Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Gepland laden probleem

This site may earn commission on affiliate links.

Hbrink

Lazy, but dangerous when active :)
Supporting Member
Nov 8, 2017
3,247
2,272
Naarden, NL
Ik dacht, laat ik gepland laden (en voorverwarmen!) eens proberen.

Issue 1 is dat je dat alleen voor weekdagen en/of hele week kan instellen. Natuurlijk te verhelpen door achteraf uit te zetten, maar ja... dan kan ik ook het laden wel zelf aanzetten. Vergeet je het uit te zetten, dan kan het ook erg veel nutteloze energie kosten! Hoof dat Tesla snel komt met 1x optie.

Issue 2 is echt raar. Het was gisteravond een uur of 10 en ik wilde tijd instellen op vanochtend 08:45. Auto aan de lader, had nog maximaal twee uur nodig om vol te zijn. Elke keer veranderde de app de tijd in 09:45!

Auto geeft de juiste tijd aan, telefoon geeft juiste tijd aan, dus zomer/wintertijd issue niet waarschijnlijk.

Herkenbaar?
 
Issue 2 is echt raar. Het was gisteravond een uur of 10 en ik wilde tijd instellen op vanochtend 08:45. Auto aan de lader, had nog maximaal twee uur nodig om vol te zijn. Elke keer veranderde de app de tijd in 09:45!

Auto geeft de juiste tijd aan, telefoon geeft juiste tijd aan, dus zomer/wintertijd issue niet waarschijnlijk.

Herkenbaar?
Zeer herkenbaar. En dit trad ook al op voordat we terug zijn gegaan naar wintertijd. Maar soms (als de planeten blijkbaar goed aligned zijn) werkt het wel weer zoals verwacht.
 
  • Funny
Reactions: Hayden
Ik vond hoe het eerst was het gepland laden veel gebruiksvriendelijker.
Gebruik het nu nog zelden omdat ik het ook al een paar keer heb voor gehad dat ik het vergat uit te schakelen en de cabine/batterij nodeloos ging voorverwarmen. Je zou een volledige week moeten kunnen inplannen, ik vertrek niet steeds op hetzelfde uur en werk ook vaak van thuis.
Ze zouden dit beter aan je agenda koppelen.
 
  • Like
Reactions: Hbrink
Ik vond hoe het eerst was het gepland laden veel gebruiksvriendelijker.
Gebruik het nu nog zelden omdat ik het ook al een paar keer heb voor gehad dat ik het vergat uit te schakelen en de cabine/batterij nodeloos ging voorverwarmen. Je zou een volledige week moeten kunnen inplannen, ik vertrek niet steeds op hetzelfde uur en werk ook vaak van thuis.
Ze zouden dit beter aan je agenda koppelen.

Koppelen aan agenda zou ideaal zijn! Wel moet het dan duidelijk worden wat een tijd betekent. Dat klinkt cryptisch <grin> Als ik een afspraak in Utrecht heb van 1600-1700 moet de auto niet om 1600 klaar zijn laden/verwarmen. Ik plan zelf altijd in agenda een (grotere) afspraak rijtijd, in det geval bijvoorbeeld 1500 - 1830 (terug meer file). Dus of de auto moet zo smart zijn dat hij de rijtijd zelf meeneemt of we moeten afspreken dat er op een veld wordt gereageerd waar een bepaalde hashtag instaat. Denk aan iets als bij locatie toevoegen #TeslaStartPowerHeat.
Je zou het ook nog kunnen doen door een aparte afspraak te maken (zoals ik al doe) met een standaard omschrijving en dat er dan op die tijd wordt gereageerd.
 
Mijn M3 gaat de laatste maanden met verschillende software versies bij off peak charging op vrijdag overdag al laden.
Iemand anders hier ook last van?
Het prijs verschil per 1 januari is hier een stuk groter geworden piek vs dal.