Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Gezocht: Type 3C - Type 2 (32A) laadkabel te leen/huur

This site may earn commission on affiliate links.
Zo'n stekker kan je hier bijvoorbeeld vinden: http://www.materielelectrique.com/fiche-plug-mode-p-181061.html
Ik vrees echter dat bij gebruik van een type 3 naar een rode CEE het laadstation nooit bekrachtigd wordt omdat de nodige communicatie tussen voertuig en laadstation niet plaatsvindt. Een laadstation moet aan het voertuig kunnen doorgeven welke stroom er maximaal kan worden getrokken, het voertuig moet aan het laadstation kunnen doorgeven dat de kabelverbinding op een degelijke manier tot stand is gekomen. Dat kan niet met behulp van het hulpstuk dat jij in gedachten hebt.
Dank voor je reactie. Helaas niet helemaal de juiste stekker, ik zoek echt de 32A-versie...
Over die communicatie, ja en nee. Het laadstation hoeft alleen maar een reactie terug te ontvangen zodat het laadstation start... en dat kan 'gefaked' worden. De communicatie hoeft natuurlijk niet beslist met het te laden voertuig plaatsvinden. En het kan, want ik heb zo'n verloopkabel al een keer werkend mogen aanschouwen...
 
Dank voor je reactie. Helaas niet helemaal de juiste stekker, ik zoek echt de 32A-versie...
Over die communicatie, ja en nee. Het laadstation hoeft alleen maar een reactie terug te ontvangen zodat het laadstation start... en dat kan 'gefaked' worden. De communicatie hoeft natuurlijk niet beslist met het te laden voertuig plaatsvinden. En het kan, want ik heb zo'n verloopkabel al een keer werkend mogen aanschouwen...


tja, ik denk toch dat je dan iets over het hoofd gezien hebt.
de communicatie moet wel degelijk op gang blijven.
zowel aan de zijde van de auto, als aan de zijde van de laadpaal.

let wel : ik kan ook met een 3*32A-CEE rode stekker laden... maar daar zit 'een bakske' tussen, met een controller, die de communicatie met de auto verzorgt en de contactor pas inschakelt als de auto akkoord is. als er spanning komt op de fazes voor de auto 'groen licht' geeft, zal het laden niet starten.
 
tja, ik denk toch dat je dan iets over het hoofd gezien hebt.
de communicatie moet wel degelijk op gang blijven.
zowel aan de zijde van de auto, als aan de zijde van de laadpaal.

let wel : ik kan ook met een 3*32A-CEE rode stekker laden... maar daar zit 'een bakske' tussen, met een controller, die de communicatie met de auto verzorgt en de contactor pas inschakelt als de auto akkoord is. als er spanning komt op de fazes voor de auto 'groen licht' geeft, zal het laden niet starten.
Bij mijn eigen laadpunt thuis kan ik het ook nabootsen, er zit een handmatige zekeringsautomaat tussen. Als ik die in heb staan en ik sluit de auto aan - het stuursignaal is dan ook aanwezig - dan gaat de MS gewoon laden hoor...
 
Bij mijn eigen laadpunt thuis kan ik het ook nabootsen, er zit een handmatige zekeringsautomaat tussen. Als ik die in heb staan en ik sluit de auto aan - het stuursignaal is dan ook aanwezig - dan gaat de MS gewoon laden hoor...

oke, als de contactor blijft plakken, wordt dat dus niet gedetecteerd : dat lijkt mij een bug in het laadprotocol. :wink:



ik zou het eens willen zien, maar Groningen is nogal ver...
ik ga dat komende weekend ook eens testen.
 
Bij mijn eigen laadpunt thuis kan ik het ook nabootsen, er zit een handmatige zekeringsautomaat tussen. Als ik die in heb staan en ik sluit de auto aan - het stuursignaal is dan ook aanwezig - dan gaat de MS gewoon laden hoor...
volledig akkoord voor de voertuigkant, maar het laadstation zal daar niet mee akkoord gaan: het laadstation krijgt niet de nodige antwoorden en zal zijn vermogengeleiders dus niet bekrachtigen. Thuis kan je dat manueel doen, maar bij een publiek laadstation is dat niet mogelijk.
 
volledig akkoord voor de voertuigkant, maar het laadstation zal daar niet mee akkoord gaan: het laadstation krijgt niet de nodige antwoorden en zal zijn vermogengeleiders dus niet bekrachtigen. Thuis kan je dat manueel doen, maar bij een publiek laadstation is dat niet mogelijk.
Ik heb niet geschreven dat het een 'eitje' is maar natuurlijk is het wel mogelijk. Je kunt de auto richting laadpaal toch simuleren met een identiek signaal afkomstig van een eigen schakelingetje... ik zie het niet heel anders dan de auto voor de gek houden dat-ie aan een laadpunt gekoppeld is met een capaciteit van xxA...
 
Ik heb er een beschikbaar

Dank voor je aanbod, ik had er echter reeds een besteld voordat ik dit bericht had gelezen. :redface:
Achja, weer een extra voor de uitleen... ;-)

20140606_195156.jpg
 
Last edited:
tja, ik denk toch dat je dan iets over het hoofd gezien hebt.
de communicatie moet wel degelijk op gang blijven.
zowel aan de zijde van de auto, als aan de zijde van de laadpaal.

let wel : ik kan ook met een 3*32A-CEE rode stekker laden... maar daar zit 'een bakske' tussen, met een controller, die de communicatie met de auto verzorgt en de contactor pas inschakelt als de auto akkoord is. als er spanning komt op de fazes voor de auto 'groen licht' geeft, zal het laden niet starten.

" een bakske" met veel mogelijkheden.

image.jpg

image.jpg


Alle mogelijkheden, behalve de Franse stekker!
 
Last edited:
Wow, die had ik nog niet gezien. Dat is een leuk "bakske" en "zakske". :love:
Ga me hier eens in verdiepen want waarom zou je een vaste thuislader aanschaffen als je dit mobiel wonder altijd bij je kan hebben?
Hij overtreft bovendien de UMC gezien die beperkt is tot 16A.

Ik wil hem ook komen uittesten op lokatie. (Pm)
op voorwaarde dat ik " vol" mag laden.
heb ook alle kabels en stekkers, maar geen Franse stekker.