Dit plaatje is toch weer even belangrijk:
Zoals je ziet is er in een "Range Charge" dus zo'n 75kWh beschikbaar met nog een 5kWh reserve. De onderste 3.9kWh kan je nooit aan spreken.
75.000 Wh / 275km = 272Wh/KM.
Ik heb eerder dit jaar, in het warmere September een rit van 3630km gedaan op een enkele charge. 110km/h aangehouden op de CC en zo vanaf Middelburg naar voorbij Assen gereden. Kwam aan met nog 20km range. Ik zat dus op iets van 195Wh/KM.
Het is echt de kou die het daarbij doet, denk aan:
- Luchtweerstand is groter
- Verwarming (hoe minimaal het verbruik ook mag zijn)
- Rolweerstand stuggere banden
- Nat wegdek
Mijn Auris Hybride haalt zijn 1:20 nu ook echt niet, bij de 120 rijd hij nu snel 1:15 waar in de zomer de 1:18 tot 1:20 te halen is.
Ik wil voor mijn zomerbanden nog eens gaan spelen met een ander type band die een zo laag mogelijk rolweerstand hebben.
Voor nu moet gewoon FastNed ook opschieten en die CHAdeMO adapter. Dan kan je altijd even snel 50kW laden, al doe je dat voor maar 5 tot 10 minuten, dan heb je er toch weer heel wat kWh bij om je rit lekker voort te zetten.
- - - Updated - - -
Dit plaatje is toch weer even belangrijk:
Zoals je ziet is er in een "Range Charge" dus zo'n 75kWh beschikbaar met nog een 5kWh reserve. De onderste 3.9kWh kan je nooit aan spreken.
75.000 Wh / 275km = 272Wh/KM.
Ik heb eerder dit jaar, in het warmere September een rit van 3630km gedaan op een enkele charge. 110km/h aangehouden op de CC en zo vanaf Middelburg naar voorbij Assen gereden. Kwam aan met nog 20km range. Ik zat dus op iets van 195Wh/KM.
Het is echt de kou die het daarbij doet, denk aan:
- Luchtweerstand is groter
- Verwarming (hoe minimaal het verbruik ook mag zijn)
- Rolweerstand stuggere banden
- Nat wegdek
Mijn Auris Hybride haalt zijn 1:20 nu ook echt niet, bij de 120 rijd hij nu snel 1:15 waar in de zomer de 1:18 tot 1:20 te halen is.
Ik wil voor mijn zomerbanden nog eens gaan spelen met een ander type band die een zo laag mogelijk rolweerstand hebben.
Voor nu moet gewoon FastNed ook opschieten en die CHAdeMO adapter. Dan kan je altijd even snel 50kW laden, al doe je dat voor maar 5 tot 10 minuten, dan heb je er toch weer heel wat kWh bij om je rit lekker voort te zetten.