Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Vendor Heeft er al iemand Basic AutoPilot geactiveerd gehad?

Heb je op dit moment basic AP op je Model 3?


  • Total voters
    170
This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb vandaag gebeld omdat ik nog een reactie op mijn e-mail van een week geleden had gekregen. Vanmiddag kwam alsnog een reactie per mail:

Onze excuses voor de verwarring en voor de vertraging. De autopilot is toegevoegd aan uw configuratie, de upgrade is echter nog niet beschikbaar gesteld om te downloaden. Deze zal bij één van de eerstvolgende updates beschikbaar worden gesteld. Het is ons nog onbekend wanneer dit plaatsvindt, maar de software update met deze upgrade is tot nu toe nog niet aangeboden aan degenen die deze zullen ontvangen.
 
Ik heb vandaag gebeld omdat ik nog een reactie op mijn e-mail van een week geleden had gekregen. Vanmiddag kwam alsnog een reactie per mail:

Onze excuses voor de verwarring en voor de vertraging. De autopilot is toegevoegd aan uw configuratie, de upgrade is echter nog niet beschikbaar gesteld om te downloaden. Deze zal bij één van de eerstvolgende updates beschikbaar worden gesteld. Het is ons nog onbekend wanneer dit plaatsvindt, maar de software update met deze upgrade is tot nu toe nog niet aangeboden aan degenen die deze zullen ontvangen.
"één van de eerstvolgende updates" ...

één van de...

Men weet het dus nog steeds niet wanneer. Weird.
 
Propilot van mijn Leaf leert niet en ook geen update. Maar was er wel vanaf dag 1 aanwezig. Is zo jammer dat de demo M3 alles had wat ik zocht. maar nu maar moet afwachten wanner AP beschikbaar komt vanuit USA. Een beetje ☹️
 
Vandaag is er bekend gemaakt dat autopilot gratis wordt meegeleverd met de Model 3. Zou dit de reden zijn dat het zo lang duurt? En zullen ze het dan voor iedereen activeren, dus ook voor de mensen die hem geannuleerd hebben en opnieuw besteld vanwege de prijsverlaging?
 
Ik heb geen Model 3 maar een S en heb op 12 februari. Voor de wijziging van EAP de volledige autopilot van 7500 euro gekocht. Tot de dag van vandaag is er nog niets veranderd aan de auto...

Service center, sales, Tilburg niemand krijgt het voor elkaar om EAP op de auto te zetten. Inmiddels is het mij wel duidelijk dat Tesla Nederland geen idee hoe te handelen. Iedereen wijst naar elkaar.

----
Op 13 feb. “Beste, De Autopilot functie is geactiveerd.”

De hele maand februari en de eerste weken maart hoor ik alleen maar dat het goed komt en dat Tesla Nederland er niets mee kan doen

Na doorgestuurd te worden tussen alle afdelingen van Tesla wordt ik verwezen naar een persoon in Tilburg.

Op 18 maart ben ik er wel een beetje klaar mee na een maand mag iets waarvoor betaald is toch wel geactiveerd zijn.

Op 20 maart “Beste Elwin, De benodigde documten zijn aangeleverd. Binnen enkele dagen zal autopilot actief zijn.”

Op 25 maart wordt weer wat anders aangegeven: “Zoals vorige week aangegeven is het process ingang gezet om de autopilot te activeren, dit loopt via verschillende afdelingen via Tesla.

Naar verluidt de info die ik gekregen heb zal autopilot eind deze week actief zijn.”

Het is nu 13 april... En nog niets. Tesla reageert niet meer op mijn emails. Als je Tesla belt wordt er een service order gemaakt. Wat vervolgens in het niets verdwijnt.

Ik weet het niet meer... En dan ben ik bang dat de bestelde volle EAP straks uitgerold wordt als basis autopilot... En dan moet ik er weer achteraan.
 
  • Informative
Reactions: SeBsZ
Ik leef met je mee. Dit is echt belachelijk. Vorige week werd me in Eindhoven verteld dat er na dinsdag meer duidelijkheid zou zijn omdat ze in Amsterdam gingen vergaderen over het hele basic Autopilot verhaal. Ik moest deze week maar weer bellen. Dat heb ik gedaan en weer het standaard verhaal dat het deze week of volgende week komt. Vervolgens begon ze een bullshit verhaal dat ze al zijn begonnen met verschillende updates naar mijn auto te sturen die de sensoren en camera's aan het kalibreren zijn. Wat een onzin. En in Eindhoven evenals aan de telefoon het verhaal dat FSD nog op zich laat wachten ivm regelgeving in Nederland. Als ik dan vertel dat summon al jaren op de S en X zit, en ook op 3tjes in Nederland dan zijn ze even stil. Ik heb er echt een hekel aan hoe ze met ons om gaan.
 
Ik heb geen Model 3 maar een S en heb op 12 februari. Voor de wijziging van EAP de volledige autopilot van 7500 euro gekocht. Tot de dag van vandaag is er nog niets veranderd aan de auto...

Service center, sales, Tilburg niemand krijgt het voor elkaar om EAP op de auto te zetten. Inmiddels is het mij wel duidelijk dat Tesla Nederland geen idee hoe te handelen. Iedereen wijst naar elkaar.

----
Op 13 feb. “Beste, De Autopilot functie is geactiveerd.”

De hele maand februari en de eerste weken maart hoor ik alleen maar dat het goed komt en dat Tesla Nederland er niets mee kan doen

Na doorgestuurd te worden tussen alle afdelingen van Tesla wordt ik verwezen naar een persoon in Tilburg.

Op 18 maart ben ik er wel een beetje klaar mee na een maand mag iets waarvoor betaald is toch wel geactiveerd zijn.

Op 20 maart “Beste Elwin, De benodigde documten zijn aangeleverd. Binnen enkele dagen zal autopilot actief zijn.”

Op 25 maart wordt weer wat anders aangegeven: “Zoals vorige week aangegeven is het process ingang gezet om de autopilot te activeren, dit loopt via verschillende afdelingen via Tesla.

Naar verluidt de info die ik gekregen heb zal autopilot eind deze week actief zijn.”

Het is nu 13 april... En nog niets. Tesla reageert niet meer op mijn emails. Als je Tesla belt wordt er een service order gemaakt. Wat vervolgens in het niets verdwijnt.

Ik weet het niet meer... En dan ben ik bang dat de bestelde volle EAP straks uitgerold wordt als basis autopilot... En dan moet ik er weer achteraan.
Bizar hoe dit verloopt. Je koopt iets softwarematigs, dan verwacht je het direct te krijgen.