Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Gratis SuperChargen is niet gratis!

This site may earn commission on affiliate links.
Hoe is dit nu mogelijk met onbeperkt SuperChargen levenslang?????



Schermafbeelding 2020-02-24 om 12.18.45.png
 
Ook een keer gehad door een Refferal (1500 km gratis laden) -> doorkruiste het "onbeperkt Superchargen" en begon spontaan af te tellen. Bij "0 resterende km" begon de Euro-teller opeens op te lopen. Bij Euro 4,68 maar gestopt met laden en contact opgenomen met Tesla. Achter de schermen heeft men e.a. weer goed aangevinkt en ik kon weer gratis laden. Ik heb de 4,68 overigens maar gewoon betaald na 4 maanden melding in account -> leek me minder moeite dan uitleggen aan een vreemde wat er mis was gegaan :)
 
  • Like
Reactions: cambreVer!
Ik heb geen melding op het scherm, ik kwam er vandaag pas achter dat het op 14 februari was gebeurd doordat ik bij tesla account inlogde. Anders zou ik het niet eens geweten hebben want in de app kan ik geen melding vinden. En om te reageren op de tweede melding ik ben niet van plan om te betalen.
 
Ik heb geen melding op het scherm, ik kwam er vandaag pas achter dat het op 14 februari was gebeurd doordat ik bij tesla account inlogde. Anders zou ik het niet eens geweten hebben want in de app kan ik geen melding vinden. En om te reageren op de tweede melding ik ben niet van plan om te betalen.
Zoals hierboven aangegeven. Even handig om Tesla te bellen. Niet betalen betekent anders op termijn niet meer Superchargen.
 
En dan nog?
Plagerijtje. Ik heb het ooit gedurfd om 'oneigenlijk' gebruik van de Superchargers aan de kaak te stellen. Ik voorspelde dat Tesla daar maatregelen tegen zou nemen. Ik werd hier publiekelijk gekielhaald met tot wel 13 disagrees op één post.
Niemand heeft ooit eerlijk toegegeven dat mijn voorspellingen een behoorlijke kern van waarheid blijken te hebben. Nu hebben we geen onbeperkt levenslang Superchargen meer. Idle fee, chargegate, en batterygate zijn daar bovenop gekomen. En mogelijk komen er nog wel wat meer beperkingen.
 
Nog een een toelichting op de #2 :)
  • Er ging wat mis bij Tesla. Tijdens "Free Supercharge" begon er opeens een 1500 km Referral af te tellen. Om 1 of andere reden was na deze 1500 km mijn "Free Supercharge" verdwenen. Een mailtje naar Tesla en ik kreeg snel een mailtje terug met excuses en melding dat alles weer correct was. Klopt -> in account stond weer "Free Supercharge" & tijdens laden stonden er geen kosten meer op het beeldscherm. Tot aan vandaag gaat het dus gewoon weer prima ;)
  • Na een paar maanden Euro 4,68 (incl. BTW) in mijn account heb ik besloten om geen discussie met Tesla te gaan voeren. Ondanks (bijna) alle goedwillende medewerkers voelde ik op voorhand aan dat dit wel eens een eindeloze en frustrerende discussie zou kunnen worden. Vooral omdat ik het VERMOEDEN heb dat afwikkeling van "Free Superscharge" via de USA loopt. (alle reacties op mailverkeer waren in ieder geval in het Engels) Normaal gesproken heb ik de neiging om uit principe niet te betalen maar in dit geval toch iets wijzer geworden door de jaren heen. Voor hetzelfde geld kan ik opeens niet meer laden of sta ik met pech en wil men mij niet helpen omdat er (onterecht) een bedrag van een paar Euro in account open staat :rolleyes: Dus toch maar snel geld overgemaakt na 4 maanden en weer verder genieten van de probleemloze, bijzonder fijne auto :D
 
Ik heb geen melding op het scherm, ik kwam er vandaag pas achter dat het op 14 februari was gebeurd doordat ik bij tesla account inlogde. Anders zou ik het niet eens geweten hebben want in de app kan ik geen melding vinden. En om te reageren op de tweede melding ik ben niet van plan om te betalen.
Essentie van het antwoord: er staat een vinkje verkeerd ergens in de software van je account. Niets meer en niets minder. Afspraak maken en goed uitleggen. Dikke kans dat het dan wordt rechtgezet. No big deal
 
Bij mij was het gratis superchargen na aankoop opeens weg, het heeft me zéér veel moeite gekost om het weer geactiveerd te krijgen maar het is uiteindelijk gelukkig wel gelukt.
Wel zie ik altijd tijdens het laden het bedrag voor de sessie in beeld, wat dan niet in rekening wordt gebracht. Is dat eigenlijk altijd zo? Ik denk me vaag te herinneren dat dat in de eerste weken toen ik de auto bezat voor het tijdelijke supercharge probleem helemaal niet in beeld kwam..
 
Bij mij was het gratis superchargen na aankoop opeens weg, het heeft me zéér veel moeite gekost om het weer geactiveerd te krijgen maar het is uiteindelijk gelukkig wel gelukt.
Wel zie ik altijd tijdens het laden het bedrag voor de sessie in beeld, wat dan niet in rekening wordt gebracht. Is dat eigenlijk altijd zo? Ik denk me vaag te herinneren dat dat in de eerste weken toen ik de auto bezat voor het tijdelijke supercharge probleem helemaal niet in beeld kwam..
Bij mij was ook het bedrag van de laadsessie op het scherm te zien, maar toen was de auto nog niet gekoppeld aan mijn account. Nu inmiddels wel maar ik heb nog niks hoeven te betalen.
 
  • Like
Reactions: one-ten