Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Firmware 7.1

This site may earn commission on affiliate links.
Moet je wel langer wachten dan wanneet dit ditect gebeurt na 2 dakklikjes, vooral als je haast hebt kan dit nog al eens een stoor-factor worden...

Als je nét je achterklep de opdracht hebt gegeven om te openen móet je inderdaad wachten met het loskoppelen. Zodra je de trunk-knop indrukt stopt het openen van de achterklep onmiddellijk (tenminste bij mij bij v7.0) :frown:

- - - Updated - - -

Ziehier de definitie van het begrip "luxeprobleem".

Luxe auto geeft luxe problemen :tongue:
 
Dat is altijd zo geweest (zelfs al in V5).... Op het moment dat je 100% hebt geladen, gaat het Battery management aan de slag, om je pack te balanceren. Dat kan zo maar een uur duren. Ze ziet dan geen kilometers er meer bijkomen, maar wel nog een paar Ampere stroom er doorheen lopen.
Hmmm... is niet mijn eerste reisj en ik zie echt wel verschil met de voorgaande keren dat ik een range charge deed.

Verder mag ik nu ook ineens een verschil zien tussen verbruik laatste rit (242 Wh/km) en since last charge (225), zelfde afstand (138,8 km dus geen afrondingsverschilletje). Bij 132 km zat er een verschil tussen de afstanden van beide metingen van 1,6 km.
Voor anderen oude problemen, voor mij nu nieuw. Niet verholpen i.e.g..
 
Voor zover ik weet gaan kaartupdates los van de software update. Maar er zitten wel een paar verbeteringen in de navi, vooral op het gebied van de trip planner. Zo probeert hij niet meer dan die 5 minuten supercharge stops te doen en probeert hij veel meer superchargers te pakken die op de route liggen. Dat waren wel de 2 grootste ergernissen met de trip planner volgens mij.
Heb de update er op staan. De tripplanner werkt een stuk beter. Vertrek vrijdag naar Oostenrijk en hij pakt precies de stops die ik zelf ook zou doen. Heb al zin in de trip. Net ook Spotify getest en ook dat werkt perfect, ook met mijn eigen premium account.:smile:
 
Ik heb nog nooit een melding op mijn smartphone gekregen van de Tesla app.
Terwijl alles aangevinkt staat in de notifications van de app.
ligt dit aan de telefoon? (samsung)
Dus moet ik nu regelmatig naar de garage lopen om te gaan kijken of de update er al is.:wink:
 
Net 7.1 aan een eerste test onderworpen. Spotify is geweldig. Voice control lijkt beter geworden te zijn. In ieder geval kon ik met voice control heel makkelijk nummers en albums laten selecteren. Waar ik benieuwd naar ben is welke bitrate spotify in de Tesla heeft.

Autopilot is echt sterk verbeterd. Bochten gaan veel soepeler en de auto blijft veel rustiger in het midden van de baan. Heerlijk om meteen de juiste snelheid aan te kunnen zetten als je een weg op rijdt. De restrictie heb ik niets van gemerkt. 95 km/u op een 80 km/u weg was gewoon mogelijk op autopilot. Ook een bocht meegemaakt waar de snelheid automatisch verminderd werd om de bocht comfortabel te kunnen nemen.

Achteruit inparkeren werkt goed. Niet erg snel, althans niet bij mij voor de deur. Hij had eerst niet door dat er een gemeen stenen randje loopt. Voet klaar op de rem natuurlijk, maar de auto was mij voor. Hij gaat dan keurig weer vooruit om hem vervolgens exact neer te zetten waar ik hem zelf ook altijd zet. De P werd trouwens ook zichtbaar op een plek waar absoluut geen parkeerplaats is. Wel een brede sloot.....

Wel merk ik ineens dat het laadklepje nu niet meer open te maken is vanaf de middenconsole. Reageert gelukkig nog wel op de fob. Morgen eens een harde reset, misschien helpt dat.

