Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Gegarandeerde restwaarde

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb de procedure ook opgestart voor de X. Nadat ik me beklaagd had over de late uitbetaling hebben ze me een voorstel gedaan waarbij zij de factuur van de laatste termijn van DLL betalen. Dit was echter zo onduidelijk mbt btw en termijnen dat ik om uitleg gevraagd heb. Ze kunnen niet bellen (??) en antwoorden duurt meestal enkele dagen. Ze proberen het zeker niet makkelijk te maken. Inleveren/ophalen logistiek handig oplossen met een voorraad Y zal ook wel niet lukken.
 
Ik vind de vertraging van 2-4 weken voor uitbetaling ook onhandig, maar ik ging er vanuit dat in de krochten van Tesla dit een drama wordt om wat aan te doen, dus ik laat het er maar even bij zitten. Hier komt de Dekra op 1 september voor de keuring van mijn Model S. Benieuwd wat ze er aan vinden. Zover ik weet is er op twee kleine steenslagpitjes niets te vinden. Gisteren was de taxateur i.v.m. eventuele overname (weet nog steeds niet wat ik wil) en die vroeg wie die bumper zo dramatisch had gespoten. Die dacht dat het slecht herstelde schade was volgens mij, maar is gewoon 100% Tesla original 😂
 
  • Funny
Reactions: Hayden
Ik vind de vertraging van 2-4 weken voor uitbetaling ook onhandig, maar ik ging er vanuit dat in de krochten van Tesla dit een drama wordt om wat aan te doen, dus ik laat het er maar even bij zitten. Hier komt de Dekra op 1 september voor de keuring van mijn Model S. Benieuwd wat ze er aan vinden. Zover ik weet is er op twee kleine steenslagpitjes niets te vinden. Gisteren was de taxateur i.v.m. eventuele overname (weet nog steeds niet wat ik wil) en die vroeg wie die bumper zo dramatisch had gespoten. Die dacht dat het slecht herstelde schade was volgens mij, maar is gewoon 100% Tesla original 😂
Tesla heeft me aangeboden de laatste termijn van DLL te betalen, dan krijgen zij sneller de code en ik sneller mijn geld. Hopelijk gaat dat werken. Ze verrekenen die betaling dan met de factuur die ik ze moet sturen voor de overname van de auto.
 
  • Like
Reactions: ERvee
Hier is inmiddels alles in werking gezet en het loopt redelijk soepel. Na enige uitleg van hun kant ben ik akkoord gegaan met de herstelschade van 230 euro, zijnde de schade aan de velgen. Hier komen de kosten van de keuring nog bovenop. Ze wilden nog een rits aan paperassen, waarvan er een aantal overdreven overkwamen. Een schermprint bijvoorbeeld van je bankrekeningnummer waarbij het webadres zichtbaar was. Een gewaarmerkte kopie van het uittreksel van de KvK vond ik bij de koop van de Y ook al zo raar, levert weer extra kosten op. Een door ons opgestelde verkoopfactuur (naar het voorbeeld van Tesla opgesteld) lijkt dan weer logisch, maar de mail met documentatie moest verzonden worden vanaf het mailadres die ook bij de Lage Landen bekend was. En voor betalingen boven de 25K zal er nog een telefonische verificatie plaatsvinden waarvoor Amerika hoogstpersoonlijk een afspraak met me maakt. Waarschuwing vooraf: ik kan dan gebeld worden door een Amerikaans nummer. Erg spannend allemaal…

De auto kan op afspraak worden ingeleverd bij een Tesla-store, behalve in Amsterdam, Rotterdam of Roermond. De vestiging in mijn woonplaats Hengelo is nog niet geopend, maar na overleg kan ik daar ook terecht.

Hoop gedoe, ik heb het maar gelaten over me heen laten komen. Zal wel dat typisch Amerikaanse “liability-gezeik” zijn waarbij ze zich tegen van alles en nog wat willen indekken.

Aanstaande maandag kan ik de oude S vlakbij in Hengelo inleveren, opnieuw (na de keuring vorige week) weer schoon van binnen en buiten en ontdaan van wraps.

Zoals gezegd veel gedoe, maar ze lijken zich na een moeilijke start en de nodige onnodige formaliteiten wel aan de afspraken te houden. Zal er maar niet te veel over zeiken, want wij Hollanders kunnen er ook wat van…
 
Last edited:
Een gewaarmerkte kopie van het uittreksel van de KvK vond ik bij de koop van de Y ook al zo raar, levert weer extra kosten op.
Dit is gewoon voorgeschreven door de RDW. Digitaal gewaarmerkt en niet ouder dan 1 jaar.

Voertuig op naam van een klant zetten

1692995535989.png
 
Last edited:
  • Informative
Reactions: DuurzameHenk