Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Gemiddeld verbruik Tesla Model S

This site may earn commission on affiliate links.
Al die lagere gebruikers rijden 19"
Ikzelf 21"

Qua onderstaande kan ik me voorstellen dat dit al eens is gebeurd.

Mijn beste verbruik ligt rond de 184WH/km als ik netjes rij met een snelheid van 105 km/uur.
Nu wordt je het al verteld als je de T aanschaft dat 19 of 21" echt iets uitmaakt.


Ik zou wel eens met een aantal leden een test willen rijden bijvoorbeeld op de A2, is toch ruim en om beurten paarsgewijs 10 km te rijden en onderweg het gebruik te meten!

Kwestie van de condities qua uitvoering vastleggen zodat de juiste vergelijkingen worden gemaakt.
Denk hier ook aan de bandenspanning en merk banden.
Klopt, en mijn 19" cyclone velgen zijn ook weer een stukje zuiniger dan de standaad 19". Heeft te maken met de turbine opzet van mijn velgen.

Ik zie ook met regelmaat waardes van rond de 150Wh/km als ik op een N-weg rijdt met 80.

Overigens heb ik nu de Goodyear Eagle banden er weer onder, moet ik nog op rijden.
 
Word echt misselijk van alle boomknuffelende 'kijk mij eens zuinig zijn' eco hippie posts in dit draadje. MISSELIJK

2015-07-22.jpg


Vanaf de supercharger met ~200km/h weggereden richting Berlijn, zo lang mogelijk. Icm kaart er boven kun je vast ergens in het grafiek het moment zien waar vriendin en ik van plaats wisselden. Uitendelijk, helaas, alsnog met 50km typical aangekomen.

Na dit tripje, ben toch maar een oude(re) puber dus hele stukken 'POWERRRRRRR!!!' gereden, tot de conclusie gekomen dat heel hard rijden alleen echt zin heeft als je geen superchargers hoeft te gebruiken. Leuk, 100 vs 200 km/h, maar je staat vervolgens wel steeds 1 uur ipv 20 min te laden. Volgende keer ga ik maar ~140 rijden. Maar was marketingtechnisch heel belangrijk, al die dikke Duitsers gaan echt geen tesla kopen als de beeldvorming is dat die constant 100km/h rechts sukkelen... :biggrin:
 
Zo goede middag, kom maar binnen met je knecht.......ben ook een grootverbruiker maar enige nuance en respect naar je mede berijders?.....
Was rustig, en post zelf voor het allergrootste deel een grapje ;) Na de knecht kwam ook wat zelfspot en relativering, zit in het stukje tekst onderin. Vond het een leuke foto en wou hem delen, maar bij voorbaat en alom rondom mijn nederige excuses als ik iemand heb beledigd.

Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac?
-George Carlin
en ik werd nog steeds ingehaald, wat een maniakken!
 
Last edited:
Word echt misselijk van alle boomknuffelende 'kijk mij eens zuinig zijn' eco hippie posts in dit draadje. MISSELIJK

View attachment 88230

Vanaf de supercharger met ~200km/h weggereden richting Berlijn, zo lang mogelijk. Icm kaart er boven kun je vast ergens in het grafiek het moment zien waar vriendin en ik van plaats wisselden. Uitendelijk, helaas, alsnog met 50km typical aangekomen.

Na dit tripje, ben toch maar een oude(re) puber dus hele stukken 'POWERRRRRRR!!!' gereden, tot de conclusie gekomen dat heel hard rijden alleen echt zin heeft als je geen superchargers hoeft te gebruiken. Leuk, 100 vs 200 km/h, maar je staat vervolgens wel steeds 1 uur ipv 20 min te laden. Volgende keer ga ik maar ~140 rijden. Maar was marketingtechnisch heel belangrijk, al die dikke Duitsers gaan echt geen tesla kopen als de beeldvorming is dat die constant 100km/h rechts sukkelen... :biggrin:


Waar het mij over gaat eens uit te zoeken welke configuratie het beste is omdat ik er van uit ga dat een zuinige configuratie ook zuinig is als ik eens stevig doorrij.

Ik snap de Duitsers en sluit me aan bij je mening maar het accu pakket wordt steeds beter.

Als ik in Duitsland rij wil ik graag de keuze hebben eens rustig rijdend een aantal SuC over te slaan om dan naar het etentje te knallen, en met wat kennis helpt dat.

Ik zou echt voor een 19 of 20" kiezen want ik heb nu 21" maar als me dat 10% range kost.....,

Qua zondagen kan ik elke zondag in Augustus!
 
Als ik in Duitsland rij wil ik graag de keuze hebben eens rustig rijdend een aantal SuC over te slaan om dan naar het etentje te knallen, en met wat kennis helpt dat.

Een aantal SuC, meervoud, wordt wat moeilijk. Een enkele overslaan kan prima. Ik mikte op steeds met 0 aankomen bij de supercharger, met bijbehorend idioot rijgedrag kan ik overigens bevestigen dat die trip planner ontzettend handig en betrouwbaar is en ook dat met nul aankomen mij niet is gelukt.

Weet zeker dat Berlijn te doen is met 2 range charges ipv 4x 'normaal'. Weet ook zeker dat widodh's stelling van laatst, sneller is langzamer, ook waar is.

Maar leuk dat het was... :)

Terug naar je vraag, ik zit nu met 14k kilometers op een volgens mij hele saaie 225wh/km. Dat is gecombineerd puberaal gedrag en dagelijks in slaap vallen op de a2. s85 met standaard 19 inch velgen/banden.
 
