Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Het laatste woord draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Ik ga even zoeken maar de discussie over achteraf opties inbouwen speelt al zo lang er bijtelling is, er waren tijden dat werkelijk alles achteraf ingebouwd werd, PON was er een ster in door zelfs Audi’s zonder airco te laten komen en dan velgen, airco, leer, stoelverwarming, cruisecontrole etc. allemaal achter in te bouwen, dus nadat de cataloguswaarde is vastgelegd. Ik ga er daarom van uit dat hier allang zaken over zijn geweest, aangezien het nu een geaccepteerde wijze is.

Let op dat een kenteken aangevraagd is, de auto niet meteen tenaamgesteld is (dus datum deel 1 is leeg). Tesla zou dus eerst de auto op je naam moeten zetten en de auto moeten factureren, en de dag daarna de eventuele opties moeten factureren en activeren.

Overigens; veel fabrikanten bouwen al dingen in (hardware) maar het zit niet altijd in de koopprijs en dus in de bijtelling. Seat / VW hebben bijvoorbeeld vaak al de motortjes ingebouwd om spiegels automatisch te laten inklappen als je de auto op slot doet, of de mistlampen aan te laten gaan in de bochten maar het is pas aan als je er voor betaald hebt. De auto heeft het dus al, met vagcom kan je het ook achteraf aan en uit zetten. Dan zou de belastingdienst dus ook over 500.0000 auto’s van PON moeten vallen als je dit achter activeert.
En VAG is ook meester op motor manipulatie. Nu heb ik het niet over sjoemelen, maar ze verkopen dezelfde motor met drie verschillende vermogens waarvan er twee softwarematig geknepen worden. Die kun je vervolgens, tegen betaling, via de dealer weer laten chippen om het vermogen weer op te schroeven.