Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Foto's/plaatjes (anything Tesla related)

This site may earn commission on affiliate links.
Zo kan het ook
een verkeerdekanter kan ook achteruit inparkeren en dan het snoertje van de verkeerde zuil inpikken. Heb je weer gedoe
Zo kan het inderdaad ook nog...
Screenshot 2024-06-05 at 19.26.41.png
 
2 auto’s die 8 stalls in beslag nemen. Ik mag hopen dat het niet al te druk was……

Denk zelfs 10 stalls. 😅 Maarja.. hoe moeten ze het dan beter doen? Caravan volledig afkoppelen, dan gaan laden en dan weer terug aankoppelen? Dan ben je misschien dubbel zo lang bezig voor een laadstop. Zo lang er geen speciale plekken voor zijn zou ik er zelf wel begrip voor hebben als mensen op deze manier even snel doen laden. De Model 3 met aanhangwagen had wel wat sneller kunnen afkoppelen en dan maar 1 laadplek pakken maarja.. ook hierbij snap ik het op zich wel. Op dit soort laadplekken is het gewoon beetje vervelend als je iets erachter hebt hangen.
 
2 auto’s die 8 stalls in beslag nemen. Ik mag hopen dat het niet al te druk was……
Zo te zien maar 3 van de 12 stalls bezet, dus niet echt heel druk. ;)

Maarja.. hoe moeten ze het dan beter doen? Caravan volledig afkoppelen, dan gaan laden en dan weer terug aankoppelen.
Zolang ze bij de auto blijven zodat ze ruimte kunnen maken als het nodig is, zie ik er geen probleem in. Het schijnt dat af- en aankoppelen nog best wel een hoop gedoe is. Snap wel dat je dat niet doet als het even kan.

Nee, het ziet er niet mooi uit, maar het is pas een probleem als ze het zo achterlaten zonder zich om de rest te bekommeren.
 
  • Like
Reactions: Firehuntah
Bizar dat ik helemaal niet dacht aan vooruit inparkeren. Ik doe dat nooit en al helemaal niet bij het laden. :confused:

Misschien ben ik hier wel de prutser... :D

(Aan de andere kant: een verkeerdekanter kan ook achteruit inparkeren en dan het snoertje van de verkeerde zuil inpikken. Heb je weer gedoe)
Pas op met achteruit inparkeren en Sentry mode.
De nummerplaat van wie naast jou aankomt of vertrekt is nooit in beeld. Mocht die schade veroorzaken, dan kan je hem niet identificeren.
 
Denk zelfs 10 stalls. 😅 Maarja.. hoe moeten ze het dan beter doen? Caravan volledig afkoppelen, dan gaan laden en dan weer terug aankoppelen? Dan ben je misschien dubbel zo lang bezig voor een laadstop. Zo lang er geen speciale plekken voor zijn zou ik er zelf wel begrip voor hebben als mensen op deze manier even snel doen laden. De Model 3 met aanhangwagen had wel wat sneller kunnen afkoppelen en dan maar 1 laadplek pakken maarja.. ook hierbij snap ik het op zich wel. Op dit soort laadplekken is het gewoon beetje vervelend als je iets erachter hebt hangen.
Zo te zien is het hier niet druk, dus op zich geen probleem. Maar als het drukker is dan kost afkoppelen inderdaad tijd maar als er 8 auto’s staan te wachten dan is de totale wachttijd nog groter.
 
  • Like
Reactions: Firehuntah
Je hebt water aan de zee toegevoegd?
Nee, ik heb een dashcam met hoge resolutie, een wijder blikveld, logging van snelheid, tijd, lokatie en geluid toegevoegd. Zeg maar alles wat er mist aan de Tesla dashcam.

Ik ben heel blij met de rondom-blik van m'n Tesla hoor. Begrijp me niet verkeerd. Maar een echte dashcam doet bepaalde dingen toch beter.
 
Nee, ik heb een dashcam met hoge resolutie, een wijder blikveld, logging van snelheid, tijd, lokatie en geluid toegevoegd. Zeg maar alles wat er mist aan de Tesla dashcam.