Ik denk dat het met de beeldvorming bij de Duitsers trouwens wel meevalt. Die weten inmiddels verdraaid goed wat een Tesla kan, zeker met alle publiciteit rondom P85D en wat er nu weer komt. Het zijn juist de andere EV's die een negatief beeld van elektrisch rijden oproepen. Door range totaal ongeschikt voor de Autobahn (nog nooit een i3 gezien op de A3) en tevens ontbreken van infra langs hoofdroutes. Als je al op 800 km 8 x een half uur wilt stilstaan en dan nog rustig moet rijden. De kunst is om een elektrische auto te maken die men wil hebben zonder dat het boomknuffelen daarbij een rol speelt of een excuus is voor de aanschaf.
 
Zo is dat drdnl. Trappen met dat hok, stekkerbak of niet:cool:.

Maarrr ben ook wel benieuwd of er onderlinge verschillen in de diverse Tesla's zitten. Vooral omdat ik wil begrijpen waarom sommigen gemiddeld zuiniger rijden dan ik als ooit op een enkel ritje haal.

Dat bedoel ik 225wh/km. Ik ben al trots dat ik sinds deze zomer aan de goede kant vd 250wh/km ben beland over 48k km...
 
Ik denk dat het met de beeldvorming bij de Duitsers trouwens wel meevalt.

Moet wel toegeven, nadat ik de auto al had besteld, dat ik mij regelmatig afvroeg waarom 'jullie' zo langzaam rijden :) Elke Tesla die ik vooral toen heb gezien reed helemaal rechts honderd, op een gegeven moment is dat gewoon 'vreemd'. Ding is juist zo sexy en snel om dat boomknuffel gehalte te verminderen. Prius rijders, brr.

Was tijdens deze foto onderweg naar die grote verzameling Tesla's in Berlijn laatst.

Duitse autofabrikanten pesten en Merkel ook nog op een afstandje gezien. Gemerkt dat Duitsers de auto gaaf vinden, maar verrassend weinig kennen. Heb met heel wat mede pubers in allerlei Duitse auto's sprintjes getrokken en de auto als auto behandeld ipv 'EV'. Was mijn bijdrage aan Tesla evangelie [emoji3]

Inclusief Duitstalige Tesla sticker op de deur in hoog tempo overal langs rijden. Mensen daar konden dit plaatje wel erg waarderen. 'Das ist die zukunft' werd veel gezegd.

1 i3 gezien, denk tussen twee stadjes.
 
Je ziet vooral Tesla's op de rechtse baan omdat de andere Tesla's links even snel rijden als jij..,
[emoji3], maar anderzijds hebben we het over eind 2014 en eerder. De echte early adopters, toen het nog echt ook moest (op de lange afstand). Moet het opzoeken maar denk ook nog voor zeker 75% van NL SuCs

Belangrijkste is dat zuinig rijden kan, niet moet. Dat gaat nu wel de goede kant op.

Maart 2015 standaard S, met eerder genoemde 19 standaard banden en normale vering.
 
Last edited:
Het komt ook steeds minder voor dat Duitsers in de duitse "sportieve" Oberklasse zich laten uitdagen. Regelmatig gaat men behoedzaam even naar rechts voor ons. Waarschijnlijk weet men wel dat de kans groot is dat ze voor schut gaan op (tussen)sprintjes. Ik kan overigens uren 120 rijden en dan, als het kan, er vol in gaan. Einde Baustelle bijv. Vanaf 80 naar (bijna) top doortrekken en iedereen kleiner zien worden. Of in een forse klim op de BAB vegen. Maar dan weer tijdje wat rustiger.
 
Veel verbruik

Ik in mijn p85 sig heb een verbruik van 264 over 45000 km 21 inch
In de zomer 250 winter 270

Nu hij voor de 40 beurt weg is heb ik een leuke basis 70d heerlijke auto en super zuinig!
Weggedrag niet verandert en haal makkelijk 200.en als ik rustig rijd zelfs onder de 150 snelweg en gewoon gecombineerd!

Wat een verschil tussen oud en nieuw het gaat heel snel die techniek mooi om te zien
 
Ik in mijn p85 sig heb een verbruik van 264 over 45000 km 21 inch
In de zomer 250 winter 270
pfft, in mijn eerste post hier, laten we zeggen 50km met zeker gemiddeld 150+ en top van 210 haalde ik 325.

Kosten die velgen zoveel? Performance pack? Inderdaad interessant die verschillen.

Woon in Utrecht, als er geen andere redelijk nieuwe standaard 85 meerijdt kan ik best een stukje a2 meerijden.
 
Naast uiteraard de luchtweerstand die bij hogere snelheden fors toeneemt is het vooral het (herhaaldelijk) voluit accelereren om (weer) op je snelheid te komen dat het verbruik opjaagt. Afgelopen zaterdag op stukje zesbaans A6 een kwartiertje constant op de 180 km/uur kunnen blijven omdat de baan vrij was. Verbruik was wel hoger maar niet eens zo spectaculair.

Ik moest aan vrienden van ons in Californië denken die stinkend jaloers zijn dat wij dat zo dichtbij huis gewoon mogen.
Zoals met 200 onderlangs het Hilton knallen bij Frankfurt Airport en de Japanners met open mond voor de ramen[emoji3]

De kunst van een laag verbruik zit niet primair in de snelheid maar in het kunnen vermijden van powerpeaks door een constante snelheid aan te houden. Moet ook wel soms, morgen trip van Salzburg via Wenen naar voorbij Budapest. Twee keer rond 330 km. Ok, ik kan en ga ook even in Traun langs de nieuwe SuC maar laatste stuk moet echt in één keer.

Ik heb de pest aan laadpaaltjes zoeken.
Wordt al de vijfde keer dus zal wel lukken, zeker bij verwachte 35 C, maar daar gaat het dan om een constante snelheid. De trippredictor helpt daarbij en misschien best wel stukken met 130,