Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Even voorstellen...

This site may earn commission on affiliate links.
Ook ik stel me even voor

Dick, woonachtig in Nieuwegein met vrouw en zoontje.
Werkzaam als manager in een groot IT-bedrijf.

Petrolhead pur sang (zal ik ook blijven) en fotograaf van auto-evenementen. Dat doe ik al een jaartje of 20 en heb honderden evenementen gefotografeerd. Op het moment ben ik aan het overgaan van mijn website www.autopics.nl naar Oypo.

Afgelopen jaren (lease) gereden in :
Seat Ibiza, Seat Leon TDI, Seat Ibiza TDI, Fiat Grande Punto JTD, Alfa Romeo Giulietta en nu in een heerlijk rijdende Mazda 3 2.2d.
Zoals je ziet aan de laatst auto's rijd ik niet graag in een auto die je op elke hoek van de straat ziet staan, dus het feit dat ik nu een Model 3 heb besteld gaat nogal in tegen mijn principes.

Ik heb in Mei de volgende configuratie besteld:

LR AWD
blauw
Zwart int.
19" velgen

En hoop dat begin November er eentje voor me klaar staat!
De proefrit in de blauwe Performance in Amsterdam was een bizarre ervaring en ik verheug me er erg op!
Hoi Dick, van het Alfa Romeo Giulietta forum? Welkom!
 
Hehehe, ik zal zondermeer onder de indruk zijn van electrisch rijden, daar twijfel ik niet aan. Ik heb pas 1 iemand gehoord die het vreselijk vindt in zijn Ipace en weer terug wil. Maar ik bedoel dat mijn passie voor auto's met een verbrandingsmotor niet zal verdwijnen, al is het maar omdat ze er gewoon mooier uit zien dan Tesla's :)
 
Ook ik stel me even voor

Dick, woonachtig in Nieuwegein met vrouw en zoontje.
Werkzaam als manager in een groot IT-bedrijf.

Petrolhead pur sang (zal ik ook blijven) en fotograaf van auto-evenementen. Dat doe ik al een jaartje of 20 en heb honderden evenementen gefotografeerd. Op het moment ben ik aan het overgaan van mijn website www.autopics.nl naar Oypo.

Afgelopen jaren (lease) gereden in :
Seat Ibiza, Seat Leon TDI, Seat Ibiza TDI, Fiat Grande Punto JTD, Alfa Romeo Giulietta en nu in een heerlijk rijdende Mazda 3 2.2d.
Zoals je ziet aan de laatst auto's rijd ik niet graag in een auto die je op elke hoek van de straat ziet staan, dus het feit dat ik nu een Model 3 heb besteld gaat nogal in tegen mijn principes.

Ik heb in Mei de volgende configuratie besteld:

LR AWD
blauw
Zwart int.
19" velgen

En hoop dat begin November er eentje voor me klaar staat!
De proefrit in de blauwe Performance in Amsterdam was een bizarre ervaring en ik verheug me er erg op!

Welkom :)
Ja ik zit ook al hier:D
 
Hi bij deze kort voorstelberichtje. Ik mag binnenkort een lease auto uitzoeken en wil graag een Tesla Model 3 leasen. Hoop dat hij nog voor eind 2019 geleverd kan worden aangezien ik nog moet testrijden, bestellen etc. Vandaag bijna 45 min in de wacht gehangen, niemand nam op bij vestiging Amsterdam. Wellicht woensdag er maar even langsrijden. Hoe is jullie ervaring met levertijden? Verwachten jullie een run nu de bijtelling volgend jaar naar 8% gaat?

Eerst maar eens een proefrit regelen, kan niet zomaar een auto bestellen zonder erin gereden te hebben.
 
