Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Vendor Heeft er al iemand Basic AutoPilot geactiveerd gehad?

Heb je op dit moment basic AP op je Model 3?


  • Total voters
    170
This site may earn commission on affiliate links.
Net terug van bijna 3 weken vakantie. We hadden echt verwacht dat AP inmiddels geactiveerd zou zijn. Maar helaas blijkt bij aankomst dat wij het nog steeds zonder AP moeten doen. Heb zelfs voor de zekerheid net twee keer een reset gedaan.

Zijn er nog andere mensen die wel de SMS hebben gehad maar waarbij AP nog niet geactiveerd is?
Ja ik. Besteld op 27/2, geleverd op 19/4 (na mislukte eerste leverpoging op 29/3). Toezegging van Tesla gehad per mail (sms is waarschijnlijk naar de LM verzonden) dat AP gratis geactiveerd zou worden. Tot op heden is er nog niks gebeurd...
 
Net terug van bijna 3 weken vakantie. We hadden echt verwacht dat AP inmiddels geactiveerd zou zijn. Maar helaas blijkt bij aankomst dat wij het nog steeds zonder AP moeten doen. Heb zelfs voor de zekerheid net twee keer een reset gedaan.

Zijn er nog andere mensen die wel de SMS hebben gehad maar waarbij AP nog niet geactiveerd is?

Absoluut, zelfde situatie hier. 29-01 besteld, 04-03 SMS met bevestiging upgrade AutoPilot en toevallig gisteren geëscaleerd naar lease maatschappij om maar eens een andere route te proberen.
 
Effe je stekker keihard tegen je achterruit smijten en dan een minuut later zeggen: hé, dat moet vandaag gebeurd zijn. Ja dude, denk ff 1 minuut terug aan die stekker waar Vincent “bam!” roept....

Niet koel want dat gaat geen garantie worden.

Die Vincent Evers is zo een verschrikkelijke debiel, echt anti reklame voor Tesla omdat hij zichzelf als "ambassadeur van het merk" heeft uitgeroepen. Dat filmpje ook dat hij met de model3 van die letsel advocaat van het forum hier rijdt ook. Express alles fout doen en maar klagen. Moet express zijn want -zo- dom kan toch niemand zijn...
Just my 2 cents, bij voorbaat excuus, maar die vent werkt enorm op mijn zenuwen
 
  • Funny
Reactions: Odie
Er is mij vanmiddag telefonisch verteld (werd zelf opgebeld, dus niet als standaard antwoord zodat ik maar op zou hangen) dat voor iedereen die AP beloofd is vanwege de prijswijzigingen, het binnen 72 uur met een update geactiveerd zal worden.

We zullen zien...

Eerst zien dan geloven, niets ten nadele van jou overigens. Ik heb vandaag weer een sterk staaltje Tesla/Leaseplan meegemaakt.

Een zeer bereidwillige man van Delivery heeft voor mij de afgelopen dagen de boel uitgezocht en kwam tot de conclusie dat niemand binnen Tesla een order voor AP voor mijn VIN kende. Hij heeft daarop de afdeling inkoop van Leaseplan gebeld en die wisten hem te vertellen dat zij ook geen order hadden gedaan. Dus meneer van Delivery gaf begrijpelijk aan "het probleem zit bij LeasePlan".

Leaseplan gebeld, hoog van de toren geblazen, een aardige dame aan de lijn gehad die echt wel haar best deed. Ze liep naar de EV Desk van Leaseplan en daar schijn ik echt op een lijst te staan. Vorige maand schijnen er 50 AP's geactiveerd te zijn, deze maand zullen er ook weer zoveel volgen, ik zou op nummer 46 staan. Toen ik vroeg waarom ze niet in EEN keer die hele lijst naar Tesla stuurde gaf ze aan dat die lijst AL LANG bij Tesla ligt en dat Leaseplan ook helemaal krankjorum wordt van Tesla en niet begrijpt waarom activaties maar mondjesmaat door druppelen.

Ongelovelijk: ik ben nog nooit zo lang, zo vaak en zo hard heen en weer gekaatst tussen twee organisaties die keihard elkaar de schuld geven van een totaal-falen en beiden keihard zeggen "nee hoor, wij hebben het goed gedaan, de ANDER doet het niet goed".

Ik ben vooralsnog voorzichtig geneigd om LeasePlan te geloven, maar da's niet vanwege de goede reputatie van LeasePlan maar vanwege de nog veeeeeel beroerdere reputatie van Tesla.
 