Ik ben heel blij met de rondom-blik van m'n Tesla hoor. Begrijp me niet verkeerd. Maar een echte dashcam doet bepaalde dingen toch beter.
Het doel van de Tesla camera’s is inderdaad anders dan het doel van een dashcam……
 
  • Like
Reactions: PriOkkie and Phil V
Dat moet inderdaad lukken om de nrplaat van jouw buren op de parking te detecteren.
Deze was in ieder geval goed leesbaar. Deze hoogbejaarde dame beweerde eerst dat ze niks gemerkt had en daarna dat ze uitgestapt was en geen schade had gezien.

Pas na het zien van dit filmpje ging ze het "netjes" regelen met de verzekering. Niet dat er een excuus vanaf kon of zo. Eigenlijk ben ik nog te beleefd om haar te blurren. Dat doorrijden zonder briefje en daarna tot twee keer toe (via haar dochter) keihard liegen, laat me nog steeds twijfelen. Haar uitdrukking toen ze m'n auto raakte, was toch wel goud...

 
Last edited:
Deze was in ieder geval goed leesbaar. Deze hoogbejaarde dame beweerde eerst dat ze niks gemerkt had en daarna dat ze uitgestapt was en geen schade had gezien.

Pas na het zien van dit filmpje ging ze het "netjes" regelen met de verzekering. Niet dat er een excuus vanaf kon of zo. Eigenlijk ben ik nog te beleefd om haar te blurren. Dat doorrijden zonder briefje en daarna tot twee keer toe (via haar dochter) keihard liegen, laat me nog steeds twijfelen. Haar uitdrukking toen ze m'n auto raakte, was toch wel goud...

Is dit met Sentry Mode of jouw ogen dashcam?
 
Is dit met Sentry Mode of jouw ogen dashcam?
Dit was nog met mijn Ioniq waar ik de 2-kanaals VioFo A129 Duo Pro had ingebouwd. Dit was daarvan de achtercamera. In mijn Tesla vond ik een achtercamera wat overkill en heb ik alleen voorin de veel simpelere en compactere WM-1 opgehangen.

Ik wil nog wel een keer zo'n Rapberry Zero in mijn dashboardkastje leggen om continue-opnames te krijgen. Waarschijnlijk had Sentry deze actie straal gemist en terugkijken als er niks gemarkeerd is, lukt dan gewoon niet.
 
  • Informative
Reactions: Nick-m
Caravan volledig afkoppelen, dan gaan laden en dan weer terug aankoppelen?
Ja. Iig wel als er iemand aankomt om te laden en die heeft de laadplek nodig. Dan heb je nog twee stappen: in die positie de caravan (of die aanhanger, dat kan toch echt geen drama zijn) afkoppelen maar toch blijven staan, levert toch al 1 of 2 laadplekken op. En anders, afkoppelen en de auto rechtzetten.
Ja, dat zou ik als Teslarijder van hun verlangen als ik daar kom en die ongebruikte laadplekken zijn de enige waar ik nog kan laden.
En ik zou het gewoon asociaal vinden als zij die plekken dan niet vrij zouden geven. Ik wil best een beetje inschikken of ergens schuin gaan staan om hun terwille te zijn, maar als je de laatste laadplekken bezet dan verplaats je je aanhanger maar.

En een caravan afkoppelen duurt ook maar een minuut of twee.
 
En een caravan afkoppelen duurt ook maar een minuut of twee.

En... het maakt deel uit van op vakantie gaan met een caravan. Toch?
Of we draaien de vraag om, ga je je caravan loskoppelen als er maar één laadplaats meer is of toch maar wachten tot er terug 8 of 9 laadplaatsen (aaneensluitend) vrijkomen. Good luck...!

Wat je ook kan doen is thuis de oefening voorbereiden en kijken waar er laadplaatsen (Tesla of andere) zijn waar je kan laden met een aangekoppelde caravan, boottrailer, aanhanger,...
Nog even en vrachtwagens staan er voor meerdere uren te laden...
 
  • Like
Reactions: MaartenD