Ik rijd dagelijks met TACC naar het werk op de autostrade en zelfs daarbuiten, echt een gemak

. Soms is het wel opletten als het cruise-icoontje grijs blijft ipv blauw (als hij de stilstaande auto aan het rode licht niet "herkent"). Is me al een paar keer voorgevallen, dus dat was zeker "spannend" ;-). Eigenlijk is het ook alleen voorgeschreven om op de autostrade te gebruiken als ik me niet vergis.
De TACC krijg je inderdaad enkel voor de eerste keer pas actief met een snelheid boven de 30 km/h. Nadien remt hij volledig zelfs tot stilstand en vertrekt hij weer (vanuit stilstand) als de auto voor je dit ook doet. Afhankelijk van de tijd dat je stilstaat, komt hij "on hold" te staan en moet je manueel hervatten door ofwel het wattpedaal even in te duwen of het hendeltje van de cruisecontrol zelf. Ik heb de indruk dat de tijd voordat hij op hold komt te staan langer is op de autostrade (30s) ipv enkele seconden op de gewone weg, kan dit?
maar als de TACC eenmaal aan staat en je komt onder die snelheid, blijft hij gewoon werken toch.