Beetje fout weergegeven.
In discussie met de overheid zegt Tesla dat FSD Beta een level 2 systeem is, wat ook klopt.
Wat ze ook zeggen is dat alle L3+ ontwikkelingen validatie door de overheid zal krijgen.
Let er evenwel op dat het verschil tussen L2 en L3 erin zit dat bij L2 de bestuurder altijd verantwoordelijk is, terwijl bij L3 de auto de verantwoordelijkheid op zich neemt tijdens L3, en voldoende tijd moet laten om de bestuurder te verwittigen wanneer L3 aanvoelt dat het niet meer kan voldoen.
Als je pessimistisch kijkt, zou je dus stellen dat FSD Beta altijd L2 blijft. Bekijk je het realistisch, zie je dat Tesla de functionaliteit van het automatisch rijden al via L2 kan aanbieden aan hun klanten, voor zover de nag blijft en de auto je kan verwittigen dat je moet overnemen. Als de auto minder en minder keren je verwittigt dat je moet overnemen, en enkel nog de nag geeft maar wel probleemloos kruispunten, rotondes e.d. kan nemen, is het dan nog zo erg dat we enkel L2 krijgen, terwijl Tesla met de overheid afspraken maakt over L3+ over iets wat gewoon dezelfde codebase is?
Want tenslotte kan je op 1 codebase makkelijk een configuratiesetting aangeven waarbij L2 de nag activeert, en bij L3 de nag onder omstandigheden kan wegvallen.