Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Vendor Heeft er al iemand Basic AutoPilot geactiveerd gehad?

Heb je op dit moment basic AP op je Model 3?


  • Total voters
    170
This site may earn commission on affiliate links.
Kreeg je wel een factuur met BTW erop (dus 2644,63 excl BTW)?
Dat wel. Ook het BTW nummer van Tesla stond er op. Het enige wat ontbreekt is de naam van mijn bedrijf.

Overigens had ik gedacht (gehoopt) dat je voor superchargen in het buitenland een factuur van Tesla Nederland zou krijgen. Maar dat is niet zo. Ik heb inmiddels facturen van Tesla Belgïe en Tesla Luxemburg. En die BTW kun je dus ook niet terug vragen. Nou ja, het kan wel, maar het kost over het algemeen meer dan het oplevert.
 
Moeten we niet een soort 'class action' starten met de gedupeerden hier? We zijn nu allemaal losse klagers, wellicht helpt het als we een vuist vormen?

Hoi bennyvw, ik ben het helemaal eens met je alleen zijn er volgens mij wel een aantal verschillende situaties (welke aanschafprijs betaald, wanneer geleverd, wel of niet autopilot besteld). Dat maakte het niet eenvoudiger. Aan de andere kant is het natuurlijk ontzettend raar dat het krijgen van de AP optie of de meerprijs van FSD afhankelijk is van het hebben van een SMS, of mail of een toezegging door een SeC.
Ik zit volgens mij in de dezelfde situatie als jij (besteld in december, geleverd op 12 februari en geen AP meebesteld). Tot op heden ga ik ervan uit dat ik AP gratis ga krijgen en een meerprijs (hoeveel?) moet bijbetalen voor FSD. Ik sta op de lijst voor de gezamenlijke actie , maar ga morgen toch maar weer eens bellen met mijn SeC (Duiven).
 
Bij mij staat er: Op dit moment zijn er geen upgrades beschikbaar.

Het is om te huilen, zelfs als je zou willen betalen kan dat niet. Net weer Tesla gebeld en weer (dit keer op zeer arrogante en vervelende wijze) afgeblaft dat ik gewoon geduld moet hebben en dat ze niets weten en dat het in Amerika gedaan moet worden. En natuurlijk ook weer de dooddoener dat het toch gratis is dus wat zeur je nou, anders had je het ook niet gehad, bla bla bla. Mijn verzoek om doorverbonden te worden met een teamleider of supervisor of de sales manager werden geweigerd. Vragen over waarom de betaalde AP upgrade ook niet zichtbaar is moest ik maar Service neerleggen.

Ik denk dat het inderdaad tijd is om een gezamenlijke jurist in de arm te nemen. Er moet alleen dan wel onderscheid gemaakt worden tussen twee cases:

1) je hebt zelf de auto direct bij Tesla gekocht en je hebt van Tesla of je leasepartner een bewijs gekregen dat je gratis AP zou krijgen (email, SMS, etc)
2) je hebt de auto bij een leasebedrijf geleased en je hebt van hen een toezegging gehad dat je gratis AP zou krijgen.

Voor mij is scenario 2 van toepassing, ik lease bij LeasePlan en heb van hen ook de toezegging zwart op wit gehad. Ik ga hen dus ook aansprakelijk stellen voor het nakomen van die leverafspraak en heb ze daar net een ultimatum voor gesteld: leveren binnen een week, anders ga ik het zelf kopen (nu nog even uitvinden hoe dat kan, zonder die upgrade optie) en dan stuur ik de factuur naar LeasePlan.

Dus: is er een jurist in de zaal? :)
 
Het proces is nu geheel geautomatiseerd. Heb ook gisteravond voor 3200 AP besteld en deze ochtend werkte het al. De factuur kan ik niet inzien (witte pagina), dus daar kom ik later op terug :)

Hi, en wanneer had je de tesla besteld en gekregen? Voor de prijsverlaging of erna?

Enne, het kan ook anders: ik heb 4200 euro betaald, zon twee weken geleden, en daar heb ik tot op heden 1x een niet-nagekomen belofte over de telefoon voor teruggekregen :)
 
Last edited:
Ik heb een model 3 lr awd, half maart besteld voor totaal 56k en een beetje. Eind maart keurig thuis afgeleverd zonder enige schade of andere ellende maar wel met alle kabels. Vanwege bijtelling nog geen AP aangekruist. Plan was om deze zoals geadverteerd voor 4k+ later te bij kopen.
Eergisteren vanaf mijn Iphone AP besteld voor (maar) 3200 euro en het werkt een dag later al. Zeer prettige en onthaastende optie die goed in totaalconcept past. Factuur netjes in account aangetroffen.
Na 4000 km zijn mijn vrouw en ik zeer tevreden met de wagen, de aflevering door Tesla en het electrisch rijden.
 
