Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Even voorstellen...

This site may earn commission on affiliate links.
Al een tijdje volg ik het model 3 draadje maar nu ook maar event een account aangemaakt. Mijn naam is Joey, 31 jaar en ik kom uit den bosch. Ik rijd momenteel een Nissan Leaf uit 2015 en heb de standard range Model 3 op het oog. Ik ben maar een simpele loonslaaf maar ben me al wel een tijdje suf aan het sparen.

Hoe ik het voor ogen heb:
01-01-21 bestellen Model 3 (hopelijk 6k subsidie)
Inruil Nissan Leaf +/- 15K
25K spaargeld inleg

Vrienden en familie verklaren me voor gek. Begrijpen wel dat men dit zakelijk zou kopen, maar privé en zeker gezien de weinige kilometers die ik maak (10k p.j.) wordt het zeker niet aangeraden. Hoe dan ook, het is mijn droomauto en de vrouw is inmiddels ook overtuigd. Op 12 november € 1000,- overgemaakt en de model 3 dus alvast 'gereserveerd'. 4 dagen later zijn we naar Tesla Rotterdam gegaan om daar de Model 3 in het echt te zien. De reistijd naar Rotterdam en terug met de Leaf viel aardig tegen (totaal 3 uur incl. laden bij Fastned) maar het was het zeker waard. Op 23 januari ontving ik de e-mail voor een testrit in de Model 3. Afgelopen zaterdag een klein half uurtje mogen rijden in een blauwe perfomance uitvoering bij Tesla Eindhoven. Wat een ervaring was dat zeg, heb genoten. Zeker toen we bij het stoplicht stonden en er een Mercedes naast ons kwam staan... De Tesla medewerker haalde hem van Chill modus af voor me en weg waren we :) ongekend snel.

Natuurlijk is dit niet de uitvoering die ik zal kunnen halen maar ik kan niet wachten om over 2 jaar mijn zuurverdiende centen uit te geven aan een standaard Model 3. Nu de komende 2 jaar nog maar wat youtube filmpjes kijken en dit forum blijven volgen :) Groeten Joey
 
Welkom Joey en veel leesplezier hier !
Vrienden en familie verklaren me voor gek. (...) Hoe dan ook, het is mijn droomauto en de vrouw is inmiddels ook overtuigd.
Je bent hier niet de enige in loondienst, ben ook voornemens de M3 prive aan te schaffen.
En over de 'voor gek' verklaarders... sparen zij zich ook suf? Wellicht wordt het daar met het dagelijks levensonderhoud of luxe zaken min of meer 'ongemerkt' uitgegeven. En als de tien duizenden euro's aan een nieuwe keuken, badkamer of dakkapel worden uitgegeven, dan is het ineens wel goed...?:rolleyes:. Het lijkt mij dat ieder persoonlijk het beste kan bepalen welke aanwending de maximale voldoening geeft.;)
 
Hoi, ik ben Paul en ik heb gisteren een gebruikte Tesla S60 gekocht uit 2013. Kan hem morgen of overmorgen ophalen. Een 60 is mogelijk niet de meest verstandige keuze, maar hij was daarom ook iets voordeliger dan gemiddeld.
Ik hoop dat ik er aan kan wennen, ik rij nu nog in een Range Rover TDV8, en het is wel een enorme stap terug qua luxe en comfort. De Range Rover trekt ook een stuk vlotter en is denk ik ook stiller en zit vééééél beter.
Maar ik wil graag wat milieubewuster bezig zijn, en ook qua kosten is de Tesla een stuk gunstiger. Thuis en op de zaak wil ik zo snel mogelijk flink wat zonnepanelen monteren.
Ik rij hem privé, want met de huidige bijtellingsregeling van 7 + 22 % is een Tesla uit 2013 denk ik zakelijk niet interessant, ik ga maar kilometers declareren denk ik.
De Range Rover is ook privé, want daarvan is de bijtelling al helemaal niet leuk.
Zijn er hier veel mensen die hun Tesla privé rijden?

Hi Paul,

Ik rij m'n Tesla ook privé, aangezien ik sinds 2016 geen ondernemer meer ben en er in de sector waarin ik nu werkzaam ben niet al te royaal met lease auto's wordt gestrooid heb ik daar sowieso weinig keuze in.

