Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

FSD kopen

This site may earn commission on affiliate links.
@BobbyKings:
Klopt volgens Elon. Als Beta FSD user wordt je door de camera op de spiegel in de gaten gehouden.

En als je niet oplet wordt je FSD-licentie weer afgenomen (revoke Beta):
View attachment 644060

Als je met een gewichtje aan het stuur op AP al wilt ervaren hoe de rijervaring zal zijn na FSD zeta 2031.xx kun je nu al met de Teslamirror app het scherm van je telefoon of tablet via een slimme third-party-software-met-ingebouwde-vpn-tunnel tijdens het rijden in de Tesla browser laten afspelen.
Ik heb de ios-app gekocht en vanmiddag een paar rondjes op de ring getest met waze en youtube. Perfecte waze integratie in je Tesla scherm en alle notificaties van whatsapp etc worden ook op het Tesla scherm getoond.

Geluid gaat natuurlijk niet via de browser maar wel via de bluetooth connectie van de iphone
 
5354BF17-1E3E-42E1-82A3-8236E26C76CC.png


Er is vast wel iemand hier die kan uitleggen wat Elon zegt waarom het voorlopig niet gaat lukken met FSD
 
View attachment 644370

Er is vast wel iemand hier die kan uitleggen wat Elon zegt waarom het voorlopig niet gaat lukken met FSD
Hij zegt dat je zelfrijdende auto's enkel kan oplossen met camera's, omdat ons hele wegennet gebouwd is op visuele markeringen.

Eens je een computer kan maken die op visuele input kan leren, dan heb je een zelfrijdende auto. Het voordeel tegenover een mens is dat je dan die opgedane kennis eenvoudig kan repliceren naar andere zelfrijdende auto's, zonder een traject van maandenlang oefenen.

Als je @wholemarsblog op Twitter een tijdje volgt, weet je dat
  1. Waymo erg beperkt is in capaciteiten, en vanop afstand uit de nood moet geholpen worden. Als het regent kan je zelfs geen Waymo krijgen zonder safety driver.
  2. FSD Beta, hoewel er altijd een safety driver in zit, over heel de VS al heel veel kan
 
Ik kreeg naar een e-mail dat ik (ongevraagd) 14 dagen EAP op proef krijg. Dat lijkt me wel leuk om uit te testen. Ik veronderstel dat vooral NOA interessant is, maar rijstrookwissels steeds moet bevestigen? Kort pinken is voldoende, of moet de hendel naar beneden gedrukt worden tot de wissel is uitgevoerd? Nog iets wat ik zeker zou moeten testen?
 
Ik kreeg naar een e-mail dat ik (ongevraagd) 14 dagen EAP op proef krijg. Dat lijkt me wel leuk om uit te testen. Ik veronderstel dat vooral NOA interessant is, maar rijstrookwissels steeds moet bevestigen? Kort pinken is voldoende, of moet de hendel naar beneden gedrukt worden tot de wissel is uitgevoerd? Nog iets wat ik zeker zou moeten testen?

Hendel helemaal doordrukken tot einde bij rijbaanwissel (anders wordt deze afgebroken)
En op dat moment wat druk op stuur uitoefenen (kan zowel naar links als rechts -> als auto maar voelt dat je er bent)
 
Hij heeft een M3 -> daar is "doordrukken" van de pinker noodzakelijk voor rijbaanwissel
Nee hoor. Als NOA zelf de rijbaanwissel voorstelt, dan is één knippertje (plus een mini beetje druk) voldoende.

Als je zelf wil wisselen van rijbaan (zonder dat de auto dat voorstelt), dan moet je ‘m doordrukken. Daarna wisselt ‘ie zelf van rijbaan.

Een afrit neemt ‘ie helemaal zelfstandig. Hij knippert zelf en stuurt zelf. Je hoeft dan niks te bevestigen of te doen.
 
Ik heb de gratis proefperiode ook ongevraagd gekregen. Best fijn, maar ook irritant. Ik heb de email niet gezien voordat ik ging rijden. Heel bizar als je auto niet doet wat je verwacht. Ik vroeg mij vooral af waarom het knipperlicht aan bleef als ik hem ingedrukt hield voor een rijbaanwissel (niet doorgedrukt). Niet zo'n beste customer journey.
 
Nee hoor. Als NOA zelf de rijbaanwissel voorstelt, dan is één knippertje (plus een mini beetje druk) voldoende.

Als je zelf wil wisselen van rijbaan (zonder dat de auto dat voorstelt), dan moet je ‘m doordrukken. Daarna wisselt ‘ie zelf van rijbaan.

