Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Gereden kilometers

This site may earn commission on affiliate links.
Hoi allemaal, ik ben (natuurlijk) nieuw op dit forum. Deze zondag de nodige tijd besteed om er achter te komen of het aantal gereden kilometers van mijn Tesla Model S een beetje normaal is.

Heel veel gelezen over het W/km, de gelezen waarden zien wij ook op ons display, maar verder heb ik bijna niets gevonden over gewoon het aantal gereden kilometers.

Bij mijn ouderwetse ICE auto hield ik dit ook altijd bij, daarbij merk je precies hetzelfde als bij de electrische auto. Een volle tank geeft altijd meer kilometers aan dan je in werkelijkheid haalt.. Zo gaf bij de ICE de boordcomputer bij een volle tank ongeveer 700km aan, terwijl dit in werkelijkheid tussen de 500km en 550km was.

De boordcomputer van Tesla geeft dan veel meer statistieken, maar hier merk ik iets vergelijkbaars. Volgeladen zie ik meestal 360km staan en in werkelijkheid is dit minder, namelijk maximaal 200km in de winter en circa 260km in de zomer. Uiteraard snappen we allemaal dat het bereik afhankelijk is van rijgedrag en hoe je de auto (voornamelijk airco) gebruikt.

Ik ben benieuwd hoe deze statistieken bij anderen er uit zien, simpel hoeveel km gereden in relatie tot hoeveel kWh geladen. Is dit bekend? Of moeten/kunnen we een starten met verzamelen van deze (basis) gegevens?
 

Attachments

  • IMG_20190310_133700.JPG
    IMG_20190310_133700.JPG
    378.1 KB · Views: 45