Ik heb trouwens ook in eerste instantie een MS60 overwogen, valkuil voor mij is dat je de grens steeds verder verlegt voor wat betreft prijs.

"Ok, voor bedrag X heb ik dus een MS60 uit 2013, als ik daar nu eens Y K erbij leg heb ik een 85 Kw acuu"
"Als ik nog eens Y K erbij leg heb ik performance aandrijving"
"Als ik nog eens Y K erbij leg heb ik AP1 hardware" enz enz

Uiteindelijk ben ik toch maar in het bovenste rijtje van de Occasions op de Tesla site blijven steken en heb ik een MS 85 uit 2013 met net geen 125.000 op de teller gekocht.
Voor mij als particulier toch al een behoorlijk bedrag voor een gebruikte auto.
 
Al een tijdje volg ik het model 3 draadje maar nu ook maar event een account aangemaakt. Mijn naam is Joey, 31 jaar en ik kom uit den bosch. Ik rijd momenteel een Nissan Leaf uit 2015 en heb de standard range Model 3 op het oog. Ik ben maar een simpele loonslaaf maar ben me al wel een tijdje suf aan het sparen.

Hoe ik het voor ogen heb:
01-01-21 bestellen Model 3 (hopelijk 6k subsidie)
Inruil Nissan Leaf +/- 15K
25K spaargeld inleg

Vrienden en familie verklaren me voor gek. Begrijpen wel dat men dit zakelijk zou kopen, maar privé en zeker gezien de weinige kilometers die ik maak (10k p.j.) wordt het zeker niet aangeraden. Hoe dan ook, het is mijn droomauto en de vrouw is inmiddels ook overtuigd. Op 12 november € 1000,- overgemaakt en de model 3 dus alvast 'gereserveerd'. 4 dagen later zijn we naar Tesla Rotterdam gegaan om daar de Model 3 in het echt te zien. De reistijd naar Rotterdam en terug met de Leaf viel aardig tegen (totaal 3 uur incl. laden bij Fastned) maar het was het zeker waard. Op 23 januari ontving ik de e-mail voor een testrit in de Model 3. Afgelopen zaterdag een klein half uurtje mogen rijden in een blauwe perfomance uitvoering bij Tesla Eindhoven. Wat een ervaring was dat zeg, heb genoten. Zeker toen we bij het stoplicht stonden en er een Mercedes naast ons kwam staan... De Tesla medewerker haalde hem van Chill modus af voor me en weg waren we :) ongekend snel.

Natuurlijk is dit niet de uitvoering die ik zal kunnen halen maar ik kan niet wachten om over 2 jaar mijn zuurverdiende centen uit te geven aan een standaard Model 3. Nu de komende 2 jaar nog maar wat youtube filmpjes kijken en dit forum blijven volgen :) Groeten Joey
Buooongiiiiiornoooo!
 
Uhh... hoe werkt de like knop hier eigelijk.
search
 

Attachments

  • tenor.gif
    tenor.gif
    1.2 MB · Views: 42
  • Like
Reactions: Phil V
Zal mij ook even voorstellen.
Ik heb de model3 blauw LR met EAP besteld en zit er met smart op te wachten. Heb in New York vorig jaar er al een keer in mogen zitten bij de Tesla showroom. Eerst in Boston proberen te kijken, maar daar was die toen net weg. Een paar dagen later in New York dus wel geluk (zie de gele taxi’s in de achtergrond op mijn profiel foto). Viel mij toen al op dat de Tesla medewerker alle tijd spendeerde aan het showen van het model. Mocht er in zitten en hij zette mijn favoriete muziek op en stelde de navigatie in op mijn adres. Vertelde behalve de positieve punten heel eerlijk ook wat minnen. Ondanks dat ik vertelde dat ik hem al gereserveerd had bleef hij hem aanprijze/verkopen.
Hiervoor reed (rijdt) ik een ToyotaPrius, en ondanks zijn 8 jaar had deze al veel nieuwigheden zoals keyless entry, automatisch parkeren en HUD. Een heel fijne auto. Toen ik mijn eerste Prius kocht was er ook een forum zoals dit en een lange wachttijd. Iedereen zat zoals nu elkaar nagelbijtend gek te maken. Daarvoor volvo V40 diesel, en daarvoor een Volvo 240GL op gas. Op gas was het iedere 200 km tanken, een bak met adapters mee voor het tanken in buitenland en bijna geen vermogen. Schoon, maar onhandig.
Zou graag de Apple Music in de auto zien en wil eigenlijk niet aan de Spotify. Las ergens dat je Apple music via een link in de webbrowser kan gebruiken.
 