  • Like
Reactions: Yendred
Hi bij deze kort voorstelberichtje. Ik mag binnenkort een lease auto uitzoeken en wil graag een Tesla Model 3 leasen. Hoop dat hij nog voor eind 2019 geleverd kan worden aangezien ik nog moet testrijden, bestellen etc. Vandaag bijna 45 min in de wacht gehangen, niemand nam op bij vestiging Amsterdam. Wellicht woensdag er maar even langsrijden. Hoe is jullie ervaring met levertijden? Verwachten jullie een run nu de bijtelling volgend jaar naar 8% gaat?

Eerst maar eens een proefrit regelen, kan niet zomaar een auto bestellen zonder erin gereden te hebben.
Welkom bij de club! Levertijd is afhankelijk van de door jou gekozen uitvoering. Maar momenteel heb je een auto binnen 3 maanden, meestal eerder. Op de website kun je een auto samenstellen en dan zie je ook de verwachte levertijd. Tesla is momenteel vrijwel alleen per mail bereikbaar. Langsrijden kan altijd. En proefrit is natuurlijk belangrijk, maar vaak in een performance gedaan, die gaat wel heel hard en toch anders dan de andere uitvoeringen. Daar moet je wel rekening mee houden.

Een run verwacht ik zo i zo, daarom heb ik ook meer aandelen gekocht ;)
 
Welkom bij de club! Levertijd is afhankelijk van de door jou gekozen uitvoering. Maar momenteel heb je een auto binnen 3 maanden, meestal eerder. Op de website kun je een auto samenstellen en dan zie je ook de verwachte levertijd. Tesla is momenteel vrijwel alleen per mail bereikbaar. Langsrijden kan altijd. En proefrit is natuurlijk belangrijk, maar vaak in een performance gedaan, die gaat wel heel hard en toch anders dan de andere uitvoeringen. Daar moet je wel rekening mee houden.

Een run verwacht ik zo i zo, daarom heb ik ook meer aandelen gekocht ;)


Verschilt de levertijd nog per lease maatschappij? Mijn bedrijf zit bij Alphabet.
 
Nu dan echt:

Hallo,
Ik ben Patrick.
Ben al een tijdje het forum aan het volgen. Super community! Dank aan allen voor de goede raad.

Nu, waar we al een tiental jaren bang voor waren is gebeurd:
De ICE, Rover 620 Si Classic, van 1997 (classic dus!) is niet meer door de keuring geraakt.
R.I.P.
Maar niet getreurd.
We'll always be together. Together in Electric Dreams. (ja, die gaat op de playlist)

En nu: de trotse eigenaar van een VIN nummer!
M3, LR AWR, Midnight Silver, Wit interieur.
(zonder trekhaak)

Groetjes,
Pat.
 
Hallo,

Ik had al een tijd mijn oog op de model 3 laten vallen. Veel zitten wikken en wegen of het verstandiger was om de ICE op te rijden of toch voor de Tesla te gaan.
Na weer een defect aan de auto ( Corolla Verso) met hoge garage rekening eindelijk de beslissing genomen. Helaas bleek de LR RWD niet meer leverbaar te zijn.
Op 17 juni een LR AWD, midnight silver, zwart interieur, met trekhaak besteld in de verwachting dat het nog een tijd kon duren voordat de levering plaats zou vinden. Tot mijn verbazing kon de M3 al op 27 juni geleverd worden. De aflevering ging zonder grote problemen, echter een dag erna merkte ik wat krassen op naast de achterklep.
De auto bevalt zeer goed tot nu toe.
In de zomer gaan we naar Oostenrijk op vakantie met een aanhanger, Ik ben benieuwd hoe dat zal gaan.

Groet,
Waiman
 
Hallo,

Mijn naam is Robin en ben woonachtig in de regio Arnhem. Ik werk als Projectmanager bij een bedrijf dat verantwoordelijk is voor de installatie van (hoog vermogen) oplaadstations voor elektrische auto's en bussen. Niet verrassend dus dat ik óók elektrisch rij. :D

Einde leasecontract had ik de mogelijkheid om een Kia Niro te rijden of een Model 3 SR+. Uiteraard heb ik gekozen voor een Model 3!

