Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Help Help kabel type 3c VANAVOND

This site may earn commission on affiliate links.
Beste,

Ik ga morgen om 06.00 uur naar Frankrijk voor de Alpe d'HuZes.

Nu had ik een type 3c kabel geregeld om te lenen, helaas blijkt deze kabel niet beschikbaar.

Heeft er nog iemand een type 3c kabel beschikbaar en kan ik deze vanavond ophalen om te lenen/huren.

Super bedankt voor alle reacties.

Groetjes Kai-Arne

Ik woon in Den Bosch, maar een heel stuk rijden is geen probleem.
 
Aj balen. Hoe lang ga je weg? Ik zou je graag willen helpen, maar mn tesla staat nog bij SeC den haag... Ik hoor zo of ik em thuisgereden krijg, want de kabel ligt in de auto. In ieder geval veel succes ermee!
 
Beste,

Ik ga morgen om 06.00 uur naar Frankrijk voor de Alpe d'HuZes.

Nu had ik een type 3c kabel geregeld om te lenen, helaas blijkt deze kabel niet beschikbaar.

Heeft er nog iemand een type 3c kabel beschikbaar en kan ik deze vanavond ophalen om te lenen/huren.

Super bedankt voor alle reacties.

Groetjes Kai-Arne

Ik woon in Den Bosch, maar een heel stuk rijden is geen probleem.



Meen je dat nou? De dichtstbijzijnde SuC, Chambéry, is maar 114 km weg. Daar rangecharge en je kunt royaal heen en weer en daar nog wat rondrijden ook.
 
Dat is inderdaad de noodoplossing. Echter hebben we een hotel op Les Deux Alpes, is alweer wat verder en hoe dus ook nog een paar keer berg op en berg af.

Lader op de Alpe d'Huez heeft een type 3c aansluiting.
Om zonder laden ter plekke op en neer te rijden,........
 
Dat is inderdaad de noodoplossing. Echter hebben we een hotel op Les Deux Alpes, is alweer wat verder en hoe dus ook nog een paar keer berg op en berg af.

Lader op de Alpe d'Huez heeft een type 3c aansluiting.
Om zonder laden ter plekke op en neer te rijden,........

Het lijkt misschien alsof ik overdrijf maar als je vol wegrijdt en het echt rustig aan doet dan zit je zo op een verbruik van 180 Wh/km. Dat hebben wij ervaren op onze roadtrip naar Italië. Ik ga er even van uit dat je een 85 kWh accu hebt. Dan is 75 kWh beschikbaar en dat is dan een afstand van 416 km als je hem leeg zou rijden.
Het komt denk ik door mijn ervaring met roadtrips maar ik zou gerust zonder type 3 vertrekken. Mocht je hem hebben liggen of alsnog krijgen dan is dat natuurlijk ook prima maar ik wil het geen showstopper noemen.
 
Dan zullen we het inderdaad wel op wagen, maar ik ga inderdaad met een veel geruster hart op weg met.

En de UMC meenemen. Dan kun je met een verloopstekker, zonodig met iets terugdraaien van laadsnelheid, ook een km of 10 tot 15 per uur laden. Dat scheelt trouwens ook niet zoveel met een Type 3 als daar maar 3,7 kW uit zou komen (wat best zou kunnen). In ieder geval succes en een heel fijne reis toegewenst. Oh, ik zal me er nog even mee bemoeien: Vanuit Den Bosch zou ik de volgende route nemen:

Urmond - Gramschatzerwald - Achern - Egerkingen - Lully - Archamps (kun je wellicht overslaan) - Chambéry

Misschien is er een kortere route maar bij deze heb je, op de laatste na, voldoende stalls, meestal zes of acht en je kunt flink doorrijden en bespaart aardig wat Péage-leed-kosten uit (wel een CH vignet nodig maar dat is goedkoper).
 
Dat is precies de route die ik ga rijden, behalve dan Gramschatzerwald, maar dat zal een type foutje zijn van zo' ervaren forumlid. Waldlaubersheim denk ik als tweede
stop

Ja, daar heb je volkomen gelijk in. Wilde snel zijn en heb overigens net afscheid genomen van Gramschatzerwald nu (eindelijk) Geiselwind online is. (Route A3)
Trouwens, ik weet niet wie dat meer heeft, maar als je zo aan het schrijven bent zou je zo weer in de auto willen stappen terwijl ik de afgelopen maand zo'n 6k km gereden heb. Toch heel anders dan vroeger, toch?

Nogmaals, geniet er van. Ik hoop dat je de kabel nog kunt krijgen, dan kan er helemaal niets meer stuk!
 
Mannen, super bedankt allemaal voor jullie reacties. En zeker het aanbod om vanuit Zierikzee een stuk mijn richting op te rijden (Hans je hebt gelijk, wij gaan voor ons plezier een stukje rijden blijkt maar weer).

Ik stap straks in de auto en rij dan richting Kamerik, dat is van alle aangeboden opties (waarvoor nogmaals dank) voor mij de kortste.

Nogmaals dank.