Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Firmware 7.1

This site may earn commission on affiliate links.
Toch niet,
het is de tesla die dit doet. ik heb het ook vorig jaar 1 keer gehad.
"home" en of "work" moeten in de favorieten staan, en hij moet het patroon erkennen en er moet een andere weg zijn die op dat moment minder tijd in beslag neemt.
Zonder de navigatie aan, kwam er een melding op het scherm dat er een kortere weg was naar huis.

Hoeft niet eens een andere weg te kennen.. zelfs zonder home en work ingesteld -- software herkent rij-patroon en reageert op real-time traffic in relatie tot je verwachte bestemming - ook al heb je geen bestemming opgegeven (waarom zou je dat ook verplicht zijn dat te doen..). ..
Volgens mij zit er ook een link met de agenda ingebakken.. pre-conditioning aanzetten.. deze winter beek de auto automatisch voorverwarmd te zijn toen ik om 12:00 naar andere locatie ging...
 
  • Like
Reactions: CO2CLEAN
Heeft er iemand sinds 2.17.37 ook problemen met de Bluetooth verbindingen?
Ik heb al geruime tijd dat de Model S af en toe geen contact maakt met de telefoon (Iphone 5S) via de Bluetooth. Ook bij eerdere versies dan 2.17.37.
Recentelijk maar eens navraag gedaan bij Tesla.
De tip die ik kreeg was om de toestellen via de Bluetooth te "ontkoppelen", de telefoon uit en weer aan te zetten, de Tesla een reset te geven via de beide scrollknoppen op het stuurwiel en dan weer contact via Bluetooth te maken.
Beide apparaten kunnen dan "schoon" en zonder eventuele bytes van eerdere verbindingen met elkaar via Bluetooth contact maken. Dat zou het probleem moeten oplossen.
 
  • Informative
Reactions: simonsmidt
Sinds de laatste update is de verbindingstijd tussen mijn iPhone en de auto nog maar enkele seconden. Voorheen duurde dit wel eens enkele minuten. 'Always connected' staat op off. Bijzonder comfortabel. Is dit ook jullie ervaring?
 
Toch niet,
het is de tesla die dit doet. ik heb het ook vorig jaar 1 keer gehad.
"home" en of "work" moeten in de favorieten staan, en hij moet het patroon erkennen en er moet een andere weg zijn die op dat moment minder tijd in beslag neemt.
Zonder de navigatie aan, kwam er een melding op het scherm dat er een kortere weg was naar huis.


Uiteraard wordt (de) Tesla wel slimmer, maar toch gek dat ik de melding enkele keren gekregen heb op een item in de agenda (geen home en/of work) waar de Tesla nog niet veel geweest is (deze melding krijg ik eveneens - in een andere vorm- ook op mijn iPhone) én eveneens van iemand vernomen dat zij de melding ook op de iPad krijgt (niet in het bezit van een Tesla), maar in dit laatste geval wel gelinkt aan een thuislocatie.
 
Vandaar dus

Schermafbeelding 2016-05-10 om 20.03.21.png
 
Hier wordt gesproken over "auto-summon".
"Auto-park" en "summon" zijn hier al voorbij gekomen, maar "auto-summon" had ik nog niet gezien. Is die in NL/BE wel ook al beschikbaar?

Klopt, is een instelling die je eenmaal moet instellen. Je hebt dan de keuze tussen vooruit of achteruit. Telkens als je summon activeert terwijl je uitstapt krijg je overigens de keuze om te wisselen tussen vooruit en achteruit.