf.

Afgelopen donderdag heb ik de stoute schoenen aangetrokken en via tesla.com een gebruikte model S 85 gekocht. Nu wacht ik met spanning en (on)geduld op het telefoontje van Tesla.

Groet,
Michel
 
Ik zal me ook even voorstellen.

Ariën, 35 jaar oud en woon in Vuren.
Speel al 3 jaar lang met het idee om een tweedehands Tesla aan te schaffen, maar dat is er nu eindelijk van gekomen.

Ik heb hem ook privé aangeschaft, temeer omdat ik plotseling een klus kreeg in Apeldoorn en dus flink heen en weer moest rijden.
Heb al een rijke historie aan auto's en houd van comfort en hoewel de model-s best comfortabel is vind ik de luchtvering nog best stug.
Heb nog niet met een model-x gereden maar die moeten eerst nog wat ouder worden om tweedehands interessant te zijn.
 
  • Like
Reactions: robertvg and Xfrank
Ik zal me ook even voorstellen.

Ariën, 35 jaar oud en woon in Vuren.
Speel al 3 jaar lang met het idee om een tweedehands Tesla aan te schaffen, maar dat is er nu eindelijk van gekomen.

Ik heb hem ook privé aangeschaft, temeer omdat ik plotseling een klus kreeg in Apeldoorn en dus flink heen en weer moest rijden.
Heb al een rijke historie aan auto's en houd van comfort en hoewel de model-s best comfortabel is vind ik de luchtvering nog best stug.
Heb nog niet met een model-x gereden maar die moeten eerst nog wat ouder worden om tweedehands interessant te zijn.
Ik denk dat je 21"velgen hebt. Die heb ik destijds ingeruild voor 19", dan is ie voor mij net even comfortabeler, maar de wegligging gaat achteruit (waarover later meer..........)
 
Goedemorgen,

Hier nog meer vers bloed, met een profiel dat schijnbaar vaker voorkomt: wederom een verstokt liefhebber van een in mijn geval - no points for guessing - Duits premium merk, geboeid door de shift in denken, het gebruik & manier van vermarkten, incl bijbehorende commotie van de oude garde, die de “accu boten fabriek” uit Californië te weeg brengt en op het punt om de Duitse diesel vaarwel te zeggen ten faveure van Amerikaanse bzzzt.

Ik heb de afgelopen maanden fanatiek meegelezen en al ontzettend veel geleerd. Ik voorzie die leercurve voorlopig nog niet afnemen!

Groet, Tijs
 
Hallo iedereen. Na lang het EV gebeuren te hebben gevolgd heb ik me vorig weekend een Model 3 Performance besteld. Levering zou voor maart zijn, ik ben erg benieuwd. Om verschillende redenen beslist om naar een EV over te stappen en de M3P leek me de interessantste voor mijn huidige situatie. Ik heb nog veel te leren omtrent EVs, ik kan hier alvast wat kennis opdoen ;)
 
Ik denk dat je 21"velgen hebt. Die heb ik destijds ingeruild voor 19", dan is ie voor mij net even comfortabeler, maar de wegligging gaat achteruit (waarover later meer..........)

Ja klopt de zomerset die er bij zit is 21" met de Pilot Sport Michelins, maar ik kreeg hem geleverd op een 19" winterset. Maar ook dat viel me best tegen, korte oneffenheden vooral. Drempels daarentegen wel weer heel goed. Ik denk dat het ook met de versterkte stabi stangen van de + te maken heeft?
Ach al met al redden we ons zeker, even wennen vanuit het comfort van de Range Rover. Is even een heel ander type auto!
 
Graag wil ik ook even van de gelegenheid gebruik maken om mij voor st stellen. Inmiddels al enige tijd aan het inlezen en ik was van plan om me voor te stellen als ik mijn Tesla zou krijgen, maar dit duurt veel langer dan verwacht en stel me dan toch wast voor.

Na Eerst een Volvo V60 PHEV en vervolgens een Mercedes C350 e ervaring op gedaan met elektrisch rijden. Daarmee waren de eerste stappen gezet, wat er toe heeft geleid dat ik begin vorige jaar voor mijn vrouw een Nissan Leaf 2.0 zakelijk heb aangeschaft.

Eind vorige jaar ben ik gegaan voor een 4% Model S 100d via Leasplan. Toch nog 5 jaar 4% en ook nog onbeperkt superchargen gaf me de doorslag om eerder dan gepland afscheid te nemen van mijn Mercedes. Na jaren auto's te hebben aangeschaft leek me het verstandig om deze te gaan leasen.