  • Like
Reactions: Right_Said_Fred
  • Informative
Reactions: Primus
Beste mensen. Zal me even kort voorstellen. Lees al een paar weken mee.
Ik rij sinds augustus een ZOE R90 Bose. Toen bewust aangeschaft in afwachting van een EV met meer range en die groter was. Heb de Ipace vanwege 1 fase (en prijs) aan mij voorbij laten gaan evenals de Kona. Toen daar de M3 LR beschikbaar kwam deze snel gereserveerd en besteld (bestelling 21-1). Het lange wachten is nu begonnen. Spannend!
 
Hallo allemaal! Kort voorstelrondje: sinds september eigenaar van een blauwe model S 75D met autopilot. Ben al een tijdje aan het meelezen op het forum en vind veel nuttige dingen hier. Ik woon in een uithoek van het land (hallo supercharger in Winschoten....) en maak vooral langere ritten met de Tesla, zowel in Nederland als in met name Duitsland. Inmiddels, na dik vier maanden staan er al ruim 16K kilometers op de teller en het is geen straf om dat aantal in de Tesla nog flink te laten groeien....

Hartelijke groet,

Mickey
 
Hallo, na al een jaar meegegluurd te hebben op het forum heb ik eindelijk besloten ook maar eens een account aan te maken.

Op 31 maart 2016 heb ik mijn model 3 gereserveerd en 26 februari mag ik hem ophalen in Tilburg. Hij staat er al maar het lukt mij niet om hem eerder op te halen (toch 3,5 uur openbaar vervoer vanuit Leeuwarden), want morgen eerst op wintersport (wat heb ik een rotleven). Maar, na bijna 3 jaar wachten kan die ene werk er ook nog wel bij.

Maar goed, vanaf de 26e hoor ik ook bij de club en kan ik lekker ervaringen uit gaan wisselen. Het was dus tijd om me aan te melden.

Mijn complimenten voor de sfeer op het forum en de (meestal) prettige manier van communiceren. Dagelijks lees ik de Posts met veel plezier.
 
Hallo, na al een jaar meegegluurd te hebben op het forum heb ik eindelijk besloten ook maar eens een account aan te maken.

Op 31 maart 2016 heb ik mijn model 3 gereserveerd en 26 februari mag ik hem ophalen in Tilburg. Hij staat er al maar het lukt mij niet om hem eerder op te halen (toch 3,5 uur openbaar vervoer vanuit Leeuwarden), want morgen eerst op wintersport (wat heb ik een rotleven). Maar, na bijna 3 jaar wachten kan die ene werk er ook nog wel bij.

Maar goed, vanaf de 26e hoor ik ook bij de club en kan ik lekker ervaringen uit gaan wisselen. Het was dus tijd om me aan te melden.

Mijn complimenten voor de sfeer op het forum en de (meestal) prettige manier van communiceren. Dagelijks lees ik de Posts met veel plezier.
Welkom e-bike!
Rij je nu een Zero?
 
Wow, vanochtend mijn Mx 100D gehaald. Mijn eerste EV, gelijk maar goed dus. Lease


Super mooie (vind ik dan...) combinatie van Pearl White met een creme premium interieur.

Het creme interieur ziet er echt super uit imho. De normaal chromen randjes hebben een antraciet kleur. Dat staat echt gaaf bij het lichte hout.

Zijn er hier veel mensen uit het Zeeuwse? Het wordt wel tijd voor een supercharger hier! Zou mooi zijn als die bij vd Valk in Goes komt. Lekker centraal. Maar daar zijn nog geen plannen voor voor zover ik kan zien. Helaas...
 
  • Like
Reactions: robertvg