Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Firmware 7.1

This site may earn commission on affiliate links.
Bij mij stond de update vanochtend klaar. Ben blij met spotify. Verder heb ik de release notes nog niet bekeken, maar volgens mij is het voor een Classic niet veel bijzonders, toch?

Wel bijzonder dat 'summon' trouwens. Als Musk beweert dat het over twee jaar mogelijk is om je auto op commando van NY naar LA te laren rijden, dan betekent dat overigens ook dat hij tegen die tijd SuC's moet hebben die de kabel zelf in de auto pluggen.

Op nu.nl staat trouwens ook een bericht over de nieuwe firmware, met in het artikeltje nota bene een link naar het TMC forum voor de release notes van 7.1
 
Wat is de kwaliteit/bit-rate van spotify eigelijk? Vergelijkbaar met Flac?


Geen idee.
Je kunt natuurlijk een nummer afspelen op Spotify in de S. En het daarna vergelijken met de Spotify-app op je smartphone.
Dat kan in twee kwaliteiten. Streaming of gedownload. Bijvoorbeeld streaming op Automatisch en Gedownload op Extreem.
Zelf hoor ik alleen bij dat laatste verschil (in een classic met audiopack).

FF
 
Geen idee.
Je kunt natuurlijk een nummer afspelen op Spotify in de S. En het daarna vergelijken met de Spotify-app op je smartphone.
Dat kan in twee kwaliteiten. Streaming of gedownload. Bijvoorbeeld streaming op Automatisch en Gedownload op Extreem.
Zelf hoor ik alleen bij dat laatste verschil (in een classic met audiopack).

FF

Thx Frank,

Iemand nog een idee om exact te bepalen wat de kwaliteit van Spotify in de S is?
 
Ik kreeg geen melding dattie klaarstond, maar na het starten dattie klaar was. Niet eerder gezien.

Vandaag de batterij van plm 98 pct naar 0 gereden. De indicator voor SoC bij aankomst gaf bij aanvang van de terugreis eerst 7pct aan. Tevens adviessnelheid. Toen ik daar niet naar luisterde, verdween het percentage en bleef alleen een uitroepteken staan. Dat Is niet fijn, want dan weet je niet of je op schema ligt voor leegrijden. Hele weg plm 20 km/u boven adviessnelheid gereden, en met +2 range thuisgekomen.

Off-T: 278 km op gemiddeld 130 km/u bij 10C, weinig wind en meest droog wegdek. P85. Typical range zou 374 moeten zijn, maar zoals ik eerder schreef kon ik niet echt tot 100 laden zonder uitzonderlijk lang te wachten.
 
Last edited:
Er staat niet bij dat het met dezelfde AP hardware is. Hint, hint... :wink:

Het staat ook al op de site:

During this Beta stage of Summon, we would like customers to become familiar with it on private property. Eventually, your Tesla will be able to drive anywhere across the country to meet you, charging itself along the way. It will synch with your calendar to know exactly when to arrive.
 
Ik zie de toegevoegde waarde er niet van. Teveel variabelen en dus een bepaalde onnauwkeurigheid die alleen maar tot irritaties zal leiden.

Maar toch, er zijn drukke Superchargers (zoals Urmond) en minder drukke. Voor wie naar een ander land rijdt en niet bekend is met de populariteit van de Superchargers daar, is het toch wel handig te zien dat er bij de Supercharger op de ene route 7 auto's staan te laden en er bij de Supercharger op een alternatieve route slechts 1 staat. Natuurlijk zegt dat niet alles, want het kan veranderen op weg daar naartoe. Geen garanties dus. Maar het geeft in elk geval een indicatie.
 
Ik vind het allemaal prima. Heel zinvol om vanuit Nieuwegein mijn auto uit Oosterhout te laten komen. Ik vergeet m inderdaad regelmatig. Het welbekende 'dude where's my car' moment. Wie kent het niet? Jammer dat de navigatie zo slecht is, dat de afrit vanaf de A2 niet te vinden is. Los dat eerst op, en ga dan aan de slag met dit soort flauwekul.

Zo. Dat ben ik kwijt. Gelukkig hebben we Spotify nog.
 
Het is duidelijk dat dit niet met de huidige versie 3 van Mobileye kan. Mobileye 4 of 3 tegelijk werkende versies nr. 3 zullen in principe volledig autonoom rijden mogelijk moeten gaan maken.

Inderdaad, en de "2 years" van Elon valt "toevallig" samen met de agenda die de CTO van Mobileye vorige week heeft laten vallen op CES. :rolleyes:
Ik denk dat het echter naar wetgeving nog niet zo vanzelfsprekend is om binnen een jaar of 2 een wagen zonder inzittenden te laten rijden van NY naar LA.
 
Ik vind het allemaal prima. Heel zinvol om vanuit Nieuwegein mijn auto uit Oosterhout te laten komen. Ik vergeet m inderdaad regelmatig. Het welbekende 'dude where's my car' moment. Wie kent het niet? Jammer dat de navigatie zo slecht is, dat de afrit vanaf de A2 niet te vinden is. Los dat eerst op, en ga dan aan de slag met dit soort flauwekul.

Zo. Dat ben ik kwijt. Gelukkig hebben we Spotify nog.

Wat wel nuttig is, is dat dit concept bruikbaar is om je wagen zelf een parkeerplaats te laten zoeken wanneer jij ergens op een afspraak bent aangekomen. Hij zou, terwijl je aan het werk bent, ook "ergens" kunnen gaan laden bvb.