€300 euro werkuren om het pack te demonteren en het draadje te vinden. €6700 voor de kennis om te weten welk draadje defect is.Ben ik de enige die 7000,- euro best veel vind voor een paar dagen werk en nauwelijks onderdelen?
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
€300 euro werkuren om het pack te demonteren en het draadje te vinden. €6700 voor de kennis om te weten welk draadje defect is.Ben ik de enige die 7000,- euro best veel vind voor een paar dagen werk en nauwelijks onderdelen?
Jeetje Marcel.... wat een pech dat dit je tijdens je vakantie overkomt.... Oefff... dat wil je niet..@HuubMattijssen : Bedankt voor het delen van je ervaring.
Mijn Model S 85D (2015) is ook helemaal stil komen te staan.
Volgens Tesla Telefonische Support problemen met de 12V en HV batterij.
Geen garantie meer, dus ook even verder gaan zoeken.
Dankzij jouw bericht bij Sven van Electrify Europe terecht gekomen.
Hij heeft een OTA diagnose gedaan.
Vlotte en professionele communicatie via de email.
Ze lijken mij erg gestructureerd en netjes te werken.
En ze hebben volgens mij inmiddels aardig wat ervaring opgedaan.
Ik heb er ook voor gekozen om de auto door Electrify Europe op te laten halen.
En een diagnose en/of HV batterij revisie uit te laten voeren.
De auto is vandaag opgehaald op ons vakantieadres.
Wordt vervolgd!
View attachment 1003810
Ik begrijp wat je bedoeld.Het is jammer dat die afdekplaat niet te zien is met een gemonteerde accu, maar als je zou bijna je auto preventief laten controleren hierop. Als die afdichting gaar is, dan heb je een hele pak schade. Geen idee wat het kost om het accupakket los te halen en enkel dit plaatje te vervangen, maar ik zou het bijna gaan overwegen. Ook benieuwd of dit een issue is met enkel de oudere S-jes of dat het nog altijd zo zit.
De MS100 hebben het probleem al niet meer volgens mij.En ik ben ook wel benieuwd of de nieuwere Model S ook nog dit afdekplaatje heeft dat gaat roesten.
Je zou verwachten dat dit tegenwoordig wel is aangepast. De eerste Model S is alweer wat jaren oud en Tesla zal hier wel van geleerd hebben. Juist op dat soort verborgen plekken krijg je vaak roest. Als daar rommel (bijv. zand) tussenkomt, dan blijft het altijd vochtig en gaat het snel roesten. Ik had verwacht dat die behuizing helemaal van aluminium gemaakt was, maar blijkbaar dus niet.Ik begrijp wat je bedoeld. En ik ben ook wel benieuwd of de nieuwere Model S ook nog dit afdekplaatje heeft dat gaat roesten.
Als je af en toe zo'n ding nodig hebt, dan kan ik je een endoscoop van AliExpress aanraden (€18):Met zo'n apparaat kom je volgens mij een heel eind om een eerste voorzichtige diagnose te maken:
View attachment 1004275
Wat je niet weet kan je ook niet doen. Ik vraag mij af of Tesla dit soort preventief onderhoud doet en/of ze de klant pro-actief vertellen dat dit kan gebeuren. Ik weet ook niet hoe vaak dit voor komt, maar dat zal Tesla waarschijnlijk wel weten. Het ziet er wel uit als een probleem dat eigenlijjk op termijn altijd een keer zal gebeuren.Ik zit nu op de blaren voor het verwaarlozen van het onderhoud van mijn Model S.
Het zou me ook niet verbazen dat Electrify Europe het op een wat andere manier afdicht of een ander materiaal gebruikt dat minder gevoelig is voor roest. Maar ze kunnen je ongetwijfeld vertellen wat te doen voor de toekomst. Na zo'n reparatie moet je ook gewoon weer lekker een eind blijven rijden met die auto. Uiteindelijk is een auto tot de laatste draad afrijden toch de meest goedkope en duurzame optie.En ik hoop de kosten over een langere periode en meer kilometers "uit te kunnen smeren".
Auto bevalt namelijk heel erg goed en ik wil er graag nog lang mee doorrijden.
Ik heb de vraag maar eens gesteld aan Electrify Europe, en probeer hem ook eens bij Tesla te droppen.Het is jammer dat die afdekplaat niet te zien is met een gemonteerde accu, maar als je zou bijna je auto preventief laten controleren hierop. Als die afdichting gaar is, dan heb je een hele pak schade. Geen idee wat het kost om het accupakket los te halen en enkel dit plaatje te vervangen, maar ik zou het bijna gaan overwegen. Ook benieuwd of dit een issue is met enkel de oudere S-jes of dat het nog altijd zo zit.
Hou ons aub op de hoogte.Ik heb de vraag maar eens gesteld aan Electrify Europe, en probeer hem ook eens bij Tesla te droppen.