Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Gemiddeld verbruik Tesla Model S

This site may earn commission on affiliate links.
Ben serieus verbaasd over de verbruiken. Kom niet lager dan 220. Onder de Classic liggen de Primacy3 banden en mijn vrouw rijdt er hoofdzakelijk mee. Hoe doen jullie dat?
Ik rijd Middelburg naar Venlo veel, maar ik haal probleemloos 200Wh gemiddeld terwijl ik dan ook nog stukken 150 rij.

Als ik dat niet zou doen zou ik gerust op lager dan 190Wh/km zitten.

Mijn Classic 85kWh is gewoon zuinig :)
 
Ik rijd Middelburg naar Venlo veel, maar ik haal probleemloos 200Wh gemiddeld terwijl ik dan ook nog stukken 150 rij.

Als ik dat niet zou doen zou ik gerust op lager dan 190Wh/km zitten.

Mijn Classic 85kWh is gewoon zuinig :)
Tegenwoordig mag je op die route blij zijn als je een gemiddelde van 100 km/h haalt met al het vrachtverkeer. Desondanks blijf ik het knap vinden, of ik (en mijn vrouw) hebben een zware rechtervoet of de S is gewoon onzuinig. Heb trouwens niets ingesteld voor laag verbruik, zoals range mode etc.
 
Tegenwoordig mag je op die route blij zijn als je een gemiddelde van 100 km/h haalt met al het vrachtverkeer. Desondanks blijf ik het knap vinden, of ik (en mijn vrouw) hebben een zware rechtervoet of de S is gewoon onzuinig. Heb trouwens niets ingesteld voor laag verbruik, zoals range mode etc.
De A67, hou op. Wat een helse snelweg! ******* vrachtwagens.

Daarnaast, ik heb Range Mode aan en mijn banden op 3,2 bar en heb de 19" cyclone velgen.
 
Tegenwoordig mag je op die route blij zijn als je een gemiddelde van 100 km/h haalt met al het vrachtverkeer. Desondanks blijf ik het knap vinden, of ik (en mijn vrouw) hebben een zware rechtervoet of de S is gewoon onzuinig. Heb trouwens niets ingesteld voor laag verbruik, zoals range mode etc.
Ik heb ook niks ingesteld voor verbruik. Wel rij ik vrijwel altijd met de Autopilot. En zoals eerder gezegd heb ik zelden of nooit behoefte aan harder rijden dan 103 km/u. Met een beetje wind achter van Leiden naar De Woude kom ik altijd met gemiddeld 170 wH/km thuis. Heen en terug, je moet heen dan natuurlijk tegen wind, wordt dat 184 wH/km gemiddeld. Ondanks achterwielaandrijving en 21" velgen is het verbruik heel gunstig.
 
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat mijn classic zuiniger is geworden dan in het begin. Voor mijn gevoel is mijn rijgedrag hetzelfde gebleven gedurende die 4 jaar, de gemiddelde afstand naar mijn werk ook (er schijnt wel iets met een stijgende temperatuur te zijn, maar of die 0,1 graden opwarming in die 4 jaar nu invloed heeft)...ik zie mijn all-time gemiddelde verbruik ook nog steeds langzaam omlaag kruipen. Dus de nieuwere modellen zullen ongetwijfeld beter presteren op dit terrein, maar ook een classic lijkt efficiënter dan in 2013.
 
Ik heb ook niks ingesteld voor verbruik. Wel rij ik vrijwel altijd met de Autopilot. En zoals eerder gezegd heb ik zelden of nooit behoefte aan harder rijden dan 103 km/u. Met een beetje wind achter van Leiden naar De Woude kom ik altijd met gemiddeld 170 wH/km thuis. Heen en terug, je moet heen dan natuurlijk tegen wind, wordt dat 184 wH/km gemiddeld. Ondanks achterwielaandrijving en 21" velgen is het verbruik heel gunstig.
170Wh/km is prachtig!

In de randstad kan/mag je vaak niet harder dan 100km/h, maar op mijn wekelijkse rit van 210km maakt 100, 120 of 140 wel degelijk een groot verschil. Ik haal met grote regelmaat 120km/h gemiddeld. 1:45 sta ik vanaf Middelburg in Venlo. Dan moet ik wel 140 rijden grotendeels.

Die 15 of 20 min extra vind ik persoonlijk wel veel uit maken. De rit is al lang genoeg ;)

Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat mijn classic zuiniger is geworden dan in het begin. Voor mijn gevoel is mijn rijgedrag hetzelfde gebleven gedurende die 4 jaar, de gemiddelde afstand naar mijn werk ook (er schijnt wel iets met een stijgende temperatuur te zijn, maar of die 0,1 graden opwarming in die 4 jaar nu invloed heeft)...ik zie mijn all-time gemiddelde verbruik ook nog steeds langzaam omlaag kruipen. Dus de nieuwere modellen zullen ongetwijfeld beter presteren op dit terrein, maar ook een classic lijkt efficiënter dan in 2013.
Exact! Ik kan mij nog heugen dat ik vaak 260 a 270Wh/km zag bij 120km/h op de A58. Dat zie ik nu nooit meer.

Als ik echt gek ga doen kom ik op 270Wh/km, maar dan rijd ik 160km/h, maar 200Wh/km halen is niet zo lastig meer. In de winter 210 a 220Wh/k, maar niet veel gekker.b
 
Tegenwoordig mag je op die route blij zijn als je een gemiddelde van 100 km/h haalt met al het vrachtverkeer. Desondanks blijf ik het knap vinden, of ik (en mijn vrouw) hebben een zware rechtervoet of de S is gewoon onzuinig. Heb trouwens niets ingesteld voor laag verbruik, zoals range mode etc.
Veel hangt af van de route die je rijdt en dus rechtstreeks hoe het verkeer verloopt. Ik ben juist van job veranderd en ondanks het feit dat ik nu exact dezelfde stijl heb en exact even snel rij op de autosnelweg, verbruik ik nu 220Wh/km terwijl het vroeger rond de 200 lag. Maar vroeger moest ik voorbij de ring van Antwerpen, waar het veel drukker is en stond ik regelmatig in de file, voor ik op de autosnelweg kon richting Hasselt.
Nu kan ik continue aan een constante snelheid met AP2 over de E34 richting Zelzate rijden.
 
Voorburg-R'dam Centrum doe ik deze week voor minder dan 3 cent per km :)

IMG_20170823_204842.jpg


Ik geef toe, wel met wat hogere snelheid aanloopje en dan langzaam vaart minderen omhoog naar Kleinpolderplein en Prins Clausplein :rolleyes:

Afgelopen zondag agv wegafsluitingen moeten jakkeren naar Elburg en terug, het was druk dus veel 130-140 en soms 150, maar de meter kwam niet verder dan 227 over 290 km.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: CO2CLEAN
Net even in de parkeergarage gekeken. Staat toch echt 222 Wh/km op 126.000 km. Is wel aan het afnemen. Is 217 Wh/km over de afgelopen 74.000 km. Heb de tripmeter maar weer eens op 0 gezet. Zal de komende rit niet echt gunstig zijn met een beladen auto, twee mtb's en dakkoffer op de auto.:oops:
 
  • Funny
Reactions: nico180