Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Frankrijk doorkruisen rond 21/7: wat kan ik verwachten?

This site may earn commission on affiliate links.
Hallo forumleden,

We zouden met de TGV richting Bordeaux gaan, maar met de Corona-toestanden overwegen we de auto (Model S). Om niet nodeloos 5,5u opgesloten te zitten op een trein met een mondmasker op. En om ten allen tijde te kunnen terugkeren.

Maar... hoe gaat de toestand zijn op de weg en vooral bij de laadpunten? Zaterdag 20/7 op, za 27/7 terug, dat zijn vermoedelijk heel drukke weekends. Ik ga niet de enige zijn die liever met de auto gaat dan met vliegtuig of trein. Zie kaartje voor de route naar Bordeaux.

Met 3 kinderen in de auto is het al een ganse onderneming. Indien er ook nog eens uren aanschuiven bijkomt aan laadpalen, dan toch maar een "staycation".

Auto heeft geen aanpassing CCS, indien dat wat uitmaakt.

Capture.PNG
 
Ik rijd 24 uur voor je precies dezelfde kant op. Ik verwacht minder drukte dan normaliter op de franse snelwegen in de zomer en verwacht sowieso weinig drukte bij de superchargers. Uren aanschuiven bij laadpalen was al niet eens de situatie in het 'horror' weekend dat 'alle' nederlandse Tesla's naar de Oostenrijkse sneeuw vertrokken. Je niet druk maken en van de reis al vakantie maken (voetbal mee, lekkere lunch ergens, keuvelen met ander Tesla bezitters, Netflix, en je bent er al).

Als ik mij al druk maak, dan is dat om de ring van Antwerp. ;)
 
  • Like
Reactions: Cely and TomVdP
Hallo forumleden,

We zouden met de TGV richting Bordeaux gaan, maar met de Corona-toestanden overwegen we de auto (Model S). Om niet nodeloos 5,5u opgesloten te zitten op een trein met een mondmasker op. En om ten allen tijde te kunnen terugkeren.

Maar... hoe gaat de toestand zijn op de weg en vooral bij de laadpunten? Zaterdag 20/7 op, za 27/7 terug, dat zijn vermoedelijk heel drukke weekends. Ik ga niet de enige zijn die liever met de auto gaat dan met vliegtuig of trein. Zie kaartje voor de route naar Bordeaux.

Met 3 kinderen in de auto is het al een ganse onderneming. Indien er ook nog eens uren aanschuiven bijkomt aan laadpalen, dan toch maar een "staycation".

Auto heeft geen aanpassing CCS, indien dat wat uitmaakt.

View attachment 559012
Vakantie - Frankrijk
Wellicht even hier kijken?
 
  • Like
Reactions: ScoopT
Ik rijd 24 uur voor je precies dezelfde kant op. Ik verwacht minder drukte dan normaliter op de franse snelwegen in de zomer en verwacht sowieso weinig drukte bij de superchargers. Uren aanschuiven bij laadpalen was al niet eens de situatie in het 'horror' weekend dat 'alle' nederlandse Tesla's naar de Oostenrijkse sneeuw vertrokken. Je niet druk maken en van de reis al vakantie maken (voetbal mee, lekkere lunch ergens, keuvelen met ander Tesla bezitters, Netflix, en je bent er al).

Als ik mij al druk maak, dan is dat om de ring van Antwerp. ;)
Ik ben net terug. De Ring was inderdaad weer de hel. De file begon al voor de Tijsmans tunnel.
 
Vandaag vanuit regio Antwerpen naar Noorden van Spanje gereden, door Frankrijk dus. Het viel me op dat het op de weg voorlopig nog altijd rustiger is dan anders. Muv de lader in Vienne nergens dubbel gestaan bij de SuC, soms zelfs helemaal alleen.
 
Ik kom net terug uit Zuid-Frankrijk, geen enkel probleem! Alle Fast Chargers waren bereikbaar en vaak was ik één van de weinige die aan het laden wassen. Gewoon de auto in en genieten van de mooie rit!

DF81EA3B-89FF-4F11-8049-7903E060647B.jpeg
 
Komen net terug van Frankrijk (Loire). Geen problemen gehad.
Let wel op dat SUC Rouen open is (bellen aan poort om te openen) maar je kan niet in het hotel. Daar liggen Covid-19 patienten.
Parijs vermijden is altijd een plus voor de gemoedsrust.
Wij zijn opgereden via Parijs, maar terug via Le Mans (supercharger op parking Auchamps) en Rouen.
 