  • Like
Reactions: Jooop
Hier ook iemand die in december 2018 besteld heeft met levering op 4 maart 2019. FSD upgrade telefonisch aangeschaft op 3 april 2019 (voor 3200 euro) en direct betaald. Inmiddels zowel per telefoon als per e-mail (op schrift) diverse toezeggingen / beloftes gehad dat Autopilot + FSD geactiveerd zou worden; maar nooit nagekomen. Vandaag van een Tesla medewerker te horen gekregen of ik nog even 4200 euro wou bijbetalen (omdat de prijzen nu anders zijn). Als ik dat niet wou, dan kon ik de FSD update annuleren.

Ik ontplof niet snel, maar dit was voor mij echt de druppel. Ten eerste kan het juridisch niet wat ze voorstellen. Als iemand werkzaam in de advocatuur weet ik dat er juridisch gezien een koopovereenkomst is gesloten. Mijn deel van de overeenkomst was het betalen (dat is voldaan), Tesla zijn deel was het leveren van het gekochte product (FSD upgrade). Tesla moet dus gewoon het betaalde leveren.

Los van het juridische is het te zot voor woorden. Ik ben al een dikke maand aan het wachten op de levering van de FSD, heb vele valse beloftes gekregen en wordt van het kastje naar de muur gestuurd. In dat opzicht de vraag: hoe durven ze?

Ik heb ook gezegd dat als er iets geannuleerd moet worden - dan graag de gehele auto. Tesla mag al het betaalde (de aankoopprijs auto + de FSD upgrade) aan mij terugstorten, dan zorg ik dat de auto bij hen terug komt. Ben eerlijk gezegd wel klaar met Tesla op deze manier. Echt ongezien hoe met klanten wordt omgegaan.
 
  • Like
Reactions: Odie and Vespaed
Waar vind je de mogelijkheid om AP te bestellen? Ik kan niets vinden in mijn account. Niet op de PC en niet op mijn smartphone.
In mijn tesla account zit een knop “beheren”; hierachter heb ik sinds een paar dagen de optie “shop” met daarin de aankoopmogelijkheid “upgrades van autopilot”. Alles vanaf Iphone te beheren (wel wat houterig scrollen)
Overigens; Ik weet niet of dit uitmaakt maar ik heb er geen leasemaatschappij tussen.
 
Hier ook iemand die in december 2018 besteld heeft met levering op 4 maart 2019. FSD upgrade telefonisch aangeschaft op 3 april 2019 (voor 3200 euro) en direct betaald. Inmiddels zowel per telefoon als per e-mail (op schrift) diverse toezeggingen / beloftes gehad dat Autopilot + FSD geactiveerd zou worden; maar nooit nagekomen. Vandaag van een Tesla medewerker te horen gekregen of ik nog even 4200 euro wou bijbetalen (omdat de prijzen nu anders zijn). Als ik dat niet wou, dan kon ik de FSD update annuleren.

Ik ontplof niet snel, maar dit was voor mij echt de druppel. Ten eerste kan het juridisch niet wat ze voorstellen. Als iemand werkzaam in de advocatuur weet ik dat er juridisch gezien een koopovereenkomst is gesloten. Mijn deel van de overeenkomst was het betalen (dat is voldaan), Tesla zijn deel was het leveren van het gekochte product (FSD upgrade). Tesla moet dus gewoon het betaalde leveren.

Los van het juridische is het te zot voor woorden. Ik ben al een dikke maand aan het wachten op de levering van de FSD, heb vele valse beloftes gekregen en wordt van het kastje naar de muur gestuurd. In dat opzicht de vraag: hoe durven ze?

Ik heb ook gezegd dat als er iets geannuleerd moet worden - dan graag de gehele auto. Tesla mag al het betaalde (de aankoopprijs auto + de FSD upgrade) aan mij terugstorten, dan zorg ik dat de auto bij hen terug komt. Ben eerlijk gezegd wel klaar met Tesla op deze manier. Echt ongezien hoe met klanten wordt omgegaan.

