Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Hoeveelheid KWh uit een 75Kwh accu

This site may earn commission on affiliate links.
hallo,

Al enige tijd geleden heb ik bij Tesla gegeven dat mijn accu redelijk achteruitgaat wat betreft range.
Op dit moment haal ik met een 90% lading ca 270km ( en ja rij normaal en zuinig ca 220kwh op 22inch wielen)
Vandaag viel mij op dat ca 40kwh had verbruikt en nog maar 25% accu over had wat inhoud dat ik maar ca 55kwh uit de accu kan halen op een volle lading.
Heeft 1 van jullie enig idee wat dit kan zijn?
 
hallo,

Al enige tijd geleden heb ik bij Tesla gegeven dat mijn accu redelijk achteruitgaat wat betreft range.
Op dit moment haal ik met een 90% lading ca 270km ( en ja rij normaal en zuinig ca 220kwh op 22inch wielen)
Vandaag viel mij op dat ca 40kwh had verbruikt en nog maar 25% accu over had wat inhoud dat ik maar ca 55kwh uit de accu kan halen op een volle lading.
Heeft 1 van jullie enig idee wat dit kan zijn?

Niet iedere 75 kWh accu is hetzelfde. ;) Ik neem aan dat je een X75D hebt. Dan heb je geloof ik 71 kWh bruikbaar. Dan lijkt er iets niet helemaal goed te gaan.
 
  • Like
Reactions: Dennis I
Hoe lang is het geleden dat je naar 100% hebt geladen? Dat kun je een keer proberen.

Bedenk daarbij ook dat dingen als sentry mode, airco, verwarming, dogmode en andere 'features' die aan staan tijdens parkeren niet mee tellen voor de tellertjes. Het aantal kWh verbruikt tijdens rijden zal dus altijd lager zijn dan het aantal kWh dat je daadwerkelijk hebt verbruikt. Maar jouw verschil is wel extreem.

Maar 270km bij een X75D op 90% is volgens mij niet heel gek?

75 x 0,9 = 67,5 minus zeg 5 kWh 'reserve / anti brick / whatever' is 62 kWh
62 kWh / 0,22 kWh/km = 281 km
 
  • Like
Reactions: Dennis I
Haal je alleen bij een verbruik van 175. Dat is haalbaar op een zomerse dag met 25 graden en wind in de rug en een lichte rechtervoet. Althans in mijn MS 75.
Ja dat klopt inderdaad ongeveer voor een MS 75.
Maar het gaat hier over een X 75. En dan is 220Wh/km ook redelijk zuinig en toch haalbaar, en kom je ongeveer op 280km op een volledige lading.
 
  • Like
Reactions: Exiteer
Ik heb op 90% net geladen en heb dan 291km dus klopt volgens mij wel.
 

Attachments

  • 7A1B12E8-8FC7-43AA-B8C1-A943E73335FB.jpeg
    7A1B12E8-8FC7-43AA-B8C1-A943E73335FB.jpeg
    280.1 KB · Views: 49