TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker and becoming a Supporting Member. For more info: Support TMC

Firmware 7.0 - Belgium / Netherlands

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by ebullio, Sep 18, 2015.

1. mvereecken

mvereecken Member

2. widodh

widodh Model S 85 and 100D

Zeker leuk! Mijn 'classic' Model S zal het nooit krijgen, daar lig ik ook niet echt wakker van, maar vooral de TACC mis ik. Gewoon dat extra stukje veiligheid tegen kop-staart botsingen. Ook ik moet soms met mijn ogen knipperen.

Ik ben verder gewoon erg benieuwd naar de UI changes.

3. S-19910

S-19910 Driving Model-S #19910

hopelijk kunnen we -vroeg of laat- gewoon een skin kiezen.

4. gelden

gelden Well-Known Member

Ik zie in de reportages van 1vandaag en terzake dat Maarten Steinbuch inmiddels ook met V7 rond rijdt (je ziet de afbeelding van de auto onder de snelheidsaanduiding).
    v7-maarten.PNG
    Die versie is toch al best breed uitgerold (als beta). Een groot deel van de forum members die ik de laatste tijd heb gesproken heeft hem al. Zowel in classics als in de nieuwe generatie.
    Over de GUI change (zo'n beetje het enige dat we in de classic gaan meekrijgen, naast iets betere performance) ben ik wel positief. Ziet er een stuk moderner uit.

Toch benieuwd hoe Tesla die Beta groep kiest. Ik wil er ook wel in...

5. Namervio

Namervio Member

Toch benieuwd hoe Tesla die Beta groep kiest. Ik wil er ook wel in...[/QUOTE]

Scherp gezien. Ik stel graag al mijn kilometers ter beschikking als beta-test voer voor Tesla..:biggrin: Ook geen idee wat ze als maatstaf aanleggen bij het selecteren van de groep. Hoop voor nu maar dat het event vanavond enige (positieve) invloed heeft op het moment van uitrol. (Al begreep ik dat het nog wel een maandje kan duren voor de boel public gaat - en dan weet je nog niet wanneer je echt aan de beurt bent. Wachten...wachten...)

6. robertvg

robertvg Extremely Well-Known Member

Jammer als die power gauge er uit gaat, het is juist heel interessant om ook aan anderen te laten zien hoeveel stroom je terug wint tijdens het remmen.

7. gelden

gelden Well-Known Member

De classics houden die power gauge gelukkig wel.

8. robertvg

Wat is in dit opzicht een 'classic', zonder autopilot ?
    Het schijnt dat in mijn 'oude' 60er (met AP overigens) met de nieuwe update de regen nog wat efficienter wordt.
    Fijn dat ze ook nog aan mij denken :smile:

9. gelden

gelden Well-Known Member

Inderdaad, de auto's zonder auto pilot sensoren. Voor auto-steer is meer ruimte nodig op het centrale deel van het dashboard, en dat gaat ten koste van de power gauge.

10. justroll

justroll Member

was me gisteren ook al opgevallen .. random keuze? :p

11. robertvg

Volgens mij is dit gewoon de oude UI hoor. Je ziet even later ook zijn 17" display en die ziet er ook nog uit zoals mijn 6.2 scherm.

12. gelden

gelden Well-Known Member

Alleen die iconen zijn veranderd. Zijn lastig te zien in de uitzending, maar lijken me anders te zijn.
    Zie jij ook je auto in beeld bij je snelheidsaanduiding? Volgens mij is dat het kenmerk van v7.

13. JoeNe

JoeNe EU P 1662

Volgens mij ook

14. Nowyony

Nowyony Ton Segboer

Nee hoor, gewoon deelnemer aan het Beta programma. Toen ik mijn auto had opgehaald kreeg ik een mailtje van Tesla of ik hieraan deel wilde nemen. En dat wilde ik wel :)

15. Namervio

Namervio Member

en hoe bevalt lane-keeping...:biggrin:?

16. justroll

justroll Member

nu breekt mijn klomp; hebben ze me nooit gevraagd, zelfs niet na die dozen cava :p
    233623698_3-cava-cabre-sabate.jpg

17. robertvg

Met al die cava heb je zeker lane keeping nodig !

18. skreet

skreet Member

In Belgie heeft de FOD mobiliteit daar blijkbaar een duidelijke uitspraak over gedaan, die ik in meerdere kranten heb terug gevonden. De wet (gebaseerd op het verdrag van Wenen) schrijft voor dat je blijkbaar ten allen tijde controle over je voertuig moet kunnen nemen, de FOD mobiliteit geeft duidelijk aan dat hun interpretatie is dat je dus niet verplicht bent om je stuur vast te houden maar wel in staat moet zijn om het op ieder moment wel vast te pakken. Je mag dus netjes met je armen over elkaar achter het stuur zitten maar je zal wel op de bestuurdersstoel moeten zitten.

Belgie telt binnenkort eerste 300 zelfrijdende auto's | De Tijd

19. robertvg

Je hebt gelijk, het moet idd v7 zijn.
    In dit geval zal deze beta tester ook wel bewust zijn gekozen omdat hij het e.e.a. van autotechniek en zelfrijdende voertuigen afweet. :smile:

20. jpet

jpet Jan P.

Ik had ook gezien dat er iets vreemd was aan zijn UI. Lijkt me ook helemaal logisch dat Maarten Steinbuch in het programma zit. Hij was niet voor niets een van de interessantste sprekers op Tesla World. Gezien de NDA rond het beta programma mag hij op dit forum niets kwijt over dit onderwerp. Wilde me ook opgeven als beta tester maar dan zou ik hier mijn mond moeten houden en ik ben niet zo zeker of ik dat wel wil. :rolleyes:

Share This Page

• About Us

Formed in 2006, Tesla Motors Club (TMC) was the first independent online Tesla community. Today it remains the largest and most dynamic community of Tesla enthusiasts. Learn more.
  • Do you value your experience at TMC? Consider becoming a Supporting Member of Tesla Motors Club. As a thank you for your contribution, you'll get nearly no ads in the Community and Groups sections. Additional perks are available depending on the level of contribution. Please visit the Account Upgrades page for more details.

SUPPORT TMC