Het zelfde maak ik mee, behalve dan dat ik de basic AP wel geactiveerd heb. Krankzinnige manier van zaken doen daar. Zie topic: Model 3 - FSD upgrade
 
Hier ook iemand die in december 2018 besteld heeft met levering op 4 maart 2019. FSD upgrade telefonisch aangeschaft op 3 april 2019 (voor 3200 euro) en direct betaald. Inmiddels zowel per telefoon als per e-mail (op schrift) diverse toezeggingen / beloftes gehad dat Autopilot + FSD geactiveerd zou worden; maar nooit nagekomen. Vandaag van een Tesla medewerker te horen gekregen of ik nog even 4200 euro wou bijbetalen (omdat de prijzen nu anders zijn). Als ik dat niet wou, dan kon ik de FSD update annuleren.

Ik ontplof niet snel, maar dit was voor mij echt de druppel. Ten eerste kan het juridisch niet wat ze voorstellen. Als iemand werkzaam in de advocatuur weet ik dat er juridisch gezien een koopovereenkomst is gesloten. Mijn deel van de overeenkomst was het betalen (dat is voldaan), Tesla zijn deel was het leveren van het gekochte product (FSD upgrade). Tesla moet dus gewoon het betaalde leveren.

Los van het juridische is het te zot voor woorden. Ik ben al een dikke maand aan het wachten op de levering van de FSD, heb vele valse beloftes gekregen en wordt van het kastje naar de muur gestuurd. In dat opzicht de vraag: hoe durven ze?

Ik heb ook gezegd dat als er iets geannuleerd moet worden - dan graag de gehele auto. Tesla mag al het betaalde (de aankoopprijs auto + de FSD upgrade) aan mij terugstorten, dan zorg ik dat de auto bij hen terug komt. Ben eerlijk gezegd wel klaar met Tesla op deze manier. Echt ongezien hoe met klanten wordt omgegaan.
Mijn God, dit verzin je toch niet. Hoe durven ze, echt te krankzinnig voor woorden. En niemand die je erop aan kan spreken, iedereen verschuilt zich achter “Amerika” en een manager krijg je niet te spreken.

Ik dacht altijd dat Apple een rare organisatie was (mooie spullen maar oh weeeee als je een dispuut hebt over iets en dit met een leidinggevende wil bespreken) maar Tesla slaat echt alles. Als Tesla ooit over de kop gaat dan is het niet vanwege de innovatie (dat doen ze wel) of de gebrekkige QA (dat hebben ze duidelijk niét onder controle) maar vanwege het feit dat hij aftersales gewoon ronduit RUK is. Zeldzaam ruk...
 
Last edited:
Ik heb 1,5 week geleden autopilot gekocht voor 4200.
Er werd door de medewerker gezegd dat het in 2 dagen aktief zou zijn.
Dat is natuurlijk nog niet zo. En nu zie ik dat ik het voor 3200 in mijn profiel kan aanschaffen.

Nu probeer ik Service te bellen om mijn order te annuleren, maar in plaats van een half uur in de wacht, stopt het nu gewoon na een paar minuten. Het klinkt alsof er wordt opgenomen maar dan hoor ik niks. (3x geprobeerd). Misschien durven ze niet meer op te nemen.

Dus ik ga straks maar naar Tilburg.
 
  • Like
Reactions: Odie
Ik heb 1,5 week geleden autopilot gekocht voor 4200.
Er werd door de medewerker gezegd dat het in 2 dagen aktief zou zijn.
Dat is natuurlijk nog niet zo. En nu zie ik dat ik het voor 3200 in mijn profiel kan aanschaffen.

Nu probeer ik Service te bellen om mijn order te annuleren, maar in plaats van een half uur in de wacht, stopt het nu gewoon na een paar minuten. Het klinkt alsof er wordt opgenomen maar dan hoor ik niks. (3x geprobeerd). Misschien durven ze niet meer op te nemen.

Dus ik ga straks maar naar Tilburg.
Ik heb identiek dezelfe problematiek. Ik heb ap 5 weken gelden aangeschaft voor euro 4300. Uiteraard nog niet actief en je komt er gewoon niet doorheen en van het kastje naar de muur is de oplossing voor Tesla. Nu zie ik euro 3200 en bij sommigen binnen paar uur actief. Mocht jij tot een oplossing komen dan hoor ik het graag want ik heb het bijna opgegeven om hier nog energie in te stoppen.