Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Even voorstellen...

This site may earn commission on affiliate links.
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum. Heb een nieuwe Model 3 (Performance) besteld als leaseauto. Kijk er heel erg naar uit. Ik ben benieuwd hoe lang het heeft geduurd voordat jullie jullie auto hebben gekregen. De auto is vorige week besteld, maar heb nog niks gehoord over de verwachte levertijden.

Alvast bedankt voor het reageren!
 
Hallo allemaal,
al enige tijd ben ik een meelezer op dit forum. Via de LM heb ik een model 3 SR+ in de kleur blauw met aero doppen en een zwart interieur. besteld. Op 12-7 is de bestelling door Tesla bevestigd en via de broncode en zojuist ook nog eens telefonisch bevestigd door Tesla ben ik in het bezit van een niet alleen een RN-code maar ook een VIN-code. Het gaat allemaal erg snel, maar natuurlijk nooit snel genoeg als je mag wachten op een Model 3. Hopelijk kan de auto snel worden uitgeleverd. Ik heb zelfs naar de boot gekeken die door sluizen van het Panama kanaal voer. Best bijzonder, dit heb ik nog nooit eerder gedaan bij een bestelde auto. Heeft mij ook nog nooit eerder geboeid tot nu toe hoe en waar mijn leaseauto vandaan kwam. Met een Tesla wordt dat blijkbaar allemaal anders :)
 
  • Love
Reactions: job-lek
In dat geval...
Ik ben Wim, ondertussen 33 en woon in Kapellen, België samen met vrouw en dochter.
Voorlopig nog geen Tesla, maar die komt er heus wel.
Heb recent via UfoDrive een model S geleend voor 2 dagen om een eerste ervaring op te doen en die beviel zeer goed. Echtgenote vond de S echter nogal groot dus binnenkort ook een test met een model 3 gepland.
Vermoedelijk komen we vanwege de gezinsnoden uiteindelijk op een 2e handse S of een nieuwe Y uit, de tijd zal het uitwijzen.

Ik werk in de elektriciteitssector en probeer vanuit die hoek mijn steentje bij te dragen als het gaat over aansluitingen / laadoplossingen / elektriciteit vragen.
 
Al veel mee gelezen, nu tijd om mezelf voor te stellen.

Ik ben Willem en heb al heel wat auto’s gereden, van old school Fiat 500 en Mini 1000 via AX GTi en nog veel meer terecht gekomen in een Model 3 en meteen verkocht. In september 2017 reservering geplaatst om deze, omdat levering maar uitbleef, in 2018 weer te annuleren (Jantje ongeduld). Na alle enthousiaste berichten begin juni een Model 3 LR AWD besteld, solid black met zwart interieur en 19" velgen.

Eind juni is deze thuis afgeleverd, wat een luxe en wat een feest om in te rijden.
 
  • Like
Reactions: job-lek and Xfrank
Hallo allemaal,

Even voorstellen....

Mijn naam is Alexander ben 45 jaar jong en sta op het punt om wel of geen Tesla aan te schaffen.
Gisteren een proefrit in Tilburg gereden met een S performance en een 3 performance.
Was na de proefritten bijna zeker dat het een S of 3 gaat worden totdat......ik dit forum tegenkwam en er echt extreem veel problemen met de M3 op staan??!!

Dit heeft mij enorm aan het twijfelen gemaakt.
Wie kan dit bij mij wegnemen of toch maar voor een BMW gaan?

Groet,

Alexander
 
@Xfrank, je hebt helemaal gelijk. In mijn enthousiasme ben ik vergeten mijzelf voor te stellen.

Mijn naam is WaKu en ik ben 39 jaar. Ik woon samen met mijn vrouw in Twente. Voor mijn werk rijd ik circa 35k-45k km per jaar door het hele land. Vakantie waren voorheen vaak kampeervakantie met de tent door heel Europa. Nu vooral verre vliegvakanties naar de uithoeken van de wereld waardoor de auto minder een pakezel hoeft te zijn. Overigens denk ik dat de model 3 ruim genoeg is om te kamperen.
Hiervoor een behoorlijk aantal auto's versleten van Astra's, Audi A2, Megane's en nu nog een Qashqai. Vaak de leaseauto wel gekozen op de hoogte van de bijtelling of juist de laagheid.
 
