Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Even voorstellen...

This site may earn commission on affiliate links.
€13 betaald aan Tesla voor controle remvloeistof, bij de APK meegenomen. Was nog prima.
Hebben ze enkel het niveau gecontroleerd of ook de eigenschappen?
In principe blijft de huidige remvloeistof eeuwig goed. Is synthetisch. Vroeger was dat anders.
Echter door verontreiniging of andere incidentele impact kan die kapot gaan. Daarom blijft classic auto vervanging voorschrijven voor de zekerheid. Mooi verdienmodel. Als die zou kapot gaan, dan zal dat geleidelijk zijn en zal je het tijdig ‘voelen’.
 
Hebben ze enkel het niveau gecontroleerd of ook de eigenschappen?

Geen idee, ‘brake fluid check’ is 0.10 * €130, dus zegge en schrijven zes minuten werk.

Lijkt me dat je in zes minuten wel het level kan checken en een monster kan nemen?

Frunk liner moest er sowieso uit vanwege de gebruikelijke koplampafstellingcorrectie 😁
 
  • Like
Reactions: job-lek and Phil V
Geen idee, ‘brake fluid check’ is 0.10 * €130, dus zegge en schrijven zes minuten werk.

Lijkt me dat je in zes minuten wel het level kan checken en een monster kan nemen?

Frunk liner moest er sowieso uit vanwege de gebruikelijke koplampafstellingcorrectie 😁
Ze checken wel de kwaliteit inderdaad.
 
Ik las dat het gewenst is dat men zich even voorstelt uit beleefdheid. Ik ben Jürgen uit het Belgische Limburg. Na de laatste 3 versies Saab Aero cabrio te hebben gereden dit jaar besloten om een Tesla Model S 75D 386kW te kopen uit 2018 die er in mijn ogen wat unieker uitziet
03.png
dan een gemiddele Model S die ik zie rondrijden. Het rjiplezier de afgelopen week is niet te evenaren. Ave allen!:cool:


02.png
 
Ik las dat het gewenst is dat men zich even voorstelt uit beleefdheid. Ik ben Jürgen uit het Belgische Limburg. Na de laatste 3 versies Saab Aero cabrio te hebben gereden dit jaar besloten om een Tesla Model S 75D 386kW te kopen uit 2018 die er in mijn ogen wat unieker uitzietView attachment 1043353 dan een gemiddele Model S die ik zie rondrijden. Het rjiplezier de afgelopen week is niet te evenaren. Ave allen!:cool:


View attachment 1043347
Welkom en heel veel plezier met de Model S!
 
  • Like
Reactions: Amleto
Ik las dat het gewenst is dat men zich even voorstelt uit beleefdheid. Ik ben Jürgen uit het Belgische Limburg. Na de laatste 3 versies Saab Aero cabrio te hebben gereden dit jaar besloten om een Tesla Model S 75D 386kW te kopen uit 2018 die er in mijn ogen wat unieker uitzietView attachment 1043353 dan een gemiddele Model S die ik zie rondrijden. Het rjiplezier de afgelopen week is niet te evenaren. Ave allen!:cool:


View attachment 1043347
Welkom. Met het schuifdak behoudt je nog een klein stukje van het Sabrio gevoel. Vooral in de bergen mis ik het nog wel eens. Maar ja, de powercontrol naar boven en beneden maken veel goed.
 
  • Like
Reactions: Amleto
Hoi. Bowsat, hier, 63 jaar jong, sinds september in het "eigen"bezit van een zwarte dual motor model y en voor het eerst ermee op reis. Lig momenteel aan het Gardameer, reis erheen verliep heel vlot, gepland waren 2 stops aan de supercharger maar heb een extra stop gedaan vlak voor de bestemming. Nergens geen wachttijden en onderweg tal van laders gezien dus mensen geen laadpaniek onderweg in Frankrijk, Zwitserland en Italië. Heb bijna 10000km op de teller, een gemiddeld verbruik van 16,7 en tijdens de reis met snelheden tussen de 110 en 130km een gemiddeld verbruik van 17,7kw. Reistijd scheelde klein uurtje tegenover Volvo C70. Eind van de week gaat de reis verder naar Genua, de ferry op naar Sardinië richting Alghero voor een week waarna we zuslief ginder ook bezoeken de laatste 3 dagen. Ook daar geen laadangst, bijna in elk dorp verleden jaar laadpalen gezien. Reis tot nu toe valt dus reuze mee, hoge laadsnelheid aan de sucs vergeleken met bij ons en ook mijn enige vraag betreffend het voorverwarmen aan geplande sucs op reis beantwoord, het voorverwarmen start automatisch op een kleine 20 km voor de supercharger. Ben tot nu toe reuze blij met mijn nieuwe speeltje,
hopelijk wordt mijn zoon dat ook als hij zijn model y ophaalt op 25 juni. Groeten van in de zon.
 
En als ik mag aannemen ook geen onderhoudsbeurt gehad in die 30.000 km?
Ik rij inmiddels 170000km zonder onderhoudsbeurt.
  • Met mijn MS 200000km gedaan en daar een onderhoud voor laten doen op 79000km uit (classic-auto-)schrik dat er net buiten garantie iets zou opgemerkt worden. Wel wat typische MS herstellingen aan deurhendels, trunkactuator, CCS upgrade. Meestal via ranger.
  • Met mijn MY nu 50000km en ik denk zelfs niet dat ik daarvoor de checkup op net geen 80000 zal doen.
 
Ik rij inmiddels 170000km zonder onderhoudsbeurt.
  • Met mijn MS 200000km gedaan en daar een onderhoud voor laten doen op 79000km uit (classic-auto-)schrik dat er net buiten garantie iets zou opgemerkt worden. Wel wat typische MS herstellingen aan deurhendels, trunkactuator, CCS upgrade. Meestal via ranger.
  • Met mijn MY nu 50000km en ik denk zelfs niet dat ik daarvoor de checkup op net geen 80000 zal doen.
Een MY uit 2022. Dan heb je flink doorgereden!
 
  • Like
Reactions: job-lek
25k per jaar is toch niet zo veel...

Ik heb jaren tussen de 40 en 50k gedaan toen ik regelmatig in het buitenland zat? Nu heb ik op 14 maand 34000km met de Y.
Idem hier. Voor Corona 45k per jaar. Nu 25k en vermindert nog.
Thuiswerk en langdurende opdracht dichter bij huis. Ik wil liever niet meer terug naar vroeger. De milieuvriendelijkste kilometers zijn de kilometers die je niet doet.
Ik heb mij nooit verveeld in de wagen, maar als je op een bepaald moment ziet dat je 10% van je leven in de wagen zit, dat stelt dat toch tot nadenken.