  • Informative
Reactions: TomVdP and Jelger
Ik ben afgelopen zaterdag naar Normandië gereden. Prima laadstops gehad in Gent, Lille en Amiens. Die zijn alle drie gewoon bereikbaar. Overal ook erg rustig. We zijn nu op een camping met een destination charger in Le Brévedent. Wat een luxe. Elke dag een volle accu!
19B6775C-B675-4ED9-8167-C37F18C2C899.jpeg
 
  • Like
Reactions: Adm and Maarten
Jullie optimisme staat in schril contrast met de werkelijkheid op 11/7...
En men verwacht dus voor het komende weekend weer zulke toestanden.
Weet er iemand hoe het zat aan de SuCs op die piekmomenten? Want na uren aanschuiven op de baan wil ik niet nog eens uren aanschuiven om te kunnen bijladen.
Bijna 1.000 kilometer file in Frankrijk richting het zuiden en het westen

Edit: ik heb de datums in mijn eerste post en onderwerp fout, moet zaterdag 18/7 zijn...
 
Jullie optimisme staat in schril contrast met de werkelijkheid op 11/7...
En men verwacht dus voor het komende weekend weer zulke toestanden.
Weet er iemand hoe het zat aan de SuCs op die piekmomenten? Want na uren aanschuiven op de baan wil ik niet nog eens uren aanschuiven om te kunnen bijladen.
Bijna 1.000 kilometer file in Frankrijk richting het zuiden en het westen

Edit: ik heb de datums in mijn eerste post en onderwerp fout, moet zaterdag 18/7 zijn...
Zal meevallen. Meerderheid blijft thuis. Amper files vóór de Gotthard, gisteren max. 3. Voor een 11 juli is dat niks.
 
Jullie optimisme staat in schril contrast met de werkelijkheid op 11/7...
En men verwacht dus voor het komende weekend weer zulke toestanden.
Weet er iemand hoe het zat aan de SuCs op die piekmomenten? Want na uren aanschuiven op de baan wil ik niet nog eens uren aanschuiven om te kunnen bijladen.
Bijna 1.000 kilometer file in Frankrijk richting het zuiden en het westen

Edit: ik heb de datums in mijn eerste post en onderwerp fout, moet zaterdag 18/7 zijn...

En heb je zelf gisteren even voor onderzoek gedaan door in de navigatie te kijken hoe druk het was langs die routes in frankrijk?

Een klein zelf onderzoekje zal je snel leren wat de wat drukkere superchargers op jou route, zo kan je ook inschatten als je een grote drukte ziet op de snelwegen of dat invloed heeft op de superchargers.
 
ik kan je trouwens 2 dingen verzekeren dat als 'het aanschuiven is' op de snelweg;
1; het dus niet snel extreem druk zal zijn bij de superchargers, omdat het toch al langzaam gaat komen er niet vele tegelijk aan.
2; je verbruikt veel minder door het langzame rijden, je soms dus langer kan rijden en optioneel een andere route zou kunnen nemen

moet je deze datum echt weg? ik zou het zelf deze gekte en drukte echt vermijden door 2dagen eerder of 2 dagen later de weg op gaan.
 
En heb je zelf gisteren even voor onderzoek gedaan door in de navigatie te kijken hoe druk het was langs die routes in frankrijk?

Een klein zelf onderzoekje zal je snel leren wat de wat drukkere superchargers op jou route, zo kan je ook inschatten als je een grote drukte ziet op de snelwegen of dat invloed heeft op de superchargers.

Gisteren is dat niet gelukt. Kan ik zoiets nog retro-actief?

Vakantie opschuiven is geen optie, we hebben een huisje gehuurd zaterdag tot zaterdag.
 
Gisteren is dat niet gelukt. Kan ik zoiets nog retro-actief?

Vakantie opschuiven is geen optie, we hebben een huisje gehuurd zaterdag tot zaterdag.

op het moment is dat nog niet mogenlijk, tenminste niet dat ik weet, uberhaubt is de data van live ook niet beschikbaar, buiten de Tesla navigatie om (op enkele service centers staan wel wat informatieve schermen, maar dus niet online oid) Iets wat ik hoop tesla in toekomst wel gaat doen, zodat daarna de data collectief bekeken kan worden. Zelf heb ik het vermoeden dat ze dit nog niet hoog op prioriteiten lijst hebben staan, ik zou het wel erg gaaf vinden als we dat in zouden kunnen zien.
 
Gisteren was een bijzondere zaterdag. Omdat 14 juli op dinsdag valt neemt heel werkend a Frankrijk morgen al vrij om zo een lang weekend weg te kunnen. Combineer het met Corona waardoor heel veel mensen kiezen voor een vakantie in eigen land en je hebt een perfect recept voor een zwarte zaterdag. Komend weekend zal het wat rustiger zijn, Parijs loopt pas de 25e en vooral 1 augustus leeg.