Een afrit neemt ‘ie helemaal zelfstandig. Hij knippert zelf en stuurt zelf. Je hoeft dan niks te bevestigen of te doen.

Ik kan niet uit je account opmaken of je een M3 hebt. De reactie die ik gegeven heb heeft zoals vermeld betrekking op een M3 en is conform de meest actuele Tesla M3-handleiding én conform de instructievideo. Daarnaast lijkt het me voor een beginnende bestuurder (in proefperiode) niet verstandig om het al te ingewikkeld te maken. Een voorstel tot rijbaanwissel komt bij Tesla vaak niet op het juiste moment. De richtingaanwijzer "helemaal doordrukken in alle gevallen" is voor een proefperiode in een M3 mijns inziens het beste advies om afbrekende rijbaanwisselingen te voorkomen.

Nb: Dank voor je disagree
 
Ik kan niet uit je account opmaken of je een M3 hebt. De reactie die ik gegeven heb heeft zoals vermeld betrekking op een M3 en is conform de meest actuele Tesla M3-handleiding én conform de instructievideo. Daarnaast lijkt het me voor een beginnende bestuurder (in proefperiode) niet verstandig om het al te ingewikkeld te maken. Een voorstel tot rijbaanwissel komt bij Tesla vaak niet op het juiste moment. De richtingaanwijzer "helemaal doordrukken in alle gevallen" is voor een proefperiode in een M3 mijns inziens het beste advies om afbrekende rijbaanwisselingen te voorkomen.

Nb: Dank voor je disagree
Ik heb een Model 3, voorzien van FSD en dus NOA.

Er is een verschil tussen een advies geven en uitleggen hoe het werkt. En dat laatste is dus zoals ik schreef.
 
Ik heb de gratis proefperiode ook ongevraagd gekregen. Best fijn, maar ook irritant. Ik heb de email niet gezien voordat ik ging rijden. Heel bizar als je auto niet doet wat je verwacht. Ik vroeg mij vooral af waarom het knipperlicht aan bleef als ik hem ingedrukt hield voor een rijbaanwissel (niet doorgedrukt). Niet zo'n beste customer journey.

Vreemd, bij mij stond NOA nog niet aangevinkt ik de instellingen, moest ik actief zoeken en aanzetten.

Dankjewel voor alle tips.
 
Gisteren 400km met de FSD test gereden (M3). Inhalen is prima (als het niet te druk is, want dan komt die er niet tussen, terwijl het makkelijk kan.......stond op mad max). Nog steeds niet echt snel (zelf zit ik dan al links, nu mist die inhaalmomenten). Hij doet het ook in bochten of als je gas geeft of er dicht op zit, best knap. Soms duurt het even voordat die het witte vierkantje laat zien op de licht blauwe (inhaal)strook, maar meestal ging dat vrij snel. Was onder de indruk, gaat allemaal wel niet echt snel maar doet het heel netjes en redelijk vlot.

Afritten, paar getest en schiet niet op, je moet ruim van te voren baan wisselen en bij een afslag (A2 born) was het van rijbaan links naar rechts, over vluchtstrook en dan korte uitvoegstrook, veel te laat. Tevens hopen dat het niet te druk is (combi in- en uitvoegstrook). Doet die ook niet automatisch (alles aangezet en filmpjes beken hoe het moet), hij vraagt om confirmatie (dus handeling vereist). De navi doet dat ook: "neem volgende de afslag" en dan neem je de afslag. Kortom, compleet niet onder de indruk.

Dan, 3 baans weg (stukje door Duistland), rij op de linker strook van het 2 baans deel en de tegenmoetkomende 1 baans rijstrook (dubbele strepen ertusssen) ziet die als inhaalstrook ! Zag de weg dus als een 3 baans rijbaan. Dus als inhalen automatisch wordt, dan moet dat wel even 100% opgelost worden.

Tja en dat was het dan, geen 3800,- waard (voor mij). AP is gewoon snel inhalen en weer 2 keer tikken, eigenlijk beter. Afrit doe ik zelf wel (ook veel sneller) en navi verteld mee ook dat ik eraf moet.
Parkeren kan ik nog steeds veel beter en sneller in veel krappere plekken....... je hebt al cam's en afstandmeting dat helpt al heel veel.

Op N-wegen en stad heb ik geen verschil gemerkt.

Wel erg leuk dat ik het een keer goed kan testen maar ga het niet aanschaffen.
 
  • Like
Reactions: OttoR and Hayden