Dat parkeervak parkeren is leuk, vooral in een krappe plek. Om een of andere reden kreeg ik met de camera de auto nooit recht :redface:... Jammer dat het (tot nu toe) alleen werkt als er 1 vak vrij is (zoals bij het fileparkeren). Meer ruimte: zoek 't zelf maar uit... Jammer dat het bij mij thuis dan niet werkt (heb wel 'vakken', maar kan er niet voorbij rijden én er staat altijd maar 1 andere auto.
Blijft behelpen zo'n Tesla :tongue:

- - - Updated - - -

Je krijgt dus ook nog fitness bij je Tesla Xfrank... :love:
 
Heb de update er op staan. De tripplanner werkt een stuk beter. Vertrek vrijdag naar Oostenrijk en hij pakt precies de stops die ik zelf ook zou doen. Heb al zin in de trip. Net ook Spotify getest en ook dat werkt perfect, ook met mijn eigen premium account.:smile:

Ik ga pas eind februari naar Oostenrijk, maar heb ook de trip alvast bekeken. En de stops zijn na de installatie van 7.1 gistermiddag inderdaad heel anders dan toen ik hem vorige week inplande. Geen rare stops van 5 minuten of 50 minuten meer, maar allemaal van 20 of 30 minuten.

Ik ben trouwens - maar dat is een heel ander verhaal - wel wat bevreesd voor overbevolkte Superchargers, want ik vertrek voor het eerst aan het begin van de voorjaarsvakantie. Ik vrees dat ik regelmatig zal moeten wachten bij overvolle Superchargers en dat bovendien de laadsnelheden niet hoog zullen zijn door gedeelde chargers.

- - - Updated - - -

Wat ook nieuw is: het unlocken van je laadkabel. Voordat iedereen gaat zoeken:
Ging dat in het verleden via: naar de auto lopen en zorgen dat de deurgrepen gepresenteerd worden of de achterklep geopend wordt en dan twee keer snel op het dak van de keyfob drukken,
gaat dat nu (na deurgrepen presenteren of achterklep open) door: de achterklep op de keyfob twee seconden ingedrukt te houden (zelfde als laadklepje openen).

Dat longclick om de laadklep te openen deed ik al maandenlang! Daar was update 7.1 niet voor nodig. Het was wel de eerste keer dat ik het zag staan in de release notes. Ik had het zelf al een tijd geleden gehoord van iemand bij Tesla.
 
...Ik vrees dat ik regelmatig zal moeten wachten bij overvolle Superchargers en dat bovendien de laadsnelheden niet hoog zullen zijn door gedeelde chargers.

Men lijdt het meest door het lijden dat men vreest.
Ik ben in de kerstvakantie geweest, heel Duitsland vol maar echt alle rust bij de Superchargers. En bij het tankstation op onderstaande foto was de rij zó lang dat ik met mijn Tesla sneller weg was dan een ICE. En misschien doet 7.1 ook wel wat aan spreiding georganiseerd door het moederschip. Of komt dat nog?
DSC_2217.JPG
 
Hier alles volgens het boekje verlopen. Gisteren app melding van mislukte update. (Was even naar de Jumbo heen en weer.) Wisselen van Wifi naar 3G ging wss fout. Vandaag melding van installatie beschikbaar; meteen gestart. 40 minuten later melding van gereed.
Paar resets voor de zekerheid. Alles uitgeprobeerd incl Spotify. Nu in Drenthe, na een ritje à 181 Wh/km. 55 km met 103 km/h in de druilerige regen. Niet slecht, nog nooit zo zuinig gereden bij 10 Gr. Celsius.
 
Waar we natuurlijk allemaal op zitten te hopen is dat we kunnen zien hoeveel plekken er bezet zijn!

Er zullen redenen zijn waarom ze die data niet willen verspreiden, want die data is er al lang (zie het statusscherm bij sommige SeCs/SuCs). Al zouden ze de data die ze nu op de schermen tonen beschikbaar maken via het interne VPN netwerk van Tesla naar de auto's; dát zou al geweldig zijn en een enorme quick win. Maar zoals gezegd; ze zullen redenen hebben om die data niet beschikbaar te stellen :-(