Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Firmware 7.0 - Belgium / Netherlands

This site may earn commission on affiliate links.
Een review van hoe autopilot / lane-keeping in de praktijk zou werken kan je hier vinden. De auteur heeft ermee blijkbaar mee gereden & 't dus kunnen testen. Als het echt zo wordt, zal mijn woon-werk verkeer echt heel relaxed worden....:biggrin: Kom maar op met die 7.0!
Zeker leuk! Mijn 'classic' Model S zal het nooit krijgen, daar lig ik ook niet echt wakker van, maar vooral de TACC mis ik. Gewoon dat extra stukje veiligheid tegen kop-staart botsingen. Ook ik moet soms met mijn ogen knipperen.

Ik ben verder gewoon erg benieuwd naar de UI changes.
 
Ik zie in de reportages van 1vandaag en terzake dat Maarten Steinbuch inmiddels ook met V7 rond rijdt (je ziet de afbeelding van de auto onder de snelheidsaanduiding).
v7-maarten.PNG

Die versie is toch al best breed uitgerold (als beta). Een groot deel van de forum members die ik de laatste tijd heb gesproken heeft hem al. Zowel in classics als in de nieuwe generatie.
Over de GUI change (zo'n beetje het enige dat we in de classic gaan meekrijgen, naast iets betere performance) ben ik wel positief. Ziet er een stuk moderner uit.

Toch benieuwd hoe Tesla die Beta groep kiest. Ik wil er ook wel in...
 
Toch benieuwd hoe Tesla die Beta groep kiest. Ik wil er ook wel in...[/QUOTE]

Scherp gezien. Ik stel graag al mijn kilometers ter beschikking als beta-test voer voor Tesla..:biggrin: Ook geen idee wat ze als maatstaf aanleggen bij het selecteren van de groep. Hoop voor nu maar dat het event vanavond enige (positieve) invloed heeft op het moment van uitrol. (Al begreep ik dat het nog wel een maandje kan duren voor de boel public gaat - en dan weet je nog niet wanneer je echt aan de beurt bent. Wachten...wachten...)
 
Wat is in dit opzicht een 'classic', zonder autopilot ?
Het schijnt dat in mijn 'oude' 60er (met AP overigens) met de nieuwe update de regen nog wat efficienter wordt.
Fijn dat ze ook nog aan mij denken :smile:
Inderdaad, de auto's zonder auto pilot sensoren. Voor auto-steer is meer ruimte nodig op het centrale deel van het dashboard, en dat gaat ten koste van de power gauge.
 
Off topic aan:

Artikel 5 is kapstok regel waaraan men een visie/inzicht kan hangen (lees: jou ophangen).
2 tot 3 afzonderlijke overtredingen op een rij is voldoende maar 1 zeer foute kan al genoeg zijn.
Ik schat in dat een stille (die zijn dag niet heeft) de bestuurder zonder handen aan het stuur "zomaar" de kapstok erbij pakt, kan hij dus doen.

Off topic uit:

Blijft de vraag: "wat doe je verkeerd" als je de Tesla in auto-steer-functie schakelt en netjes tussen de lijntjes rijdt met jezelf (armen over elkaar) achter het stuur zonder die vast te houden?
Anders: beschrijft de wet dat je het stuur moet vasthouden?

In Belgie heeft de FOD mobiliteit daar blijkbaar een duidelijke uitspraak over gedaan, die ik in meerdere kranten heb terug gevonden. De wet (gebaseerd op het verdrag van Wenen) schrijft voor dat je blijkbaar ten allen tijde controle over je voertuig moet kunnen nemen, de FOD mobiliteit geeft duidelijk aan dat hun interpretatie is dat je dus niet verplicht bent om je stuur vast te houden maar wel in staat moet zijn om het op ieder moment wel vast te pakken. Je mag dus netjes met je armen over elkaar achter het stuur zitten maar je zal wel op de bestuurdersstoel moeten zitten.

Belgie telt binnenkort eerste 300 zelfrijdende auto's | De Tijd
 
Alleen die iconen zijn veranderd. Zijn lastig te zien in de uitzending, maar lijken me anders te zijn.
Zie jij ook je auto in beeld bij je snelheidsaanduiding? Volgens mij is dat het kenmerk van v7.

Je hebt gelijk, het moet idd v7 zijn.
In dit geval zal deze beta tester ook wel bewust zijn gekozen omdat hij het e.e.a. van autotechniek en zelfrijdende voertuigen afweet. :smile:
 
Je hebt gelijk, het moet idd v7 zijn.
In dit geval zal deze beta tester ook wel bewust zijn gekozen omdat hij het e.e.a. van autotechniek en zelfrijdende voertuigen afweet. :smile:

Ik had ook gezien dat er iets vreemd was aan zijn UI. Lijkt me ook helemaal logisch dat Maarten Steinbuch in het programma zit. Hij was niet voor niets een van de interessantste sprekers op Tesla World. Gezien de NDA rond het beta programma mag hij op dit forum niets kwijt over dit onderwerp. Wilde me ook opgeven als beta tester maar dan zou ik hier mijn mond moeten houden en ik ben niet zo zeker of ik dat wel wil. :rolleyes: