Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

FSD kopen

This site may earn commission on affiliate links.
Met dank aan post #5307 van @SpeedyEddy, ook in Europa gaan de ontwikkelingen door wat betreft FSD.

Tesla’s more advanced Autopilot and Full Self-Driving features may soon find a home in Germany, with the country now allowing Level 4 autonomous driving on its roads. The law, which would allow autonomous cars and buses to operate in defined zones nationwide, was passed by the federal cabinet on Wednesday. (...)
Tesla's advanced Autopilot, FSD features to find home in Germany as gov't allows Lvl 4 autonomy

 
FSD-Beta is voorlopig alleen voor de USA. Vanaf eind volgende week. Opgeven en wachten tot de download-knop verschijnt.

In Europa voorlopig nog niet. Moet eerst toestemming komen van de toezichthouders. Gaan ze aanvragen. :)


1615304509843.png
 
Beetje fout weergegeven.

In discussie met de overheid zegt Tesla dat FSD Beta een level 2 systeem is, wat ook klopt.

Wat ze ook zeggen is dat alle L3+ ontwikkelingen validatie door de overheid zal krijgen.

Let er evenwel op dat het verschil tussen L2 en L3 erin zit dat bij L2 de bestuurder altijd verantwoordelijk is, terwijl bij L3 de auto de verantwoordelijkheid op zich neemt tijdens L3, en voldoende tijd moet laten om de bestuurder te verwittigen wanneer L3 aanvoelt dat het niet meer kan voldoen.

Als je pessimistisch kijkt, zou je dus stellen dat FSD Beta altijd L2 blijft. Bekijk je het realistisch, zie je dat Tesla de functionaliteit van het automatisch rijden al via L2 kan aanbieden aan hun klanten, voor zover de nag blijft en de auto je kan verwittigen dat je moet overnemen. Als de auto minder en minder keren je verwittigt dat je moet overnemen, en enkel nog de nag geeft maar wel probleemloos kruispunten, rotondes e.d. kan nemen, is het dan nog zo erg dat we enkel L2 krijgen, terwijl Tesla met de overheid afspraken maakt over L3+ over iets wat gewoon dezelfde codebase is?

Want tenslotte kan je op 1 codebase makkelijk een configuratiesetting aangeven waarbij L2 de nag activeert, en bij L3 de nag onder omstandigheden kan wegvallen.
 
  • Like
Reactions: Hbrink
Beetje fout weergegeven.

In discussie met de overheid zegt Tesla dat FSD Beta een level 2 systeem is, wat ook klopt.

Wat ze ook zeggen is dat alle L3+ ontwikkelingen validatie door de overheid zal krijgen.

Let er evenwel op dat het verschil tussen L2 en L3 erin zit dat bij L2 de bestuurder altijd verantwoordelijk is, terwijl bij L3 de auto de verantwoordelijkheid op zich neemt tijdens L3, en voldoende tijd moet laten om de bestuurder te verwittigen wanneer L3 aanvoelt dat het niet meer kan voldoen.

Als je pessimistisch kijkt, zou je dus stellen dat FSD Beta altijd L2 blijft. Bekijk je het realistisch, zie je dat Tesla de functionaliteit van het automatisch rijden al via L2 kan aanbieden aan hun klanten, voor zover de nag blijft en de auto je kan verwittigen dat je moet overnemen. Als de auto minder en minder keren je verwittigt dat je moet overnemen, en enkel nog de nag geeft maar wel probleemloos kruispunten, rotondes e.d. kan nemen, is het dan nog zo erg dat we enkel L2 krijgen, terwijl Tesla met de overheid afspraken maakt over L3+ over iets wat gewoon dezelfde codebase is?

Want tenslotte kan je op 1 codebase makkelijk een configuratiesetting aangeven waarbij L2 de nag activeert, en bij L3 de nag onder omstandigheden kan wegvallen.
Nice try Wooter. Laten we wachten tot Elon twittert dat Tesla aansprakelijk is voor alles wat FSD doet ook al noemen ze het nog geen L3
 
Nice try Wooter. Laten we wachten tot Elon twittert dat Tesla aansprakelijk is voor alles wat FSD doet ook al noemen ze het nog geen L3

Volgens de NHTSA kan je Tesla FSB Beta, en in mindere mate NoA, al als L3 indelen.


1615487626121.png



Level 3An automated driving system (ADS) on the vehicle can itself perform all aspects of the driving task under some circumstances. In those circumstances, the human driver must be ready to take back control at any time when the ADS requests the human driver to do so. In all other circumstances, the human driver performs the driving task.
 
Volgens de NHTSA kan je Tesla FSB Beta, en in mindere mate NoA, al als L3 indelen.


View attachment 643588


Level 3An automated driving system (ADS) on the vehicle can itself perform all aspects of the driving task under some circumstances. In those circumstances, the human driver must be ready to take back control at any time when the ADS requests the human driver to do so. In all other circumstances, the human driver performs the driving task.
Nice try Wooter. Ook bij de NHTSA wordt het pas L3 als Tesla de aansprakelijkheid accepteert voor wat FSD beta en NoA doen.
 
Het gaat volgens mij om de belofte, en die is al jarenlang simpelweg 'Full Self Driving'. Daar kun je allerlei interpretaties op loslaten, maar het is nu dus duidelijk dat FSD niet gaat worden wat het letterlijk betekent, dat geeft Tesla nu dus zelf ook aan "the final software release will be SAE Level 2." Of dat in de praktijk heel erg is, dat is een ander verhaal (lijkt me voorlopig erg wenselijk dat je nog geregeld een bevestiging moet geven om zo je aandacht bij het rijden te houden).
 
@BobbyKings:
Klopt volgens Elon. Als Beta FSD user wordt je door de camera op de spiegel in de gaten gehouden.

En als je niet oplet wordt je FSD-licentie weer afgenomen (revoke Beta):
View attachment 644060

Ik kan mij voorstellen dat het bijzonder onprettig gevoel is als je weet dat een camera je constant in de gaten houdt.
Maar je kiest zelf voor deelname aan dit programma en ondertussen is Tesla natuurlijk door 'schade en schande' wijzer geworden.
Getuige de filmpjes waar idioten rijdend op de achterbank gaan zitten of in een slaapzak op een neergeklapte achterbank gaan liggen.
En bij schade dan naar Tesla gaan wijzen. Dan wil je als Tesla maar al te graag de beelden hebben, of beter: dit soort ellende voorkomen.