Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Firmware 7.1

This site may earn commission on affiliate links.
We zitten ook al erg lang op versie 7.1, het begint bijna saai te worden :D

Maar ben erg benieuwd wat die verbeteringen zijn. Wel knap dat ze puur met het verwerken van informatie en dus met de huidige hardware nog grote verbeteringen voor elkaar krijgen. Je zou verwachten dat je op een bepaald punt ook tegen beperkingen van de processoren aanloopt.
 
Vergeet niet dat de hardware van de central information display meer dan vijf jaar geleden al geen state-of-the-art meer was. Ter vergelijking; is het uberhaupt mogelijk om W10 the draaien op een laptop uit 2011? Ik betwijfel dat.
 
  • Informative
Reactions: ebullio
Windows 10 IOT draait wel op raspberry pi. Maar om dit in de Tesla te installeren :rolleyes:

Was ook een vraag in Genval: onafhankelijk apps installeren op het centrale scherm.
Laten ze ( nog ) niet toe omwille van de mogelijke inbreng van virussen en bugs ( trojans ) in het OS van Tesla zodat er geen gevaar is tot crashen van de software en/of besmetting van de besturingssystemen en gevaar voor hacks.
Ergens te begrijpen natuurlijk… .
 
  • Like
Reactions: simonsmidt
Heb niet eens releasenotes bij deze update gehad :) ('only minor fixes').

Ik merkte dat het automatisch op slot gaan van de portieren (en blijven) weer terug gewijzigd in: op slot gaan bij wegrijden en bij stilstaan (in Drive) aanraken deurgrepen weer open kunnen doen.

Dit was na de laatste update en voor de fix niet mogelijk; Althans alleen door in N te zetten of op lock open te drukken….
 
Ik merkte dat het automatisch op slot gaan van de portieren (en blijven) weer terug gewijzigd in: op slot gaan bij wegrijden en bij stilstaan (in Drive) aanraken deurgrepen weer open kunnen doen.

Dit was na de laatste update en voor de fix niet mogelijk; Althans alleen door in N te zetten of op lock open te drukken….

Ah? Ga ik even testen. Als dit zo is zou dit toch gemeld moeten worden!! Kwestie van op 'onveilige' plaatsen aan bv de lichten te weten dat niet zomaar om het even wie de deuren kan openmaken… :eek:
 
@ultima je kunt op ev-fw.com kijken (en je account koppelen :)) dan zie je ook wat de laatste versie kan zijn. Ik zit net op 34.115 vanaf 34.100 (na het calibreren van het laadklepje). Overigens niets schokkends hoor. Als je echt wilt weten wat er aangepast is kun je het beste af en toe naar de posts van @Ingineer zoeken in het US-topic over 7.1

En zoals Hans al aangeeft, je krijgt een notificatie op je telefoon en een gele stopwatch naast het Tesla-logo in je middenconsole.
 
Vanmorgen stond er een update klaar. Had heel even de hoop dat v8 nog voor woensdag zou worden uitgerold en ik de primeur mocht hebben, maar helaas. Ik denk dat het wel eens de laatste 7.1 zou kunnen zijn (2.36.31). Uiteraard niks nieuws, en alleen minor fixes and improvements.
 
Ik zit ook net op 2.36.31

Vreemde is dat toen de wagen bij de SeC stond ik 2x melding kreeg via de app van update available, maar zag dat er geen update was uitgevoerd.
Pas nadat ik de wagen terug had kreeg ik 's avonds melding van update beschikbaar. (alarmklokje was daarvoor niet zichtbaar)

Bij Tesla zeiden ze dat de 8.0 update +- 2u zou duren voor installatie.
 
"Het beveiligingsbedrijf meldt dat Tesla de kwetsbaarheden binnen tien dagen na zijn melding heeft opgelost en een ota-update heeft uitgebracht. In een reactie aan The Verge laat Tesla weten dat het zou gaan om een aanval met een geringe impact, omdat de auto verbonden moet zijn met een kwaadaardig wifi-netwerk en dat de browser gebruikt moet worden. Desalniettemin zou het bedrijf snel gereageerd hebben en zou het van plan zijn de onderzoekers te belonen voor hun inzet."

Kudos voor Tesla.
 
image.jpeg
Nare vastloper gister, scherm achter het stuur bleef zwart.
Reset gedaan, ging prima alleen kwam het scherm met witte randen terug (zie foto)
Trok in een half uurtje geleidelijk weg.
Eerder gezien?