Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Ruilen?
Mijn model S heeft 21 inch turbine velgen in antraciet. Nu blijkt dat ik voor en achter maat 265 heb en volgens Tesla zou de ideale configuratie 265 achter en 245 voor zijn. Ook volgens Tesla hebben veel mensen voor en achter juist 245. Naar zo'n persoon ben ik op zoek, want ik zou graag 2 van mijn 265 willen ruilen tegen maat 245. Volgens Tesla ga je het verschil merken in rijcomfort met dit verschil voor en achter. Als iemand interesse heeft, of een tip heeft bij wie ik hiervoor terecht zou kunnen, laat me aub een berichtje achter.

Een zogenaamde breedset kan alleen op een achterwiel aangedreven model-s.
En volgens mij kan 265 vooraan helemaal niet? dat loopt toch aan?

Je zal niet veel personen kunnen vinden met 245 breed op een classic...
 
Een zogenaamde breedset kan alleen op een achterwiel aangedreven model-s.
En volgens mij kan 265 vooraan helemaal niet? dat loopt toch aan?

Je zal niet veel personen kunnen vinden met 245 breed op een classic...
Dankjewel voor je reactie Dutchneon. Ik zie overal juist veel mensen op 245 voor en achter rijden. Als 1 van deze mensen nou iets dikkere banden achter wil, zou een ruil voor de hand liggen. Tesla adviseerde juist 265 achter, en 245 voor. Ik heb dus 265 voor en achter, maar het loopt niet aan en het kon ook geen kwaad volgens Tesla.
 
Dankjewel voor je reactie Dutchneon. Ik zie overal juist veel mensen op 245 voor en achter rijden. Als 1 van deze mensen nou iets dikkere banden achter wil, zou een ruil voor de hand liggen. Tesla adviseerde juist 265 achter, en 245 voor. Ik heb dus 265 voor en achter, maar het loopt niet aan en het kon ook geen kwaad volgens Tesla.

Je ziet veel Tesla's met 245 rondom omdat die dual motor aangedreven zijn, met de afwijking in rolomtrek gaat dat niet goed met onderling afwijkende maten voor en achter
 
Ruilen?
Mijn model S heeft 21 inch turbine velgen in antraciet. Nu blijkt dat ik voor en achter maat 265 heb en volgens Tesla zou de ideale configuratie 265 achter en 245 voor zijn. Ook volgens Tesla hebben veel mensen voor en achter juist 245. Naar zo'n persoon ben ik op zoek, want ik zou graag 2 van mijn 265 willen ruilen tegen maat 245. Volgens Tesla ga je het verschil merken in rijcomfort met dit verschil voor en achter. Als iemand interesse heeft, of een tip heeft bij wie ik hiervoor terecht zou kunnen, laat me aub een berichtje achter.

Welke J maat heb je eronder?
Zijn dus 21inch.
Dan heb je 8.5J of 9J
 
Wegens tegenwoordig weinig gereden kilometers verkoop ik mijn Tesla Model S 85.
  • 85 kWh
  • 220 000 km
  • 06/2014
Opties:
  • SU01 Smart Air Suspension
  • RFPO All Glass Panoramic Roof
  • AU01 Ultra High Fidelity Sound
  • TP01 Tech Package
  • SC05 Free Supercharging
  • MPTG Dolphin Grey Metallic
Verder uiteraard: parkeersensoren voor & achter, zetelverwarming, Spotify Premium, onbeperkt internet, alarm,....

Aanpassingen:
  • nieuwe eMMC chip van de MCU (64 GB) (preventieve vervanging, gaat levenslang mee)
  • Upgrade 4G (LTE)
  • Keramische Coating (Carpro Cquartz Lite) gaat 1 jaar mee, aangebracht 10/2019 en 10/2020
  • Nieuwe deurklink links achter met inhuis gemaakt sluitmechanisme (gaat levenslang mee)
    edit: nu twijfel ik, mogelijk was het de deurhendel van de bestuurder (wat logischer is)
Herstellingen van afgelopen jaar:
  • 11/2019 3 deurhendels (nieuwe kabelboom) (alle deurklinken zijn overigens al minstens eens vervangen)
  • 01/2020 nieuwe luchtvering compressor (1 200 €)
  • 10/2020 nieuwe voorbanden: Michelin Primacy 3 245/45/19 102 Y Acoustic
  • diverse kleine zaken: nieuwe: Xenon lichten (beide), ruitenwissers (Bosch), TPMS sensoren,...
Meegeleverd: Oplaadkabels: Type 2, Tesla Adapter met Type 1 en EU (220 V) stekker, 2 sleutels, keuring verkoop, roze inschrijvingsformulier, backup van de VPN-certificaten, indien gewenst: uitgebreide uitleg, tips & tricks die ik uit mijn ervaring heb opgedaan, indien je ooit vragen of problemen hebt (zelfs jaren later) kan je me altijd bellen/mailen of ik kom langs als het moet.

Gekeurd t.e.m. oktober 2021.
Verder goed onderhouden. Ik verwacht geen bijzondere kosten in de nabije toekomst. Ook geen probleem als de kandidaatkoper voor zijn/haar gemoedsrust naar een garage naar keuze gaat voor een grondige inspectie (alleen voor TMC-leden).
Proefrit en bezichtiging mogelijk in Kermt (Hasselt) of (indien vooraf afgesproken) in Brussel.

Vraagprijs: 34.500 €
Meer foto's komen binnenkort op de gekende verkoopsites (2ehands, autoscout24,...) of op aanvraag.

DSCF0051-s.jpg DSCF0055-s.jpg DSCF0065-s.jpg DSCF0060.JPG
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Shadowfly