Ik hou dit Forum ook al een tijdje in de gaten omdat er erg veel leuks te vinden is. Mijn SR+ is op 17 juni besteld dus ik hoop dat deze snel met de eerstvolgende boot mee naar Zeebrugge gaat.

Gr, Robin
 
Hallo,

Mijn naam is Tom. 33 jaar en Woonachtig in Nuenen. Freelance lichtontwerper en drumleraar.

Vanwege gunstige fiscale omstandigheden een Model 3 long range besteld afgelopen week (zwart/zwart/aero). Voorkeur ging uit naar de RWD maar door de onzekerheid over levering in 2019 en de korting op direct beschikbare auto's toch nu besteld. Levering is over 1,5 week dus rustig de tijd om verzekering en laadmogelijkheden in orde te maken.

Heb met veel interesse de afgelopen tijd het forum gevolgd. Wellicht kan ik mijn steentje bijdragen in de toekomst.
 
Mijn naam is Joris, afgelopen anderhalf jaar met mijn gezin door Afrika gereisd in een Landcruiser 4.2D (@doafrica). Die uitstoot moet ik compenseren dus zijn we aan het kijken naar de Model 3 :)

Vanaf december zijn we weer permanent in NL, dan hebben we dus ook een auto nodig. Zakelijk klinkt dit erg gunstig, met name voor de SR+ (onder 50k). Ik ben echter wat huiverig over de daadwerkelijke range en mogelijke restwaarde over 5 jaar. Woon-werk km's zijn nog niet duidelijk, komen in een huurhuis (TWC?), openbare laadpaal aanvragen. Wellicht nemen we er in de nabije toekomst ook nog een 2e auto bij.

Maar al met al leuk om de positieve energie hier te merken.
 
off topic
zo i zo is best wel een mooie :rolleyes: variant op het officiële sowieso of vaak gebruikte zowiezo ( fout! ) !

Taal is een levend iets, we zeggen immers ook niet meer 'maakt propaganda!' en schrijven ook niet meer 'mensch'. Over 20-30 jaar is 'zo i zo' waarschijnlijk gewoon officieel goedgekeurd. Net als 'ik besef me', 'ik irriteer me', 'me mobiel', 'doe is normaal' en misschien zelfs 'hun hebben'. :D
 
  • Love
Reactions: Mad P***y
Mijn naam is Joris, afgelopen anderhalf jaar met mijn gezin door Afrika gereisd in een Landcruiser 4.2D (@doafrica). Die uitstoot moet ik compenseren dus zijn we aan het kijken naar de Model 3 :)

Vanaf december zijn we weer permanent in NL, dan hebben we dus ook een auto nodig. Zakelijk klinkt dit erg gunstig, met name voor de SR+ (onder 50k). Ik ben echter wat huiverig over de daadwerkelijke range en mogelijke restwaarde over 5 jaar. Woon-werk km's zijn nog niet duidelijk, komen in een huurhuis (TWC?), openbare laadpaal aanvragen. Wellicht nemen we er in de nabije toekomst ook nog een 2e auto bij.

Maar al met al leuk om de positieve energie hier te merken.

Welkom! Ik denk dat de range geen probleem hoeft te zijn. En voor die enkele keer dat het niet zo is: het wemelt inmiddels van de Tesla superchargers. Bovendien kun je met een Model 3 ook CCS-laden, dus de Fastned-stations en anderen kun je er nog bij optellen. Komt vast goed.

Over de restwaarde hoef je ook geen zorgen te maken, denk ik. Sterker nog, als over 5 jaar FSD werkelijk van de grond komt dan gaan alle tweedehands Tesla's als warme broodjes over de toonbank, met of zonder FSD (die kan dan door de nieuwe eigenaar alsnog worden bijgekocht).

Mag je bij een huurhuis geen wall charger aanbrengen (als je belooft na verhuizing de boel weer in oude staat terug te brengen)? Hij kan ook aan een paaltje natuurlijk, zodat de muur heel kan blijven.