Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Groupbuy 20" Turbine Velgen (T Sportsline) voor de Model X

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb de 20" velgen uit een eerder groupsbuy ontvangen in mei van dit jaar. Toen bedroegen de invoerrechten, zoals door FedEx in rekening gebracht, € 46,80, de BTW € 237,97 en werd een voorschotprovisie berekend van € 12,50. Dat toch iets heel anders van € 725,00. :confused:

Hoop ook dat er nog een afrekening komt (dit was een voorschotnota met de opmerking dat de douane de def. bedragen nog moet bepalen)...maar nu zijn de bedragen wel wat forser
CORROUT777520733202_011477060202224-1.jpg
 
Heb je de velgen als particulier besteld misschien?
Daar gaat FedEx net iets anders mee om dan naar een zakelijk adres.

Ja via de group buy, maar als particulier. Overigens is het prima dat ik moet betalen, maar het bedrag is nogal fors (zeker omdat er bij FedEx een commercial invoice van TSportline bij zit van € 1000 commercial value). Dan zou BTW en invoerrechten nooit €725 kunnen zijn. Maar ze hebben me verzekerd dat def. afrekening nog volgt en die lager kan uitvallen. Vond het alleen opvallend dat ik de enige was die wel vooraf moest betalen.
 
Ja via de group buy, maar als particulier. Overigens is het prima dat ik moet betalen, maar het bedrag is nogal fors (zeker omdat er bij FedEx een commercial invoice van TSportline bij zit van € 1000 commercial value). Dan zou BTW en invoerrechten nooit €725 kunnen zijn. Maar ze hebben me verzekerd dat def. afrekening nog volgt en die lager kan uitvallen. Vond het alleen opvallend dat ik de enige was die wel vooraf moest betalen.
Als particulier gaat het proces bij FedEx net iets anders dan bij bedrijven.
Alles met een waarde >€ 150,- betekent heel eenvoudig vooraf betalen.
Ook de waarde wordt anders ingeschat. Als TSportline een commerciële (wederverkoop) waarde opgeeft, dan zal dit bij B2B eerder geaccepteerd worden dan bij B2C. Bij een B2C geldt zelden de commerciële waarde. Als ze er tijd insteken zoeken ze de verkoopwaarde online op en bij minder tijd rekenen ze gewoon met een opslagfactor en is het aan de particulier om het tegendeel te bewijzen. Dus zou het idd zomaar eens kunnen dat je meer BTW en invoerrechten moet betalen, want jij als particulier kunt lastig bewijzen dat de commerciële waarde onder de online vermeldde verkoopwaarde ligt.

Succes met de afwikkeling hiervan!
 
Hier dezelfde situatie Rogier :) Sinds wanneer is jouw X "af en onderweg" ? Hier sinds 25/10 en de enige schatting tot nog toe is "december".

geproduceerd 19/10, gisteren of vandaag op weg van Fremont naar de oostkust VS en dan volgens mijn DS over ongeveer een week op de boot...met tot nu toe verwachte aflevering 2/12 (oorspronkelijke datum bij bestelling, is nog steeds reeel aldus Tesla. Jij al een mail gehad over upgrade ap2 naar enhanced?
 
Nee, nog niets. "Als ik naar de datum kijk waarom de X de lijn heeft verlaten kan ik bevestigen dat de nieuwe hardware op de X zit!", aldus mijn DS. Hij gaf aan dat dichter tegen de oplevering er wel meer informatie en communicatie over de upgrade zou komen.
 
Last edited:
Nee, nog niets. "Als ik naar de datum kijk waarom de X de lijn heeft verlaten kan ik bevestigen dat de nieuwe hardware op de X zit!", aldus mijn DS. Hij gaf aan dat dichter tegen de oplevering er wel meer informatie en communicatie over de upgrade zou komen.

Ik officieel ook nog niet, maar telefonisch vanmiddag wel te horen gekregen dat het 'gewoon' het verschil is tussen de €5600 van de enhanched autopilot en de €3300 die ik voor de autopilot betaald heb.
 
Ik officieel ook nog niet, maar telefonisch vanmiddag wel te horen gekregen dat het 'gewoon' het verschil is tussen de €5600 van de enhanched autopilot en de €3300 die ik voor de autopilot betaald heb.
Klinkt wel logisch. Benieuwd wanneer dat mailtje dan volgt.

P.S. je hebt niet toevallig hier in Leersum tevergeefs geprobeerd je Ampera op te laden vorige week? Die man vertelde ook een MX in bestelling te hebben.
 
Mijne nieuwe velgen liggen er ondertussen op, zal morgen hier eens een paar foto's plaatsen (grijze velgen met winterbanden Pirelli Scorpion Ice&Snow achteraan en Pirelli Scorpion Winter vooraan, op obsidian zwarte MX P90DL)
 

Attachments

  • IMG_2249.jpg
    IMG_2249.jpg
    405.6 KB · Views: 88
  • IMG_2251.jpg
    IMG_2251.jpg
    478.3 KB · Views: 90
  • IMG_2258.jpg
    IMG_2258.jpg
    416.3 KB · Views: 84
Ik heb de genomen Vredestein Wintrac Extreme S XL 255/45/R20 voor en 275/45/R20 achter. Voor iets smaller dat spoort beter in de sneeuw en natigheid. Is ook conform online handleiding in de tesla model x zelf.
Bij Profile Hogendoorn in Mijdrecht, kun je met melding Rock the Road actie van de Tesla Rally EUR 150,- korting krijgen.
Mijne worden a.s. dinsdag gemonteerd. Totaal was ik EUR 1020,- kwijt incl BTW en incl montage en incl 4 stuks TPMS sensoren.

Vandaag de Group Buy velgen bij Erwin opgehaald, nogmaals dank, en vrijdag ga ik naar Mijdrecht voor bovengenoemde set.