  • Like
Reactions: Xfrank
Hallo allemaal,

Even voorstellen....

Mijn naam is Alexander ben 45 jaar jong en sta op het punt om wel of geen Tesla aan te schaffen.
Gisteren een proefrit in Tilburg gereden met een S performance en een 3 performance.
Was na de proefritten bijna zeker dat het een S of 3 gaat worden totdat......ik dit forum tegenkwam en er echt extreem veel problemen met de M3 op staan??!!

Dit heeft mij enorm aan het twijfelen gemaakt.
Wie kan dit bij mij wegnemen of toch maar voor een BMW gaan?

Groet,

Alexander
de meeste mensen hoor je enkel als ze een probleem hebben . De duizenden andere zonder probleem rijden rustig rond.;)
 
  • Like
Reactions: job-lek and Phil V
Ik ben Rutger, 29 jaar en woon in Loppem (België). Ik ben sinds het begin al grote fan van Tesla, zo hebben we het prototype van de Model S nog gezien in Palo Alto. Ik had een reservatie voor de Model S maar deze was jammer genoeg ver buiten mijn budget.
Met interesse de Model 3 gevolgd maar had niet echt nood aan een nieuwe wagen (dacht ik :p). In Mei dan de Kia e-Niro test gereden en hoewel deze zeer goed reed vond ik het interieur toch niet zo mooi. Enkele weken later was er een Model 3 testevent aan de SuperChargers in Brugge en na die testrit was ik meteen verkocht.

Eind juni dan onze Model 3 besteld en kijk, nu staat hij te blinken op onze oprit :cool: Ik wist niet dat een auto mij nog zo kon bekoren.
 
Ik wist niet dat een auto mij nog zo kon bekoren.

Was dezelfde mening toegedaan. Een auto is maar een ding, dat je als het ‘op’ is, vervangt door een ander.
Tot zo’n drie jaar geleden.
Nog elke dag genieten.

de meeste mensen hoor je enkel als ze een probleem hebben . De duizenden andere zonder probleem rijden rustig rond.

En er zijn er die ondanks een akkefietje blijven genieten en beide melden. ;)
 
  • Informative
Reactions: job-lek
Goeden leven allemaal.

Christoph hier. 41 jaar en een nerd uit Zoetermeer. We hebben eind mei onze model x besteld en zijn in afwachting van team Delivery op het verlossende telefoontje om naar Tilburg af te rijden.

In mijn dagelijks werk klus ik aan wat eigen websites. Handel in open data en doe tussendoor nog wat consulancy klussen voor verschillende overheden. Lekker druk bezig dus, dus de model x moet voor wat ontspanning zorgen.

:)
 
hoi,

Ik zal mij ook even voorstellen. Mijn naam is Tom, 37 jaar en woonachtig in België. In juli mijn tesla model x (Long Range) besteld na zeer lang twijfelen :). Mijn huidige wagen is een Porsche panamera hybrid sport turismo, daarvoor een BMW 5 gehad (nieuw model maar jammer genoeg een zeer zwaar verkeersongeluk gehad), Audi A6 en Q7.

In mijn dagelijks leven ben ik consultant.

Waarom nu toch switchen van een Panamera naar Tesla zul je denken. Eerst en vooral rij ik wat KM's op een jaar en sta dusdanig ook veel in de file waarbij ik een goed auto pilot mis op de Porsche. De lane assist van BMW was b.v. beter dan die van Porsche. Daarnaast zijn we een nieuw samengesteld gezin met 3 tieners (rond de 12 en 13 jaar) en ze klagen af en toe eens over de plaats op de achterste zit...

Dus heel lang zitten twijfelen want van look and feel, rijervaring en de duitse afwerking van Porsche is TOP. Soms lees ik op Tesla forums tegenstrijdige verhalen over deze zaken.