Omdat voor de achteraf activaties een activatie-kabouter handmatig op een activatie-knop in het activatie-systeem moet drukken. Volgens LeasePlan is er vorige maand 50x een activatie gedaan. Dat wil zeggen dat de activatie-kabouter gemiddeld 2 tot 3 activaties per dag doet. Blijkbaar is het een enórme klus, op die knop drukken.
 
Mijn AutoPilot is vandaag geactiveerd! En dat zonder dat ik er extra voor betaald heb (vote aangepast).
Begin van de middag constateerde ik dat mijn Model 3 uit de app verdwenen was ('no longer in your account' :eek:). Blijkbaar had dat al met de AP activatie te maken.
Het is namelijk iets meer dan een kabouter-die-op-knop-drukt. Ze hebben in mijn geval de auto administratief teruggezet als zijnde niet geleverd. Dit is gedaan om AP 'gratis' te kunnen activeren. Ik zie dat ook in mijn account, daar staat dat de levering wordt voorbereid. Zelfs de enorme lijst met facturen en credit facturen is nu weer even terug :rolleyes:

Dit wil in eerste instantie niet zeggen dat ik de actie die ik samen met Elbert (@SparkyM3LR4WD) in gang gezet heb nu ga staken. Vooralsnog blijf ik het inmiddels gelegde contact nog even warm houden.
 
  • Like
Reactions: Odie
Mijn AutoPilot is vandaag geactiveerd! En dat zonder dat ik er extra voor betaald heb (vote aangepast).
Begin van de middag constateerde ik dat mijn Model 3 uit de app verdwenen was ('no longer in your account' :eek:). Blijkbaar had dat al met de AP activatie te maken.
Het is namelijk iets meer dan een kabouter-die-op-knop-drukt. Ze hebben in mijn geval de auto administratief teruggezet als zijnde niet geleverd. Dit is gedaan om AP 'gratis' te kunnen activeren. Ik zie dat ook in mijn account, daar staat dat de levering wordt voorbereid. Zelfs de enorme lijst met facturen en credit facturen is nu weer even terug :rolleyes:

Dit wil in eerste instantie niet zeggen dat ik de actie die ik samen met Elbert (@SparkyM3LR4WD) in gang gezet heb nu ga staken. Vooralsnog blijf ik het inmiddels gelegde contact nog even warm houden.

Verdacht (geen verwijt naar jullie twee) dat juist jouw AP er spontaan is, ik gok dat @SparkyM3LR4WD morgen aan de beurt is. Op die manier hoopt Tesla jullie actie in de kiem te smoren :)

Of het is gewoon toeval...
 
Hello everyone,

I'm a Model 3 owner from Poland and I have been reading this Dutch & Belgian forum (using Google Translate :) ) as the best source of information of what is happening with Tesla in Europe :) You guys are closest to the HQ and give a lot of very insightful information that I can't find anywhere else!

I was hoping you could help me.

I had my Model 3 delivered in Germany on Feb 22nd and so I should be in the free AP group. Naively, based on what I read everywhere, I decided to just wait it out and hope that Tesla will just eventually activate it. I understood that because I exported the car to "Other Europe" region (which doesn't sell Model 3 yet) I'd be last in line anyway. No worries, I'm patient.

In the meantime I contacted Tesla about other things (missing Type2 cable) and mentioned the free AP just in case I needed to be put on some list or something. Yesterday I got a response and they said:

"I’m very sorry but with regards to the free autopilot, unfortunately, according to the available information in our system I’m afraid there is no autopilot assigned to your vehicle-configuration. However, in case you have a written confirmation that you will receive the autopilot-upgrade for free I would kindly ask you to forward us the respective communication in which case the matter below may be escalated in order to proceed with your request."

Unfortunately, I do not have a written confirmation. But I remember that you were discussing this topic extensively here and I remember somebody posted a screenshot of such email. I bookmarked it just in case:

https://teslamotorsclub.com/tmc/attachments/levering_2019-png.383617/

I tried searching for the original post where I found this, but I can't find it :( It was sometime in March I think. I was hoping that maybe the author of this screenshot reads this message and could contact me via private message and maybe forward me this original email? So I can then forward it to Tesla as a "written confirmation" for somebody who is in the same situation as me. I know, it may be a long stretch, but who knows, maybe it works?

Any help would be greatly appreciated. Thank you very much :)
 
Great to read that the Dutch and Belgians are of help :)!
In your specific case though, I am afraid that I will have to be the bearer of sad news;

The free AP\ FSD (depending on whether or not you ordered EAP initially) is ONLY for deliveries that took place on the 1st of March or later. All deliveries before that date are not getting anything (reason being is that the deliveries before that date were before the announcement of the price drop and there would be no way to cancel\re-order your car for the new price anyway).