Ik zal me ook maar even voorstellen, ik hoop dat ik niet te lang van stof ben ;-)
Michel, 47 jaar, wonend in Sittard, Zuid Limburg.
ICT’er van beroep, van origine elektronicus, vrij snel in de harde kant van ICT terecht gekomen (hardware/infrastructuur) en na een aantal verschillende rollen tegenwoordig vooral actief op het snijvlak tussen business en IT.
Los van mijn interesse in electrisch rijden beschouw ik mezelf als een petrol head.
Van 1995 t/m 2013 heb geleased gereden, Renault, BMW, Audi, VW en daarbij altijd gebruik gemaakt van de mogelijkheid om tegen bijbetaling boven standaard leasebudget te mogen leasen.
De opkomst van Tesla heb ik met veel interesse en enthousiasme gevolgd, maar achtte ik gedurende lange tijd voor mezelf financieel niet haalbaar.
Ik ben EV rijder sinds 2014 toen ik een Renault Twizy als “funcar voor erbij” kocht.
In 2015 heb ik mijn BMW 3 serie (oudje, E46) en de Twizy ingeruild op een Renault ZOE. (Demo auto)
In 2016 heb ik een baan geaccepteerd waarbij ik naar verwachting zo’n 30.000 km / jr aan woon/werk verkeer zou rijden, in die tijd vroeg de Renault Bank bij dergelijke kilometrages de hoofdprijs voor verplichtte accuhuur en daarop heb ik besloten de ZOE in te ruilen op een jong gebruikte 1e generatie Nissan Leaf.
De 1e generatie Leaf steekt m.i. technisch goed in elkaar, rijdt prettig, is “meer auto” dan de ZOE maar qua uiterlijk op z’n zachtst gezegd weinig opwindend, het was dus een overwegend rationele aankoop.
Om in dubbele ontkenningen te spreken, ik ben ondanks het beperkte bereik nog nooit ergens niet gekomen, maar het kost soms wat meer tijd en planning.
Inmiddels is het begin 2019 en zien we dat grotere accu’s steeds meer common good beginnen te worden en dat gebruikte Tesla’s voor meer mensen betaalbaar worden, hierbij doel ik vooral op mensen die ze niet zakelijk kunnen rijden.
Afgelopen weken heb ik het occasion deel van de Tesla website in de gaten gehouden en een paar modellen voorbij zien komen waarvan ik dacht “die had ik voor dat geld ook wel willen kopen, maar laat ik maar even wachten tot mijn auto verkocht is”
Vorig weekend heb ik de daad bij het woord gevoegd en de Leaf op autoscout 24 te koop gezet.
Ik heb slechts 2 reacties gehad, maar ben met één van de geïnteresseerden tot een mooie overeenkomst kunnen komen, waarbij ik meer heb kunnen krijgen dat ik bij inruil zou krijgen en de koper een beduidend betere prijs had in vergelijking met aanschaf bij een dealer of een garagebedrijf.
Afgelopen donderdag heb ik de stoute schoenen aangetrokken en via tesla.com een gebruikte model S 85 gekocht. Nu wacht ik met spanning en (on)geduld op het telefoontje van Tesla.
Groet,
Michel