Moest ik bijvoorbeeld eerst op dit forum gekeken hebben en dan besteld hebben dan weet ik niet of ik dat nog gedaan zou hebben. Ik lees veel negatieve ervaringen (zoals bv de service, ook die is vandaag bij Porsche top, veel problemen met de wagen zelf...). Bijvoorbeeld zie ik ook veel terugkomen dat men lang moet wachten? Dit vind ik persoonlijk niet. Men had aangegeven dat ik mijne mag verwachten in augustus. Ondertussen heb ik de VIN nummer al kunnen traceren. In juli besteld en in augustus (waarschijnlijk) leveren heb ik nog nooit meegemaakt. Van al mijn wagens heb ik altijd minstens 6 maanden moeten wachten (De Q7 zelfs 13 maanden). Dus ik vind het nog een positief verhaal al moet ik "maar" 3 maanden wachten :).

Ik denk dus dat het belangrijk is dat een tesla forum positiviteit uitstraalt i.p.v. continue te zeggen wat niet werkt :). Hierdoor zullen zeker een aantal mensen gaan afhaken.

Ik hoop dat ik een positief verhaal kan vertellen na het inruilen van mijn huidige wagen!
 
Hallo allemaal,

Even voorstellen....

Mijn naam is Alexander ben 45 jaar jong en sta op het punt om wel of geen Tesla aan te schaffen.
Gisteren een proefrit in Tilburg gereden met een S performance en een 3 performance.
Was na de proefritten bijna zeker dat het een S of 3 gaat worden totdat......ik dit forum tegenkwam en er echt extreem veel problemen met de M3 op staan??!!

Dit heeft mij enorm aan het twijfelen gemaakt.
Wie kan dit bij mij wegnemen of toch maar voor een BMW gaan?

Groet,

Alexander
Er lijkt idd veel mis als je het allemaal doorneemt op dit forum. Veel zaken hebben te maken gehad met haastige afleveringen. Mijn aflevering was vrijwel perfect.
Ik rij nu met heel veel plezier een M3 performance en heb besloten mijn BMW M140i te koop te zetten. Ik wilde eerst de BMW als ICE ernaast houden. Ik rij echter nooit meer in mijn BMW en dus besloten deze weg te doen. Dus als je nog een goede BMW zoekt...:)
 
  • Funny
Reactions: job-lek
Hoi,

Ik ben GIjs, 41 jaar en heb via de leasemaatschappij een Tesla Model 3 Standard Range Plus besteld (Midnight Silver Metallic / Zwart / 18'' Aero / Trekhaak).

Ik mag pas per januari 2020 een nieuwe auto, maar hij wordt als het goed is nog in 2019 op kenteken gezet en in week 1 2020 geleverd.

Als voorpret al veel gelezen hier, nu kan het grote wachten beginnen.
 
Hallo,

Ik ben Martijn en woon in de buurt van Alkmaar. Vandaag en Model 3 LR besteld in Pearl White met trekhaak. Veel getwijfeld tussen een SR+ en LR en uiteindelijk toch voor de laatste gekozen. Nog nooit zoveel geld geld aan een auto besteed en hem dan gewoon via het internet bestellen was best een vreemde gewaarwording.....

Maar nu eerst lekker op vakantie en als we weer terug zijn ga ik me eens druk maken over de leverdatum :)
 
Hoi,

Mijn naam is erik en woon in regio rotterdam. Ik bezoek het forum al wat langer. Vorige week de m3 dual motor met 19 inch zwart besteld. Gezin met kleine kinderen en veel km rijden toch maar niet voor de p gekozen. Je leest het al ik ben al oud aan het worden.

Bedankt allen voor de nuttige info die ik nu al hebben kunnen lezen en vast straks nog meer ga lezen. Ivm huidige auto komt de m3 pas in november. Ik heb hievoor audi gereden en in de jongere jaren wat snellere seat(s)?

Ik ben erg benieuwd wat de ervaring zal zijn met de m3 en vooral langere ritten en het opladen.

Gr erik
 
Hallo iedereen,

Mijn naam is Koen en ik heb sinds begin van dit jaar een mooie blauwe tweedehandse Model S 85 waar ik met veel plezier mee rond rijd.
Ik heb de auto al jaren in het oog vooral omwille van het milieu aspect en omdat er met gemak 3 kinderen en 2 volwassenen in passen.

En omdat ik niet graag vlieg (milieu redenen of course) gaan we er natuurlijk auto vakanties mee doen, dus ben benieuwd hoe dit zal verlopen binnenkort.

Ik heb me na de aankoop van mijn wagen hier ook geregistreerd en heb gezien dat deze fora een voortreffende bron van informatie zijn.