Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Vendor Heeft er al iemand Basic AutoPilot geactiveerd gehad?

Heb je op dit moment basic AP op je Model 3?


  • Total voters
    170
This site may earn commission on affiliate links.
Levering 29 maart, besteld via leasemaatschappij en gratis autopilot afgesproken vanwege de prijsaanpassing maar nog geen autopilot te zien.

Voor de zekerheid een hard en soft reset uitgevoerd maar daarna ook niets te zien.
Je ziet het ook niet, totdat je de AP probeert in te schakelen. Toen kreeg ik een melding dat ik bij instellingen een aanpassing moest doen.
 
Was vandaag niet uitgeroepen tot "Autopilot dag"? Er was een of ander evenement voor investeerders waar Autopilot het onderwerp zou zijn. Het evenement zelf is opgeschoven naar maandag as maar het is wel erg toevallig dat het eea nu precies op de originele datum actief gezet wordt..
 
Was vandaag niet uitgeroepen tot "Autopilot dag"? Er was een of ander evenement voor investeerders waar Autopilot het onderwerp zou zijn. Het evenement zelf is opgeschoven naar maandag as maar het is wel erg toevallig dat het eea nu precies op de originele datum actief gezet wordt..

April 22th ... Tesla Autonomy Investor Day ;)

Zo eens even kijken of de AP al werkt bij mij. Vanochtend viel me wel op dat het getal bij de cruise control bleef staan ipv meeging met de snelheid ... dat was wat weird. Maar dat zag ik alleen in de bebouwde kom (daar buiten niet op gelet).
 
Hmmm misschien loopt de uitrol nog.Werkt ook bij lage snelheid.
Kun je s een foto maken van je Autopilot instellingen scherm?
15554163398236259360792281919590.jpg
 
Ik heb zojuist even een rondje gereden en 2x de hendel naar beneden getrokken maar ik zag niets. Vanaf welke snelheid moet het werken? Tot 80km/h geprobeerd.
EAP altijd als het grijze stuur op je scherm verschijnt, hendel naar beneden 2x snel en wordt grijs->blauw, audio sound "EAP aktief", zie je blauwe lijnen naast je auto EAP aktief, zie je een solid lijn voor je auto, NOA aktief, werkt alleen op N en snelwegen.
 
Alles gelijk, behalve bovenin:
Volgafstand cruisecontrol
en
switch om Stuurautomaat (bèta) aan te zetten.

Die laatste heb ik aangezet. Daar kreeg ik een melding van dat die uit stond bij AP aanzetten (tweemaal naar beneden)

Ik heb sinds gister geen nieuwe software-update gehad. Alleen was de auto een tijdje gisteravond niet benaderbaar via de app waar ook andere mensen melding van hebben gemaakt. Zou er automatisch iets geïnstalleerd zijn...?
 
Alles gelijk, behalve bovenin:
Volgafstand cruisecontrol
en
switch om Stuurautomaat (bèta) aan te zetten.
Die laatste heb ik aangezet. Daar kreeg ik een melding van dat die uit stond bij AP aanzetten (tweemaal naar beneden)

Heb je die altijd al, of pas sinds gisteren/vandaag?

Ik heb sinds gister geen nieuwe software-update gehad. Alleen was de auto een tijdje gisteravond niet benaderbaar via de app waar ook andere mensen melding van hebben gemaakt. Zou er automatisch iets geïnstalleerd zijn...?

Voor zover ik weet moeten momenteel engineers "handmatig" in een sessie met de auto de AP/FSD features "aanzetten". Wat dat dan technisch precies inhoudt weet wsch niemand. Dat lijkt mij gewoon een gebrek aan automatisering voor de 3 in Europa, om welke reden dan ook.

In ander nieuws: geen EAP besteld in December, levering 26 Feb, vandaag FSD gekocht a 3200,- (dus dat is dan inclusief/met gratis AP). Sinds 1 maart al mee bezig maar inmiddels gelukt via customer service + service center Tilburg. Nu wachten op aktivering (middels bovengenoemde sessie dus).

Edit: for the record, ik heb tijdens de prijsdaling er alles aan gedaan om aan te schaffen maar men kreeg het toen niet voor elkaar. Vandaar deze prijs, YMMV.
 
Last edited:
Ik heb zojuist Tesla gebeld en het klopt dat er vandaag een hele boel geactiveerd zijn. Morgen worden er weer een hele boel geactiveerd. Het schijnt dat het toch met een soort van update gedaan moet worden. Die kon niet direct gepushed worden naar mijn M3, ik moet afwachten. Er zou volgens de medewerker een (Tesla) logica zitten achter de volgorde van het activeren bij iedereen.
 
  • Informative
Reactions: Odie