Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Last edited:
Te koop,

Nieuwe trekhaak voor een Model 3; €50,-
Foto 18-12-2019 09 24 54.jpg
Foto 18-12-2019 09 25 13.jpg
 
Kan iemand mij uitleggen waarom er zulke verschillende prijzen voor Model S 70/85/90 4x4 (2e hands), niet preformance worden gevraagd?
Ik zie exemplaren uit 2015 tussen €45k tot wel €80k.
De opties varieren alleen tussen tech pakket, panorama dak, luchtvering en dual lader met hier en daar cyclone velgen.
Die opties kunnen niet meer dan €5.000,- verschil geven, toch?
Km standen zijn wel erg varierend, vanaf 60.000 tot 150.000km. Is dat van grote doorslag op de prijs?
Of is daarmee ook de conditie van de accu va grote invloed?

Ik krijg een beetje het gevoel dat het een prijzen slag is, wat een gek ervoor geeft.
 
Kan iemand mij uitleggen waarom er zulke verschillende prijzen voor Model S 70/85/90 4x4 (2e hands), niet preformance worden gevraagd?
Ik zie exemplaren uit 2015 tussen €45k tot wel €80k.
De opties varieren alleen tussen tech pakket, panorama dak, luchtvering en dual lader met hier en daar cyclone velgen.
Die opties kunnen niet meer dan €5.000,- verschil geven, toch?
Km standen zijn wel erg varierend, vanaf 60.000 tot 150.000km. Is dat van grote doorslag op de prijs?
Of is daarmee ook de conditie van de accu va grote invloed?

Ik krijg een beetje het gevoel dat het een prijzen slag is, wat een gek ervoor geeft.
Het is echt wat de gek ervoor over heeft. Ik heb een heel mooie S 85 uit 2-2015 met AP1. Luchtvering, panoramadak, dual lader, 21" grijze turbines, volledig origineel Tesla carbon afwerking interieur. Slechts 74.000 km op de teller.
Tesla wil er 36.500 incl. btw voor geven bij inruil.
Als ik kijk naar leasebijtellingvriendelijk, dan vragen ze daar voor een globaal vergelijkbare S tussen 45.000 tot ruim boven 50.000 euro, zelfs met km standen van 160.000.
Op Marktplaats staat een Model S van 2013 met 160.000 km, vraagprijs 43.000.
Waarvoor ze uiteindelijk worden verkocht is de vraag.
De prijzen verschillen enorm maar zijn gemiddeld best hoog.
 
Het is echt wat de gek ervoor over heeft. Ik heb een heel mooie S 85 uit 2-2015 met AP1. Luchtvering, panoramadak, dual lader, 21" grijze turbines, volledig origineel Tesla carbon afwerking interieur. Slechts 74.000 km op de teller.
Tesla wil er 36.500 incl. btw voor geven bij inruil.
Als ik kijk naar leasebijtellingvriendelijk, dan vragen ze daar voor een globaal vergelijkbare S tussen 45.000 tot ruim boven 50.000 euro, zelfs met km standen van 160.000.
Op Marktplaats staat een Model S van 2013 met 160.000 km, vraagprijs 43.000.
Waarvoor ze uiteindelijk worden verkocht is de vraag.
De prijzen verschillen enorm maar zijn gemiddeld best hoog.


Ligt dus niet aan mij. Ter info; ik (had) een 2015 85D 4x4 met 64.500km met de opties:
SUC, Auto pilot 2, Tech pakkage, Panorama dak, lucht vering, dual lader (32A), Alcantara headliner, 19" cyclone velgen, extended HiFi, mid console.

Aangevuld met Xpel voor, Modesta rondom, Getinte ramen voor en achter (legaal) en rode remklauwen totaal a € 4.000,- extra's.

Verkocht in 3 dagen tijd voor € 62.250,- (incl BTW) vraagprijs was € 64.900,-
(aanschaf nieuw € 98.500,- incl BTW = door lage $ koers toen)

Ik hoop dat er meer hier (willen) opgeven wat de huidige markt doet (met actuele transacties) van Tesla's (3,S,X) in de 2e hands markt, opdat we allemaal een idee krijgen wat de "gemiddelde" prijs is.

Vast staat dat Tesla corp. we erg weinig op inruil geeft voor MS, niet doen dus!
 
Ligt dus niet aan mij. Ter info; ik (had) een 2015 85D 4x4 met 64.500km met de opties:
SUC, Auto pilot 2, Tech pakkage, Panorama dak, lucht vering, dual lader (32A), Alcantara headliner, 19" cyclone velgen, extended HiFi, mid console.

Aangevuld met Xpel voor, Modesta rondom, Getinte ramen voor en achter (legaal) en rode remklauwen totaal a € 4.000,- extra's.

Verkocht in 3 dagen tijd voor € 62.250,- (incl BTW) vraagprijs was € 64.900,-
(aanschaf nieuw € 98.500,- incl BTW = door lage $ koers toen)

Ik hoop dat er meer hier (willen) opgeven wat de huidige markt doet (met actuele transacties) van Tesla's (3,S,X) in de 2e hands markt, opdat we allemaal een idee krijgen wat de "gemiddelde" prijs is.

Vast staat dat Tesla corp. we erg weinig op inruil geeft voor MS, niet doen dus!
Ik ruil hem ook niet in bij Tesla, ik koop 'm privé van mijn BV. Dan komt de niet zo hoge inruilprijs niet zo slecht uit.
 
Is er iemand die regelmatig nabij P3 Schiphol komt en mee even uit de nood kan helpen?

Mijn auto staat er geparkeerd en ik zie de batterij gestaag dalen in de app. Ik heb een vermoeden waar dat kan aan liggen: ik heb de externe dashcams uitgetrokken toen we de auto achter lieten maar ben vergeten een doosje met seinlichten uit te trekken en die blijft vermoedelijk de 12V accu leeg trekken, en die wordt weer opgeladen door de 100kWh accu, tot die ook leeg is. Zover ik kan berekenen zullen beide accu's leeg zijn tegen dat we weer thuis zijn.

De auto staat dus op Schiphol lang parkeren P3. Ik kan via de app de frunk openen en dan kan iemand dat kabeltje losmaken, maar ik kan het dus niet vanuit hier...

Als er iemand wil omrijden en me uit de nood helpen hoor ik het graag per PM!
 
Is er iemand die regelmatig nabij P3 Schiphol komt en mee even uit de nood kan helpen?

Mijn auto staat er geparkeerd en ik zie de batterij gestaag dalen in de app. Ik heb een vermoeden waar dat kan aan liggen: ik heb de externe dashcams uitgetrokken toen we de auto achter lieten maar ben vergeten een doosje met seinlichten uit te trekken en die blijft vermoedelijk de 12V accu leeg trekken, en die wordt weer opgeladen door de 100kWh accu, tot die ook leeg is. Zover ik kan berekenen zullen beide accu's leeg zijn tegen dat we weer thuis zijn.

De auto staat dus op Schiphol lang parkeren P3. Ik kan via de app de frunk openen en dan kan iemand dat kabeltje losmaken, maar ik kan het dus niet vanuit hier...

Als er iemand wil omrijden en me uit de nood helpen hoor ik het graag per PM!
Ik ben er sowieso dinsdag morgen om zelf te parkeren. Los het graag voor je op mocht er niemand eerder in de gelegenheid zijn.
 
  • Like
Reactions: Lucas31