Ondanks dat de auto binnen 2 weken geleverd zou worden is tot op de dag vandaag niet bekend wanneer hij gaat komen. Het lukt me niet om duidelijk te krijgen, waarom het allemaal zo lang duurt. Ik hoop dat de Tesla snel komt.
 
Welkom aan alle nieuwkomers!
Een van de leuke kenmerken van dit forum is dat het gros van de deelnemers gewoon laat zien wie ze zijn - al dan niet met een fotootje erbij. Dat helpt een beetje om het niveau op peil te houden, helpt ongegeneerd trollen door de enkeling te beperken...en maakt het ook veel leuker omdat je op een gegeven moment "de stokpaardjes" van sommigen beter kan plaatsen. Vandaar - de vriendelijke doch vrijblijvende uitnodiging hierin mee te gaan!
 
;-)
SSDTS001_front.jpg
 
Welkom aan alle nieuwkomers!
Een van de leuke kenmerken van dit forum is dat het gros van de deelnemers gewoon laat zien wie ze zijn - al dan niet met een fotootje erbij. Dat helpt een beetje om het niveau op peil te houden, helpt ongegeneerd trollen door de enkeling te beperken...en maakt het ook veel leuker omdat je op een gegeven moment "de stokpaardjes" van sommigen beter kan plaatsen. Vandaar - de vriendelijke doch vrijblijvende uitnodiging hierin mee te gaan!
Excuus, maar ook dit forum is gewoon social media en is zichtbaar voor de boze buitenwereld.

Al mijn bewegingen op het internet zijn anoniem en blijven dat. Misschien minder gezellig, maar wel zo veilig.
 
  • Like
Reactions: horta and Klaas
keep on dreaming... alhoewel, je zal wel zo'n IT tech boy zijn zoals de meesten hier en weten hoe je IP-adressen moet spoofen en VPN tunnels graaft voor jezelf. (GRAPPIG BEDOELD...nee nee nee nee geen duimpje omlaag!)
Ach ja, dat ik ik paranoïde ben wil nog niet zeggen dat ze niét achter me aan zitten hè..
 
Ook even voorstellen (zonder foto, sorry....): Frank, 52 jaar uit Amsterdam. Na de afgelopen dertig jaar eigenlijk uitsluitend Amerikaanse V8'en te hebben gereden is het nu tijd om (in ieder geval met één auto :)) ook mee te gaan in de energietransitie. Mijn hart gaat tot dusver niet vreselijk snel kloppen van het elektrische geweld, maar ik vind het wel prachtig om te zien hoe Tesla de automobielindustrie ontregeld en de weg naar de toekomst wijst. Daarom toch maar een rode Model 3 Performance besteld, die inmiddels gepland staat om op 14-2 afgeleverd te worden.
 
  • Like
Reactions: job-lek and Xfrank
Ik heb hem nu sinds dinsdag, en het is nog wel wennen hoor, je moet er eerst even 'doorheen' denk ik. Gisteren even met de kinderen naar het museum in Hilversum vanuit Almelo en dan moet je onderweg bijladen, wat toch best wat tijd kost. Heb altijd auto's gehad waar ik minstens 800 km op een tank mee kon rijden en dus altijd onverwacht het besluit kon nemen om te vertrekken.
Ook het comfort mis ik momenteel nog wel, diep bukken om de kinderen in de kinderstoel vast te zetten, en ik krijg de gordel met hééél veel moeite om het zitje heen. Gelukkig heeft hij heel aardig geluid, en de spotify onderweg vind ik ook leuk, maar anders zou ik het rijgeluid wel storend vinden.
Het is eigenlijk jammer dat ik mijn Range Rover gewend ben, want was ik vanuit één of ander klein autootje gekomen dan was het niet zo'n stap terug geweest als nu. Toch ben ik er wel blij mee, maar ik besloten dat ik toch nog even wacht met het te koop zetten van de Range Rover en dat ik ook nog niet ga investeren in laadpalen thuis en op de zaak tot ik zeker weet dat ik er aan ga wennen.
De zonnepanelen komen er in elk geval wél, want die was ik toch al van plan :)
 
Ik heb hem nu sinds dinsdag, en het is nog wel wennen hoor, je moet er eerst even 'doorheen' denk ik. Gisteren even met de kinderen naar het museum in Hilversum vanuit Almelo en dan moet je onderweg bijladen, wat toch best wat tijd kost. Heb altijd auto's gehad waar ik minstens 800 km op een tank mee kon rijden en dus altijd onverwacht het besluit kon nemen om te vertrekken.

Ik weet niet welk model en welke accu je hebt maar met een S 100D rij ik dat heen, terug en weer heen zonder bijladen. Misschien nog even wennen :) Veel plezier in ieder geval....
 
  • Like
Reactions: job-lek